Φτερά για περαιτέρω ανάπτυξη ανοίγει η Sky Express, μέσα από την ενίσχυση του στόλου της, τον εμπλουτισμό του προγράμματος της και ενδεχομένως την εισαγωγή της στο χρηματιστηριακό ταμπλό, αν και εφόσον οι συνθήκες κριθούν κατάλληλες. Στόχος να συνεχιστεί ο δυναμικός ρυθμός ανάπτυξης των προηγούμενων χρόνων, ο οποίος της έχει χαρίσει μερίδιο αγοράς της τάξης του 13% και τον τίτλο του δεύτερου μεγαλύτερου αερομεταφορέα για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Νέος κύκλος επενδύσεων
Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν τα στελέχη της, η εταιρεία αναμένεται να ολοκληρώσει το 2025 τον πρώτο κύκλο επενδύσεων σε νέα αεροσκάφη, ο οποίος θα ανεβάσει το συνολικό αριθμό των αεροσκαφών της σε 28. Συγκεκριμένα η Sky Express αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες να παραλάβει ένα ακόμη καινούργιο αεροσκάφος Airbus A320 neo ενώ τον Ιούλιο θα εντάξει στον στόλο της ένα καινούργιο ATR 72-600.
Ο τελευταίος κύκλος επενδύσεων της εταιρείας, που περιλαμβάνει την απόκτηση 6 υπερσύγχρονων αεροσκαφών, 2 Airbus A320neo και 4 ATR 72-600, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025 με την παραλαβή ενός ακόμη Airbus 320neo που θα ανεβάσει τον αριθμό των αεροσκαφών της SKY express στα 28.
Αυτή την περίοδο ωστόσο ξεκινούν οι συζητήσεις με την Airbus για περαιτέρω ενίσχυση του στόλου της, όπως επισήμανε ο επικεφαλής της κ. Γρύλος στο περιθώριο εκδήλωσης για τις επιδόσεις και τα μελλοντικά σχέδιά της Sky Express που πραγματοποιήθηκε χθες.
6,6 εκατ. θέσεις στην ελληνική αγορά
Χάρη στην ενίσχυση του στόλου της η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει το τρέχον έτος 6,6 εκατ. θέσεις στην ελληνική αγορά, το 80% των οποίων θα αφορά δρομολόγια από και προς την Αθήνα.
Ειδικά για το καλοκαίρι του 2024 μάλιστα, χάρη στην προσθήκη των 4 νέων ATR, τα οποία προσφέρουν την απαραίτητη ευελιξία για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, η εταιρεία θα προσθέσει 100 χιλιάδες επιπλέον θέσεις σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, όπως οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα. «Ο στόλος της εταιρείας θα καλύψει το μεγαλύτερο δίκτυο της Ελλάδας με 33 προορισμούς εσωτερικού. Παράλληλα, η εταιρεία διαθέτει ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα δίκτυα στην Ευρώπη και φέτος θα πετάξει σε 37 προορισμούς που βρίσκονται σε 15 χώρες», τόνισε o Γεράσιμος Σκαλτσάς, Chief Commercial Officer της SKY express.
Τα σχέδιά της μάλιστα περιλαμβάνουν και κινήσεις επέκτασης της σεζόν, με την εταιρεία να διατηρεί φέτος για πρώτη φορά το δρομολόγιο Ηράκλειο - Παρίσι μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. Αυτή την περίοδο δε, είναι υπό διαμόρφωση και το χειμερινό της πρόγραμμα το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουλίου και αναμένεται να περιλαμβάνει και νέους προορισμούς αφού η εταιρεία τα τελευταία χρόνια προσθέτει κατά μέσο όρο τρία νέα δρομολόγια στην αρχή της χειμερινής περιόδου.
