Fourlis: Βάζει πλώρη για πωλήσεις 750 εκατ. ευρώ ως το 2027 – Τα σχέδια για IKEA, Intersport, Holland & Barrett

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Fourlis: Βάζει πλώρη για πωλήσεις 750 εκατ. ευρώ ως το 2027 – Τα σχέδια για IKEA, Intersport, Holland & Barrett
Το στρατηγικό σχέδιο του ομίλου Fourlis, οι προτεραιότητες για τους τρεις κλάδους της λιανικής και τα σχέδια για τα νέα καταστήματα. Το «πείραμα» του franchise και η τι δείχνει η αγορά για την πτώση των τιμών

Πωλήσεις ύψους 750 εκατ. ευρώ ετησίως και περιθώριο EBIT 8% περιλαμβάνει το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του ομίλου Fourlis το διάστημα 2026-2027 και το οποίο θα στηριχθεί στην οργανική ανάπτυξη του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων, καθώς και στη δημιουργία νέων σημείων πώλησης.

Τα νέα καταστήματα ΙΚΕΑ

Συνεχίζοντας τη δυναμική επέκταση του δικτύου στον κλάδο ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, ο όμιλος Fourlis σχεδιάζει τρία νέα μεγάλα καταστήματα ΙΚΕΑ μέσα στην επόμενη τριετία. Συγκεκριμένα, το κατάστημα της Πάτρας αναμένεται να ανοίξει φέτος, το κατάστημα στο Ηράκλειο την επόμενη χρονιά, ενώ το 2027 θα λειτουργήσει το κατάστημα στο Ελληνικό.

Ταυτόχρονα σχεδιάζεται το άνοιγμα έξι μικρών καταστημάτων μέσα στην επόμενη τριετία.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου Βασίλη Φουρλή, παρά τη στρατηγική μείωσης της έκτασης των καταστημάτων που υλοποιεί ήδη ο όμιλος προκειμένου να εξυπηρετούνται πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά οι ανάγκες των καταναλωτών, δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην έκταση των καταστημάτων ΙΚΕΑ στον Κηφισό και τη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα ο κ. Φουρλής εξήγησε ότι προς το παρόν έχει εγκαταλειφθεί το σχέδιο για δημιουργία καταστήματος ΙΚΕΑ στο κέντρο της Αθήνας, καθώς «το κέντρο είναι πλέον πολύ ακριβό».

Νέα concept και «πείραμα» franchise στην Intersport

Στο πλαίσιο της χθεσινής συνέντευξης Τύπου, ο κ. Φουρλής αποκάλυψε ότι ο όμιλος σχεδιάζει νέα concept στην κατηγορία των αθλητικών ειδών, ενώ αναμένεται να «πειραματιστεί» και με τη μέθοδο του franchise στα καταστήματα Intersport.

«Υπάρχει η σκέψη σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας να δημιουργήσουμε ή πιο σωστά να πειραματιστούμε με ένα σύστημα franchise, όπως έκανε ο Κωτσόβολος. Πρόκειται για περιοχές που δεν είναι εύκολη η δημιουργία καταστήματος δικτύου», ανέφερε ο κ. Φουρλής.

Ταυτόχρονα, προανήγγειλε ακόμη πιο δυναμική ανάπτυξη της κατηγορίας athleisure, καθώς αλλάζουν ταχύτατα οι καταναλωτικές τάσεις και στην αγορά των αθλητικών ειδών. «Όλες οι μεγάλες μάρκες έχουν δυο κατηγορίες, την performance και την athleisure. Βλέπουμε πράγματι ότι ο κόσμος όντως υιοθετεί μια πιο casual τάση. Η αγορά athleisure μεγαλώνει αλλά όχι εις βάρος του performance», σχολίασε, εξηγώντας πως «παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις».

H έμφαση του ομίλου Fourlis στην αγορά αθλητικών ειδών αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή «πρόκειται για μια δυναμική αγορά που αγγίζει σε αξία σήμερα τα 600-700 εκατ. ευρώ».

