«Γλυκά» κέρδη για τα... γαλακτομπούρεκα Κοσμικόν

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Γλυκά» κέρδη για τα... γαλακτομπούρεκα Κοσμικόν
Ξεπέρασαν τα 10 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις των γνωστών ζαχαροπλαστείων της Αθήνας. Η πορεία της κερδοφορίας και τα επόμενα σχέδια μιας εταιρείας που μετρά πάνω από 60 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής. 

Στην πώληση προϊόντων και υπηρεσιών σε ανταγωνιστικές τιμές, με σεβασμό στον καταναλωτή, καθώς και στην περαιτέρω διείσδυση και βελτιστοποίηση της θέσης της στην αγορά, συμπυκνώνεται η αναπτυξιακή στρατηγική των Ζαχαροπλαστείων Κοσμικόν, γνωστών για τα ποιοτικά γλυκά τους και δη για το διάσημο γαλακτομπούρεκό τους.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της Παλαμίδης Δ. Υιοί Δ. Τελώνη και Σία ΑΕ, το 2023 οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας που δραστηριοποιείται για περισσότερα από 60 χρόνια στην παραγωγή και εμπορία ειδών ζαχαροπλαστικής ανήλθαν στα 10,72 εκατ. ευρώ έναντι 9,32 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένες κατά 14,97% «λόγω της ποιότητας και του συντονισμένου πλάνου επικοινωνίας που πραγματοποιήθηκε με τους πελάτες».

Τα μικτά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 5,48 εκατ. ευρώ έναντι 4,67 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 17,20%, ενώ τα EBITDA της εταιρείας ανήλθαν σε 2,55 εκατ. ευρώ έναντι 2,08 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 21,23% από την προηγούμενη χρήση.

Τα καθαρά μετά φόρων κέρδη αυξήθηκαν στα 1,82 εκατ. ευρώ έναντι 1,47 εκατ. ευρώ το 2022 , ενώ στο τέλος του 2023 τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ανέρχονταν στα 4,72 εκατ. ευρώ έναντι 4,32 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα.

Οι στόχοι για το 2024

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση «το Διοικητικό Συμβούλιο βλέπει με συγκρατημένη αισιοδοξία την τρέχουσα χρήση και προσδοκά σε μία σταθεροποιητική πορεία της εταιρείας λόγω και του διεθνούς κλίματος αστάθειας και αβεβαιότητας και του αυξημένου ανταγωνισμού. Η επιχείρηση λειτουργεί σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον και παρακολουθεί προσεκτικά εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις στο κλάδο και τις τάσεις που διαμορφώνουν οι ανταγωνιστές σε προϊόντα και υπηρεσίες».

Θα προσπαθήσει, δε, να εκμεταλλευτεί την αποκτηθείσα εμπειρία της με σκοπό να επιτύχει αύξηση/διατήρηση του μεριδίου αγοράς και την αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας της, σημειώνεται επίσης.

Σήμερα, η εταιρεία αναπτύσσει έξι Ζαχαροπλαστεία Κοσμικόν στην Αθήνα και δη σε Άγιο Νικόλαο, Άγιο Ελευθέριο, Παλαιό Φάληρο, Αγία Μαρίνα, Γλυφάδα και Αγία Παρασκευή. Απασχολεί πάνω από 130 εργαζόμενους ενώ συνεργάζεται με 200 περίπου προμηθευτές.

Μια γλυκιά διαδρομή 63 ετών

Η ιστορία των γνωστών ζαχαροπλαστείων ξεκινάει πριν από 63 χρόνια.

Τον Σεπτέμβριο του 1961 ανοίγει το πρώτο μαγαζί με την επωνυμία «Κοσμικόν» στον ηλεκτρικό σταθμό του Αγίου Νικολάου.

Το 1968 η φήμη για τα γλυκά του «Κοσμικόν» διαδίδεται και αρχίζουν σιγά σιγά να εμφανίζονται οι πρώτες ουρές αναμονής. Για αυτό τον λόγο την ίδια χρονιά δημιουργήθηκε η ανάγκη κατασκευής του πρώτου ανεξάρτητου εργαστηρίου.

Τη δεκαετία του '70 το γαλακτομπούρεκο αποκτά τη φήμη του καλύτερου γαλακτομπούρεκου της Ελλάδας και ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο μαζί με τους Έλληνες του εξωτερικού, ενώ το 1975 η εταιρεία μεταφέρεται στη Λεωφόρο Ιωνίας και το προσωπικό της αυξάνεται για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες του κόσμου. Το 1977 ξεκινά η παραγωγή και εμπορία του παραδοσιακού παγωτού, ενώ το 1983 το φημισμένο γαλακτομπούρεκο Κοσμικόν δίνει τη σκυτάλη στο γαλακτομπούρεκο με φύλλο κανταΐφι το οποίο διατίθεται σε καθημερινή πλέον παραγωγή.

Τα επόμενα χρόνια και δη το 1990 η γκάμα των προϊόντων εμπλουτίζεται και στην παραδοσιακή πατισερί με ποικιλίες διαφόρων γεύσεων, ενώ το 1997 ανοίγει το δεύτερο μαγαζί στον Άγιο Ελευθέριο. Το 2003 ανοίγει το τρίτο μαγαζί στην περιοχή του Παλαιού Φαλήρου και το 2011 ανοίγει το τέταρτο μαγαζί στην Αγία Παρασκευή. Δύο χρόνια αργότερα και δη στις 20 Απριλίου 2013 ανοίγει το πέμπτο μαγαζί στη Γλυφάδα, ενώ ακολουθεί τον Δεκέμβριο του 2017 το έκτο μαγαζί στο Αιγάλεω στον σταθμό Αγία Μαρίνα

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ELIVI Hotels: Τουριστικές επενδύσεις που μετατρέπουν τη Σκιάθο σε διεθνή hot προορισμό

Ποια τεχνική εταιρεία «μπαίνει» στο οδικό έργο «Μπράλος – Άμφισσα» της ΑΒΑΞ 

Σε θολό τοπίο η αποκλιμάκωση των τιμών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider