ΕΖΑ: Επενδύει στα brands και ποντάρει στη HORECA

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΖΑ: Επενδύει στα brands και ποντάρει στη HORECA
Ποιους στόχους θέτει για το μέλλον η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης. Τα σχέδια της εταιρείας και η αγορά της μπύρας.

Στην ενίσχυση της κερδοφορίας της, μέσα από επενδύσεις στα προϊόντα της και με απώτερο στόχο το κανάλι της HORECA, επικεντρώνεται η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερα μερίδια στην πολλά υποσχόμενη αγορά της μπύρας.

«Σχεδιάσαμε μια στρατηγική που φέρνει αποτελέσματα» δήλωσε χθες στους δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, αναφερόμενος στο νέο επιχειρηματικό σχέδιο που έχουν θέσει σε εφαρμογή από το 2023 οι μέτοχοι της εταιρείας, ώστε η ΕΖΑ να επιστρέψει σε τροχιά ανάκαμψης.

Στο επίκεντρο αυτού του επιχειρηματικού σχεδίου βρίσκεται η αξιοποίηση των επενδύσεων που δρομολογήθηκαν τα τελευταία χρόνια, όπως η σύγχρονη γραμμή παραγωγής στην Αταλάντη που ολοκληρώθηκε το 2022, καθώς και ο εκσυγχρονισμός της εικόνας των εμπορικών σημάτων για τις μάρκες της εταιρείας.

«Αποφασίσαμε να επαναλανσάρουμε όλες τις μάρκες μας. Προχωρήσαμε σε rebranding μέσα από διαγωνιστική διαδικασία. Η επένδυση στα brands είναι επένδυση στο μέλλον», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ασπιώτης, σπεύδοντας δε να προσθέσει πως «εμείς δεν κρατάμε τις επενδύσεις πίσω για να βελτιώσουμε την κερδοφορία μας, αλλά αντίθετα συνεχίζουμε τις επενδύσεις».

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΖΑ επανασυστήνει στο κοινό την PILS HELLAS αλλά και τις premium μπύρες ΕΖΑ Lager, ΕΖΑ Pilsener και ΕΖΑ Alcohol Free.

Ο στόχος για τη HORECA

Σύμφωνα με τη διοίκηση, βασική στόχευση της ΕΖΑ αποτελεί το κανάλι της HORECA, το οποίο δρέπει σημαντικά οφέλη από την άνοδο του τουριστικού ρεύματος. «Μας ενδιαφέρει πολύ η αγορά της HORECA. Η αγορά της φιάλης και του βαρελιού είναι πολύ μεγάλη και το μερίδιό μας μικρό και για αυτό θέλουμε να το επεκτείνουμε», αποκάλυψε ο κ. Ασπιώτης, συμπληρώνοντας πως επιδίωξη της εταιρείας είναι η επιτυχία που καταγράφεται στο κανάλι της μικρής λιανικής να μεταφερθεί και στη HORECA.

Το στοίχημα της μπύρας χωρίς αλκοόλ και τα νέα προϊόντα το 2025

Την ίδια ώρα, η επένδυση στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ αποτελεί βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής της εταιρείας, καθώς πρόκειται για μια κατηγορία που, σύμφωνα με τον κ. Ασπιώτη, φέρνει όγκους από άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα τα αναψυκτικά.

Στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ η ΕΖΑ καταγράφει φέτος ανάπτυξη 60%, ενώ το συνολικό μερίδιο αυτής της κατηγορίας στο σύνολο της αγοράς ανέρχεται κοντά στο 3%. Όπως ανέφερε ο κ. Ασπιώτης, σήμερα η μπύρα χωρίς αλκοόλ καταγράφει υγιή ανάπτυξη και έχει μεγάλα περιθώρια ανόδου στο μέλλον. Για αυτό το λόγο δε η ΕΖΑ θα λανσάρει και νέα προϊόντα σε αυτή την κατηγορία από το 2025. Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι πλέον η ΕΖΑ διαθέτει μια μοναδική γραμμή παραγωγής σε όλη την Ελλάδα, η οποία παρασκευάζει μια ολοκληρωμένη μπύρα και αφαιρεί στη συνέχεια την αλκοόλη, σε μια επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ.

