Μέσα στον επόμενο μήνα, και ειδικότερα για τις 4 Ιουνίου, προγραμματίζονται τα επίσημα εγκαίνια του εμβληματικού και «πράσινου» Piraeus Tower, του γνωστού «Πύργου Πειραιά». Στο ακίνητο πλέον έχει ρίξει «άγκυρα», ως αναμένονταν, ο όμιλος Inditex, εγκαινιάζοντας πλέον τη νέα μεγάλη επένδυση του στο μέτωπο της λιανικής του παρουσίας στην Ελλάδα, με τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα καταστήματα της επωνυμίας Zara πανευρωπαϊκά στον Πύργο Πειραιά. Με το νέο «flaghship store» της ZARA και τις άλλες παλιότερες ή μετέπειτα προσθήκες, πλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, οι χώροι του Πύργου Πειραιά θεωρούνται πλήρως μισθωμένοι, ενώ πριν κάποιο χρονικό διάστημα ήταν στο 70% περίπου. Η συνεργασία των Zara και Dimand θα συνεχιστεί, ως αναμένονταν, και στους χώρους του Μινιόν, όπου επίσης η real estate εταιρεία προχωρά σε εκτεταμένη ανάπλαση (retail, γραφεία, κατοικίες κ.α.).
Μάλαμας: Από τις σημαντικότερες επενδύσεις των Zara
Ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου, κ. Η. Μάλαμας, αν και δεν αποκάλυψε το ύψος της επένδυσης στο πλαίσιο χθεσινής δημοσιογραφικής παρουσίασης, τη χαρακτήρισε από τις σημαντικότερες, η οποία αποτυπώνει τη διεθνή στρατηγική του ομίλου για φυσικά καταστήματα μεγάλου εμβαδού, που ενσωματώνουν νέες παροχές (π.χ. τεχνολογικά features), όσο και άνεση και experience για τον καταναλωτή, στο πλαίσιο της χθεσινής δημοσιογραφικής παρουσίασης.
Ανδριόπουλος: Σημαντική η παρουσία του γκρουπ Inditex
Ο κ. Δ. Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand, εκπροσωπώντας το κοινοπρακτικό σχήμα Dimand- Prodea- EBRD που επένδυσε στην ανακατασκευή του Πύργου Πειραιά, σημείωσε πως το γκρουπ Inditex αποτελεί μισθωτή – «άγκυρα», για την αναγέννηση του ακινήτου, το οποίο αναμένεται να εγκαινιαστεί επισήμως στις 4 Ιουνίου 2024. «Για να υλοποιήσεις το όραμα ως developer χρειάζεσαι και τους κατάλληλους χρήστες. Η Zara είναι μέρος του οράματος για τον Πύργο, ενός κτιρίου που επί 47 χρόνια όλοι νόμιζαν ότι γέρνει και πέφτει αλλά βλέπετε ότι κάποιοι το 1970 οραματίστηκαν ψηλοτάβανα ισόγεια, πρώτους και δεύτερους ορόφους για ένα εμβληματικό κτίριο 88 μέτρων και 23 ορόφων που παίρνει πάλι ζωή» σημείωσε ο κ. Ανδριόπουλος.
Υπενθυμίζεται πως «πόστο» στον Πύργο, εκτός από τη Zara, έχουν πιάσει τα JD Sport, γυμναστήριο, καταστήματα εστίασης κ.α. που εδράζονται στους πρώτους 3 ορόφους του κτιρίου, ενώ οι υπόλοιποι 20 αφορούν σε γραφειακούς χώρους, που κατά πληροφορίες είναι πλέον πλήρως μισθωμένοι (Dialectica, όμιλος V Group κ.α.).
Το νέο κατάστημα
Το νέο κατάστημα Zara εκτείνεται σε περίπου 5.000 τ.μ. και 3 ορόφους (συν 900 τ.μ. αποθήκη) και αποτελεί το μεγαλύτερο της αλυσίδας στην Ελλάδα, ακολουθούμενο από το κατάστημα στο Smart Park. Προσφέρει τη δυνατότητα διακριτής παρουσίασης κατηγοριών (όπως συλλογή παπουτσιών και αξεσουάρ, lingerie κ.ο.κ) ενώ φιλοξενεί και την επωνυμία Zara Home, η οποία αναπτύσσει τη συλλογή της σε 600 τ.μ. Το κατάστημα διαθέτει ηλεκτρονικά ταμεία για αυτοεξυπηρέτηση, «έξυπνες» θυρίδες για την παραλαβή των online παραγγελιών αλλά και δυνατότητα ηλεκτρονικής παραγγελίας από το κατάστημα και ηλεκτρονικής αναζήτησης εμπορευμάτων μέσα στο κατάστημα για άμεση παραλαβή και αγορά και ηλεκτρονικό σύστημα εξυπηρέτησης της προτεραιότητας και διαχείρισης στα δοκιμαστήρια. Το κατάστημα θα διαθέτει 170 άτομα προσωπικό, απορροφώντας πλήρως και τους εργαζόμενους των δύο που θα κλείσουν στον Πειραιά.
Η Θεσσαλονίκη, το Μινιόν, τα Malls της Lamda
Όπως ανέφερε ο κ. Μάλαμας, τα επόμενα μεγάλα εγκαίνια αναμένονται στη Θεσσαλονίκη επί της Τσιμισκή, τον προσεχή Οκτώβριο, με κατάστημα 3.200 τ.μ. ενώ επιβεβαίωσε όσα κυκλοφορούν στην αγορά για την πρόθεση του ομίλου να αποκτήσει κατάστημα και στο ανακατασκευασμένο Μινιόν, αν και δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη η σύμβαση. Επίσης, επιβεβαίωσε και το προσύμφωνο μίσθωσης για καταστήματα των αλυσίδων του ομίλου στα εμπορικά κέντρα της Lamda Development στο Ελληνικό.
Οι οικονομικές επιδόσεις
Σχετικά με τις οικονομικές επιδόσεις, ο κ. Μάλαμας ανάφερε πως στην τελευταία χρήση 2023-2024 (έληξε 31.01.2024) εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 13%. Αναφέρθηκε επίσης στις online πωλήσεις του γκρουπ (τιμολουγούνται στη μητρική) οι οποίες αποτελούν πλέον το 15% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών του φυσικού δικτύου στην Ελλάδα έναντι ποσοστού 8% προ πανδημίας. Ενισχυμένες είναι οι πωλήσεις του ομίλου στην Ελλάδα και από το τουριστικό ρεύμα, όπου τουλάχιστον σε επίπεδο tax free (τρίτες χώρες) οι πωλήσεις αγγίζουν το 10%-15% σε έντονα τουριστικές αγορές (αθηναϊκό κέντρο, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Ρόδο κ.λπ.).