Στην εξαγορά της Foodpanda, δραστηριότητα της Delivery Hero στην Ταϊβάν θα προχωρήσει η Uber Technologies έναντι 950 εκατ. δολαρίων σε μετρητά.
Η συμφωνία, με την επιφύλαξη της έγκρισης των ρυθμιστικών αρχών, αναμένεται να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του 2025, ανέφεραν οι εταιρείες σε κοινή δήλωση τη Δευτέρα, όπως αναφέρει το CNBC.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Delivery Hero θα πουλήσει 300 εκατομμύρια δολάρια σε νεοεκδοθείσες κοινές μετοχές στην Uber, προς 33 ευρώ η κάθε μία.
Η Ασία έγινε η μεγαλύτερη αγορά της Delivery Hero μετά την συμφωνία 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Νότια Κορέα το 2019, αλλά η εταιρεία προσπαθεί να εκχωρήσει ορισμένα από τα περιουσιακά της στοιχεία στην περιοχή για να βελτιώσει την κερδοφορία, με την Foodpanda να αναφέρει πως θέλει να εστιάσει σε άλλες αγορές.
«Πρέπει να επικεντρώσουμε τους πόρους μας σε άλλα μέρη του παγκόσμιου αποτυπώματος μας, όπου πιστεύουμε ότι μπορούμε να έχουμε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για τους πελάτες, τους πωλητές και τους αναβάτες», δήλωσε ο Niklas Östberg, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Delivery Hero.
Ο Pierre-Dimitri Gore-Coty, ανώτερος αντιπρόεδρος του τμήματος delivery στην Uber, δήλωσε ότι η αγορά της Ταϊβάν είναι «έντονα ανταγωνιστική» και η εξαγορά θα τους βοηθήσει να αναπτυχθούν στην αγορά «όπου οι διαδικτυακές πλατφόρμες παράδοσης φαγητού σήμερα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό μέρος του φαγητού τοπίο παράδοσης.»
Η Foodpanda είναι μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες παράδοσης τροφίμων στην Ασία με παρουσία σε αγορές όπως η Σιγκαπούρη, η Μαλαισία, η Ταϊλάνδη, οι Φιλιππίνες και το Χονγκ Κονγκ. Το 2016, η Delivery Hero της Γερμανίας εξαγόρασε την εταιρεία.
Στην αγορά παράδοσης τροφίμων της Ταϊβάν κυριαρχούν οι Foodpanda και Uber Eats. Τα δεδομένα από την πλατφόρμα Measurable AI μέχρι τον Αύγουστο, σημείωναν ότι η Foodpanda είχε μερίδιο αγοράς 52% ανά όγκο παραγγελιών στην Ταϊβάν, ενώ η Uber Eats κατείχε το υπόλοιπο 48%.