Ποντάρει σε ένα καλύτερο 2024

Η ΕΖΑ βρίσκεται ήδη σε τροχιά εξυγίανσης από το 2023 με τη διοίκηση να εκφράζει αισιοδοξία για ένα καλύτερο 2024. «Ήδη τα μηνύματα για την πορεία του πρώτου εξαμήνου της φετινής χρονιάς είναι ενθαρρυντικά», σημείωσε ο κ. Ασπιώτης.

Όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, το 2023, η εταιρεία παρουσίασε βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών, με τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 31,5 εκατ. ευρώ, έναντι 30,5 εκατ. ευρώ το 2022 και τα μεικτά κέρδη να διαμορφώνονται σε 11,2 εκατ. ευρώ (έναντι 8,5 εκατ. ευρώ το 2022), με το περιθώριο μικτού κέρδους να βελτιώνεται σημαντικά και να φτάνει στο 35%, από 28% την αντίστοιχη χρονική περίοδο.

Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) φθάνοντας τα 1,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,8 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Οι καθαρές ζημίες μετά φόρων περιορίστηκαν σημαντικά σε 2,9 εκατ. ευρώ, έναντι 5,7 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρήση.

Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε σε 23,5 εκατ. ευρώ, από 26,8 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022. Βελτιωμένα κατά 6% ήταν και τα ίδια κεφάλαια, καθώς ανήλθαν σε 9,9 εκατ. ευρώ, μετά και από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 3,5 εκατ. ευρώ.

Η Πειραϊκή Μικροζυθοποιία

Παράλληλα, η ΕΖΑ επενδύει και στην απόκτηση νέων εμπορικών σημάτων, όπως πολύ πρόσφατα του σήματος της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας.

«Αγαπάμε τις ελληνικές μάρκες. Η Πειραϊκή Μικροζυθοποιία είναι μια ελληνική μάρκα με εξαιρετική συνταγή για αυτό και αποκτήσαμε το εμπορικό της σήμα τον περασμένο μήνα. Αυτό δείχνει και τη διάθεσή μας για τα επόμενα χρόνια», σημείωσε στη συνέχεια ο κ. Ασπιώτης.

Η αγορά της μπύρας

Αναφερόμενος δε στο σύνολο της εγχώριας αγοράς μπύρας, ο κ. Ασπιώτης εκτίμησε ότι σε όγκο κατανάλωσης το 2024 αναμένεται να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 ήτοι το τελευταίο έτος κανονικότητας πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Τότε η κατανάλωση είχε διαμορφωθεί κοντά στα 4 εκατ. εκατόλιτρα.

Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι πρόκειται για μια αγορά που βρίσκεται σε ανάπτυξη, είναι μεγάλη και τους χωράει όλους.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι βασικός μέτοχος της ΕΖΑ είναι το fund Diorama Investments Sicar συμφερόντων του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, ενώ ρόλο αποκλειστικού διαχειριστή κατέχει η Deca Investments. Το 2023 οι μέτοχοι της ΕΖΑ προχώρησαν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου σε μετρητά ποσού 3,5 εκατ. ευρώ έτσι ώστε να υλοποιηθεί η νέα στρατηγική.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ποια είναι η νέα «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Urban Services» - Ποιες δραστηριότητες περιλαμβάνει

Ξεκινά η ανάκτηση των υπερεσόδων των προμηθευτών – Στα 230 εκατ. το συνολικό ποσό

«Appodixi»: Μπόνους έως 3.000 ευρώ και προστασία για όσους «καρφώνουν» φοροδιαφυγή

gazzetta
gazzetta reader insider insider