Ο όμιλος δρομολογεί για φέτος το άνοιγμα τεσσάρων νέων καταστημάτων Intersport, δύο εξ αυτών στη Ρουμανία και δυο στην Ελλάδα, από τα οποία το ένα στη Μυτιλήνη. «Δρομολογούμε το άνοιγμα κι ενός ακόμη καταστήματος, το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία φέτος το καλοκαίρι, αλλά για το οποίο δεν μπορούμε να πούμε τίποτα ακόμη. Είναι έκπληξη», δήλωσε με νόημα ο κ. Φουρλής.

Παράλληλα, τόνισε πως ο όμιλος στρέφει τώρα την προσοχή του ακόμη πιο έντονα στις αγορές της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, η ανάπτυξη των οποίων κερδίζει ολοένα και περισσότερο, με αιχμή του δόρατος την omnichannel εμπειρία.

Η ανάπτυξη της Holland & Barrett

Φιλόδοξα είναι την ίδια ώρα τα σχέδια του ομίλου και για τον κλάδο υγείας και ευεξίας, όπου διαθέτει παρουσία μέσω του brand Holland & Barrett. Όπως δε αποκάλυψε ο κ. Φουρλής, η εταιρεία Holland & Barrett είναι μόνο η αρχή στον εν λόγω κλάδο. «Πιστεύουμε πολύ στη δραστηριότητα της ευεξίας, κάνουμε σκέψεις και για άλλες δραστηριότητες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο όμιλος σχεδιάζει φέτος το άνοιγμα από τέσσερα έως έξι νέα καταστήματα Holland & Barrett, ενώ πρωταρχικός του στόχος παραμένει να γίνει το brand ευρέως γνωστό στον Έλληνα καταναλωτή. «Ρίχνουμε το βάρος σε πιο συνοικιακές περιοχές, όπως το Χαλάνδρι, η Νέα Σμύρνη, έρχεται σε λίγο κατάστημα στη Νέα Ιωνία», αποκάλυψε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, Δημήτρης Βαλαχής.

Ταυτόχρονα, σημείωσε πως όχι μόνο θα συνεχιστεί, αλλά και θα επεκταθεί η συνεργασία «συγκατοίκησης» με την ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς αυτή την εβδομάδα αναμένεται να ανοίξει Holland & Barrett στον ΑΒ Βασιλόπουλο της Νέας Ερυθραίας και την επόμενη εβδομάδα σε κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος της Θεσσαλονίκης.

Ο όμιλος δεν σχεδιάζει να συνάψει συνεργασία με άλλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, εξετάζει ωστόσο σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσει στο άνοιγμα καταστημάτων Holland & Barrett μέσα στα καταστήματα Intersport. Παράλληλα, δρομολογείται εντός του 2025 το άνοιγμα καταστήματος Holland & Barrett στη Ρουμανία.

Μειώσεις τιμών

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Φουρλής αποκάλυψε πως στα καταστήματα ΙΚΕΑ έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο μια επιλεκτική μείωση τιμών σε ορισμένα προϊόντα, προκειμένου οι καταναλωτές να τα βρίσκουν σε πιο προσιτές τιμές.

«Όχι μόνο δεν αυξήσαμε φέτος τις τιμές, αλλά τις έχουμε μειώσει κιόλας. Σε 2000 προϊόντα ΙΚΕΑ από το σύνολο των 8000 προϊόντων συνολικά, έχουν μειωθεί οι τιμές περίπου 8-10% κατά μέσο όρο», εξήγησε, διατυπώνοντας τη δέσμευση πως οι μειώσεις τιμών θα συνεχιστούν.

Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα Intersport, όπου υπάρχει μικρότερη ευελιξία καθώς τα περισσότερα προϊόντα προέρχονται από προμηθευτές, έχουν μειωθεί κατά 10% περίπου οι τιμές σε 30 βασικούς κωδικούς τον τελευταίο μήνα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Fourlis: Στα 122 εκατ. ευρώ τα έσοδα στο α' τρίμηνο - Αύξηση 156% στα λειτουργικά EBITDA

Trade Estates: Προ των πυλών νέο logistics deal – Το Ελληνικό και το free float

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider