Τέσσερα παραδείγματα γυναικείας επιχειρηματικότητας – Το όραμα, οι προκλήσεις και οι προοπτικές

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τέσσερα παραδείγματα γυναικείας επιχειρηματικότητας – Το όραμα, οι προκλήσεις και οι προοπτικές
Εγένετο τομέας γυναικείας επιχειρηματικότητας στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο. Οι στόχοι.

Νέο κεφάλαιο στο εγχώριο επιχειρείν ανοίγει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας, εγκαινιάζοντας την έναρξη του τομέα γυναικείας επιχειρηματικότητας και κάνοντας ένα ουσιαστικό βήμα προαγωγής της ισότητας και ενίσχυσης της συμμετοχής του γυναικείου φύλου στις επιχειρήσεις.

Σήμερα, μόλις το 28% των επιχειρήσεων διαθέτει γυναίκα Διευθύνουσα Σύμβουλο ή Γενική Διευθύντρια, ενώ οι γυναίκες ιδρυτές νεοφυών επιχειρήσεων δεν ξεπερνούν το 15%.

«Η προώθηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας είναι προϋπόθεση ανάπτυξης για την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες. Μπορεί να αυξήσει τις επενδύσεις και τις θέσεις εργασίας», δήλωσε χθες, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης του ΒΕΑ για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα η πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας και πρόεδρος του Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών (ΕΕΔΕΓΕ), Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου.

Για την ανάγκη να ξεπεραστούν οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα σε βάρος των γυναικων έκανε λόγο η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, ενώ η υφυπουργός Ανάπτυξης, Ζωή Ράπτη, εξέφρασε την πεποίθηση πως μπορεί να υπερκαλυφθεί το κενό που υπάρχει έναντι της ανδρικής επιχειρηματικότητας και οι γυναίκες να πρωταγωνιστήσουν στον επιχειρηματικό στίβο.

Τι ζητούν οι γυναίκες επιχειρηματίες

Με απώτερο στόχο η ελληνική οικονομία να καταστεί μέσα στην επόμενη δεκαετία μια οικονομία πρότυπο σε θέματα γυναικείας επιχειρηματικότητας, γυναίκες επιχειρηματίες -μέλη του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου ζητούν πρόσβαση σε προγράμματα κατάρτισης και εκπαίδευσης, ενίσχυση της πρόσβασης σε χρηματοδοτικά εργαλεία, διευκόλυνση του πλαισίου ίδρυσης μιας νέας εταιρείας και ευρύτερα βελτίωση του νομικού πλαισίου που διέπει τη γυναικεία επιχειρηματική δράση.

Τέσσερις ιστορίες γυναικείας επιχειρηματικότητας

«Εντοπίσαμε το κενό στην αγορά και αποφασίσαμε πριν από τρία χρόνια, μέσα στην πανδημία, να πάρουμε το ρίσκο», εξηγεί χαρακτηριστικά η Ιάνθη Μιχαλάκη, ιδρύτρια της Kora Bakery, ενός αρτοποιείου στην Αθήνα που επικεντρώνεται στην παραγωγή ψωμιού αργής ωρίμανσης με φυσικό προζύμι, χωρίς τη χρήση μαγιάς. «Η μεγάλη πρόκληση για εμάς είναι να γεμίζουμε κάθε μέρα τα ράφια μας. Αδειάζουν και γεμίζουν κάθε μέρα. Κάθε μέρα ξεκινάμε από το μηδέν», αναφέρει, ενώ παραδέχεται πως πλέον το καταναλωτικό κοινό είναι πιο έτοιμο να δεχθεί και νέα προϊόντα διατροφής. Η επόμενη δε μέρα για την επιχείρηση περιλαμβάνει τη μετακόμιση σε νέο, μεγαλύτερο παρασκευαστήριο και περισσότερα καταστήματα λιανικής. «Στόχος μας είναι η επιχείρησή μας να αφήνει θετικό πρόσημο στον κλάδο που δραστηριοποιείται. Επιθυμούμε να γίνουμε ένα βιώσιμο μοντέλο επιχείρησης», σημειώνει η κυρία Μιχαλάκη.