Ως αποτέλεσμα ο αερομεταφορέας έχει αυξήσει και το μερίδιο αγοράς του σε σχέση με πέρυσι. «Η SKY express είναι ένας πραγματικά πολύτιμος συνεργάτης. Είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος αερομεταφορέας για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με μερίδιο αγοράς 13%, αυξημένο σε σχέση με πέρυσι», επισήμανε η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Marketing του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος. Προσέθεσε μάλιστα ότι η εταιρεία καταγράφει συνεχιζόμενη και δυναμική ανάπτυξη έχοντας μεταφέρει από την έναρξη της λειτουργίας της μέχρι σήμερα 12 εκατ. επιβάτες από και προς την Αθήνα μέσα από 210 χιλιάδες και πλέον πτήσεις. «Η εταιρεία έχει μια συνεκτική και έξυπνη στρατηγική γεγονός που απέδειξε και η απόφασή της να επενδύσει και να ξεκινήσει το διεθνές δίκτυό της στο εξωτερικό εν μέσω πανδημίας. Παράλληλα συμβάλλει στην προσπάθειά μας να αμβλύνουμε την εποχικότητα του τουριστικού προϊόντος και να αυξήσουμε τη ζήτηση κατά τις περιόδους εκτός αιχμής. Αυτή η στρατηγική ανάπτυξης αλλά και η περιβαλλοντική μας υπευθυνότητα μας ενώνει με τη SKY express», συμπλήρωσε η Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Να θυμίσουμε ότι την προηγούμενη χρονιά η Sky Express μετέφερε 4,4 εκατ. επιβάτες με τον πήχη να τοποθετείται φέτος στα 4,8 εκατ. σύμφωνα με τα στελέχη της. «Το 2023 ήταν μια καλή και κερδοφόρος χρόνια για τη SKY express καθώς εδραιώθηκε η ανοδική πορεία της εταιρείας, κερδίσαμε τη εμπιστοσύνη 4,4 εκατ. επιβατών και επεκτείναμε το δίκτυό μας στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, ενισχύοντας την παρουσία μας στη Γερμανία με την προσθήκη του Ντίσελντορφ και της Φρανκφούρτης και ανοίγοντας τα φτερά μας για τη Βαρσοβία.Το 2024 συνεχίζουμε να μεγαλώνουμε και να εξελισσόμαστε» ανέφερε ο κ. Σκαλτσάς. Προσέθεσε δε, πως εκτός από τις στρατηγικές συμμαχίες της SKY express με την British Airways και Etihad, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, τον Ιούλιο ξεκινά η συνεργασία της εταιρείας με την Gulf Air.
Η είσοδος στο ΧΑ και τα ξενοδοχεία
Οι προαναφερθείσες επενδύσεις καλύπτονται προς ώρας με ίδια κεφάλαια, όπως επεσήμανε ο ιδρυτής του ομίλου IOGR στον οποίο ανήκει και η αεροπορική, Γιάννης Γρύλος ερωτηθείς στο περιθώριο της εκδήλωσης. Στο μέλλον βέβαια, αν οι συνθήκες κριθούν ικανοποιητικές, ο ίδιος δεν απέκλεισε την εισαγωγή της Sky Express στο χρηματιστηριακό ταμπλό. «Το Χρηματιστήριο είναι για να αντλήσεις κεφάλαια. Εμείς ανάγκη για άντληση κεφαλαίων δεν έχουμε. Η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο κεφαλαιοποιεί επί της ουσίας την προσπάθεια που κάνεις και επιπλέον είναι και θέμα prestige. Από την άλλη έχει και ευθύνες. Λέμε ναι όταν είναι η κατάλληλη στιγμή, δεν το έχουμε απορρίψει αυτό το ενδεχόμενο». ανέφερε χαρακτηριστικά
Ο ίδιος επεσήμανε μάλιστα ότι πέρα από την διεύρυνση των δραστηριοτήτων της SKY express, η στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου IOGR περιλαμβάνει και την ενίσχυση της παρουσίας του στον ξενοδοχειακό κλάδο. Σε αυτό το πλαίσιο ανέφερε ότι ήδη ο όμιλος βρίσκεται σε συζητήσεις για την απόκτηση μιας ακόμα μονάδας στα Δωδεκάνησα, πέρα από το ξενοδοχείο που διαθέτει στην Κρήτη, το I Resort, και την στρατηγική συνεργασία που έχει συνάψει με τη Hotel Brain.