Ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα «ανεβάζουν» τα σχέδια επέκτασης του δικτύου της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, καθώς η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη μάχη της... γειτονιάς τα τελευταία χρόνια, επιχειρώντας να αυξήσει έτι περαιτέρω τα μερίδια αγοράς της έναντι του αυξανόμενου ανταγωνισμού στον χάρτη της οργανωμένης λιανικής στη χώρα μας.
Είναι χαρακτηριστικό δε ότι σε διάστημα λιγότερο των δέκα ημερών και συγκεκριμένα από τις 5 έως και τις 14 Αυγούστου, τέθηκαν σε λειτουργία τρία νέα καταστήματα της αλυσίδας σε όλη τη χώρα. Όπως μάλιστα δήλωσε στους δημοσιογράφους τον περασμένο Ιούλιο ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Άγγελος Κρητικός, η αλυσίδα «τρέχει» για εφέτος ένα πλάνο επενδύσεων ύψους 15-20 εκατ. ευρώ.
Τα νέα καταστήματα
Συγκεκριμένα, στις 5 Αυγούστου άνοιξε νέο κατάστημα στην Αρεόπολη Λακωνίας στο 1ο χλμ. της επαρχιακής οδού Αρεόπολης-Γερολιμένα το οποίο διαθέτει μαναβική, κρεοπωλείο, τυριά-αλλαντικά, παντοπωλείο, κάβα, προϊόντα προσωπικής φροντίδας και οικιακής χρήσης, καθώς και έτοιμα γεύματα.
Ακολούθησε στις 12 Αυγούστου το νέο κατάστημα στην Κύθνο και δύο ημέρες αργότερα - στις 14 Αυγούστου - νέο κατάστημα στο Νυδρί της Λευκάδας.
Είχαν προηγηθεί μέσα στον Ιούλιο τα νέα καταστήματα σε Μαρκόπουλο και Ναύπακτο.
Το νέο concept καταστήματος
Ορόσημο για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ αποτελεί ωστόσο η παρουσίαση του νέου concept καταστήματος τον περασμένο Ιούλιο. Ο λόγος για το κατάστημα «Εκλεκτόν» που αφορά σε ένα deli grocery, βρίσκεται στην πλατεία Κλαυθμώνος στην καρδιά της Αθήνας και εγκαινιάστηκε στις 12 Ιουλίου.
«Πρόκειται για ένα κατάστημα με αναβαθμισμένη γκάμα προϊόντων σε είδη διατροφής και όχι μόνο. Η προσπάθεια είναι τόσο προϊοντική, όσο και αισθητική», δήλωνε τότε στους δημοσιογράφους στο περιθώριο των εγκαινίων ο κ. Κρητικός, αποκαλύπτοντας πως η συνολική επένδυση για το κατάστημα, το οποίο έχει έκταση 300 τμ, ξεπέρασε τις 600.000 ευρώ. Στο σημείο άλλωστε λειτουργούσε ήδη σούπερ μάρκετ Κρητικός το οποίο ανακαινίστηκε και μετατράπηκε στο νέο concept «Εκλεκτόν». Το νέο concept καταστήματος θα φιλοξενεί περί τους 1.500-1.800 από τους βασικούς κωδικούς προϊόντων που διαθέτει η Κρητικός και καλύπτουν ήδη τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών, καθώς και επιπλέον 3.000 νέους κωδικούς που δεν βρίσκονται σήμερα στα ράφια της αλυσίδας. Πρόκειται για νέους κωδικούς που περιλαμβάνουν από προϊόντα από όλο τον πλανήτη που ξεχωρίζουν στην κατηγορία τους έως παραδοσιακά προϊόντα μικρών Ελλήνων παραγωγών από μία ευρύτατη γκάμα επιλογών. Σταδιακά, δε, ορισμένοι κωδικοί από την αναβαθμισμένη συλλογή προϊόντων του «Εκλεκτόν» θα τοποθετηθούν σε επιλεγμένα καταστήματα της αλυσίδας, εμπλουτίζοντας τη γκάμα επιλογών που και εκείνα προσφέρουν.
Ξεδιπλώνοντας μάλιστα τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας, ο κ. Κρητικός αποκάλυψε πως στόχος είναι να λειτουργήσει ένα ακόμη «Εκλεκτόν» έως το τέλος του 2024 επί της Χαριλάου Τρικούπη. Ωστόσο, ο σχεδιασμός της διοίκησης παραμένει ακόμη πολύ προσεκτικός δεδομένου ότι πρέπει πρώτα να καταγραφεί η απήχηση του νέου concept. «Εκτιμώ ότι η Αθήνα δεν μπορεί να ‘σηκώσει’ πάνω από τέσσερα καταστήματα ‘Εκλεκτόν’», τόνισε ο ίδιος.
Παράλληλα, όπως ανέφερε ο κ. Κρητικός, η αλυσίδα βρίσκεται σε συζητήσεις ώστε να λειτουργήσει κατάστημα Κρητικός στο Ελληνικό, σε μια έκταση περίπου 1.000 τμ.
Πού τίθεται ο πήχης για τον τζίρο
Ο πήχης για τον κύκλο εργασιών της αλυσίδας για το 2024 τίθεται στα 800 εκατ. ευρώ έναντι κύκλου εργασιών της τάξης των 720 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, ενώ ήδη στους πρώτους έξι μήνες της τρέχουσας χρονιάς, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός καταγράφει ρυθμό ανάπτυξης 10%.
Να σημειωθεί εδώ ότι σήμερα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιστοιχούν στο 16% του κύκλου εργασιών της αλυσίδας, ενώ στόχος είναι το ποσοστό αυτό να αυξηθεί έτι περαιτέρω.
Κληθείς δε να περιγράψει την επόμενη μέρα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, ο κ. Κρητικός εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η κινητικότητα θα συνεχιστεί, καθώς οι τάσεις συγκέντρωσης που καταγράφονται ήδη στο οργανωμένο λιανεμπόριο αναμένεται να ενταθούν. Σε ό,τι όμως αφορά τις κινήσεις της αλυσίδας, αποκάλυψε ότι θα «φέτος και την επόμενη χρονιά θα είμαστε φειδωλοί στις εξαγορές», καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ενσωμάτωσης στο δίκτυο των σημείων πώλησης που αποκτήθηκαν από τις προηγούμενες επιχειρηματικές κινήσεις.
Η ιστορία της αλυσίδας Κρητικός ξεκίνησε το 1948 όταν ο Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα, αφουγκραζόμενος τις ανάγκες της περιοχής για τη δημιουργία ενός κλασικού παντοπωλείου. Η επιθυμία του να προσφέρει στην τοπική κοινωνία τον οδήγησε στη δημιουργία και άλλων καταστημάτων στην περιοχή. Η ιστορία συνεχίζεται όταν τα παιδιά του, οι Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός, δημιουργούν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα το 1983. Η ΑΝΕΔΗΚ ιδρύεται το 1996, ενώ το 2000 η αλυσίδα ξεπερνάει τα όρια της Αίγινας.