«Είμαι πυρηνικός φυσικός. Ξεκίνησα ως ερευνήτρια και στη συνέχεια έπρεπε να κάνω το άλμα από την έρευνα στην επιχειρηματικότητα. Υπήρξε μεγάλη δυσπιστία, αλλά εγώ πείσμωσα και αυτό για μένα αποτέλεσε κινητήρια δύναμη», αποκαλύπτει η Μαριάνθη Φραγκοπούλου της Herado, μιας ελληνικής εταιρείας που σχεδιάζει και παράγει στην Ελλάδα έξυπνα δοσίμετρα μέτρησης της ακτινοβολίας. Η εταιρεία πλέον δραστηριοποιείται σε 18 χώρες σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική και αποτελεί επιχειρηματικό συνεργάτη και δη προμηθευτή της NASA. «Το αντικείμενό μας ήταν δύσκολο για να πειστεί ο κόσμος. Εμείς είχαμε ξένους επενδυτές αλλά ο δρόμος δεν ήταν εύκολος σε καμία περίπτωση», σημειώνει η ίδια, ενώ παρουσιάζοντας τους στόχους της εταιρείας για την επόμενη μέρα θέτει ως προτεραιότητα την επέκτασή της σε νέες αγορές. «Θέλουμε να δούμε την εταιρεία να πετάει ακόμη πιο ψηλά και να γίνει unicorn», σημειώνει.

«Χρειάστηκαν 15 χρόνια για τις αναγκαίες εγκρίσεις και πλέον μπορούμε να περάσουμε στην επόμενη φάση, εκείνη των πωλήσεων», σημειώνει η Στέλλα Κεραμπός της Keraboss Cars, της ελληνικής εταιρείας που κατασκευάζει στο Γαλάτσι το πρώτο ελληνικό χειροποίητο αυτοκίνητο. «Πρόκειται για το πρώτο ελληνικό επιβατικό όχημα και ένα νέο αυτοκινητιστικό brand. Αφορά σε μια ειδική φιλοσοφία για ειδικούς ανθρώπους», εξηγεί η ίδια, αποκαλύπτοντας πως το αυτοκίνητο σήμερα το νοικιάζουν οι τουρίστες στα ελληνικά νησιά. «Στόχος μας ήταν να κάνουμε την Ελλάδα περήφανη, καθώς η κατασκευή αυτοκινήτου αποτελεί εξέλιξη για κάθε χώρα», αναφέρει, σπεύδοντας δε να προσθέσει πως το όραμα για την επόμενη μέρα αφορά στη διαρκή εξέλιξη της εταιρείας.

«Είμαστε μια μικρομεσαία επιχείρηση και πρέπει με κάθε τρόπο να καλύψουμε όλα τα προβλήματα που προκύπτουν», σημειώνει η Μαρία Αλετρά της Aletras Bakery, μιας οικογενειακής επιχείρησης αρτοποιείων – ζαχαροπλαστείων με καταγωγή από την Ήπειρο. Όπως δε σημειώνει, η επιχείρησή τους βρίσκεται στην καρδιά της παράδοσης της ελληνικής βιοτεχνίας, καθώς ακόμη το ψωμί πλάθεται και ζυμώνεται με τα χέρια, καθώς η οικογένεια Αλετρά θέτει ψηλά τον πήχη για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών. Αναφερόμενη δε στα μεγάλα προβλήματα που διέρχεται ο κλάδος της, εστιάζει στις διαρκείς ανατιμήσεις σε επίπεδο πρώτων υλών και ενέργειας που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα και ζητά την ουσιαστική στήριξη της ελληνικής βιοτεχνίας. Όσο για τους στόχους της εταιρείας, η ίδια αναφέρει την άμεση ανταπόκρισή της στις καθημερινές απαιτήσεις του καταναλωτή με αισιοδοξία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Galaxy Z Fold6 & Z Flip6: Αποκαλυπτήρια για τα νέα foldable και το πρώτο ultra watch της Samsung - Pics

Έρχεται σύντομα το WiFi στο Μετρό - Τα σχέδια για Internet στους συρμούς

Μαρινόπουλος: Ανανέωσε τη συνεργασία με τα Starbucks ως το 2033

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider