Ακόμη πιο στέρεες βάσεις αποκτά πλέον η επένδυση της ΜETRO ΑΕΒΕ στο franchise, καθώς ένας από τους μεγαλύτερους λιανεμπορικούς ομίλους της χώρας βλέπει να αυξάνεται διαρκώς το ενδιαφέρον από πλευράς νέων επενδυτών.
Αφουγκραζόμενος τις ανάγκες της νέας εποχής, ο όμιλος που λειτουργεί τα My Market στη λιανική και τα METRO Cash & Carry στη χονδρική αποφάσισε να υιοθετήσει μια πιο στοχευμένη προσέγγιση για την ανάπτυξη των My Μarket Local. Πρόκειται για ένα μοντέλο καταστημάτων μικρής έκτασης – γνωστών και ως σούπερ μάρκετ γειτονιάς – τα οποία ο όμιλος αναπτύσσει την τελευταία τριετία μέσω της μεθόδου της δικαιόχρησης (franchise) και τα οποία εξυπηρετούν τις αρχές της εγγύτητας και της τοπικότητας σε ό,τι αφορά τις καθημερινές αγορές.
Εγένετο My Market Local Μονοπρόσωπη ΙΚΕ
Αναγνωρίζοντας την ανάγκη το δίκτυο των My Μarket Local να περάσει στην επόμενη… πίστα, η ΜETRO ΑΕΒΕ προχώρησε μάλιστα στη σύσταση νέας εταιρείας. Στις 22 Αυγούστου γνωστοποιήθηκε στο ΓΕΜΗ η ίδρυση της My Market Local Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, μέσω της υπηρεσίας μίας στάσης, με έδρα τη Μεταμόρφωση Αττικής και αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ύψους 25.000 ευρώ.
Ως κύρια δραστηριότητα της εταιρείας ορίζεται το λιανικό εμπόριο σούπερ μάρκετ με έμφαση στο εμπόριο τροφίμων, ενώ στις δευτερεύουσες δραστηριότητες περιλαμβάνονται το λιανικό εμπόριο ειδών διατροφής, λιανικό εμπόριο ειδών παντοπωλείου, λιανικό εμπόριο ποτών σε εξειδικευμένα καταστήματα, λιανικό εμπόριο προϊόντων καπνού σε εξειδικευμένα καταστήματα, μη εξειδικευμένο χονδρικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού, καθώς και οι υπηρεσίες παραχώρησης προνομίου franchise και παροχής σχετικών συμβουλών κ.α.
Πώς λειτουργεί το μοντέλο franchise
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναφέρονται στον ιστότοπο των My Market, η αλυσίδα αναλαμβάνει να χρηματοδοτήσει το μεγαλύτερο μέρος της απαιτούμενης επένδυσης. Ειδικότερα, ο επενδυτής που επιθυμεί να αναπτύξει ένα My Market Local θα υπογράψει σύμβαση δεκαετούς διάρκειας με δικαίωμα ανανέωσης για επιπλέον 10 χρόνια. Ο απαιτούμενος χώρος πώλησης θα πρέπει να είναι από 120 έως 200 τμ, ενώ ο χώρος που θα απαιτηθεί για την αποθήκη θα πρέπει να είναι από 50 έως 80 τμ.
Η συνολική αρχική εκταμίευση από τον συνεργάτη εκτιμάται εντός του εύρους των 85.000-105.000 ευρώ και σε αυτή περιλαμβάνεται μια αρχική επένδυση 25.000 ευρώ περίπου και ένα αρχικό εμπόρευμα 60.000-80.000 ευρώ.
Η διαμόρφωση του καταστήματος υπολογίζεται σε 90.000-120.000 ευρώ, την οποία την αναλαμβάνει η εταιρεία, όπως επίσης και τον εξοπλισμό 140.000-200.000 ευρώ. Το μηνιαίο δε μίσθωμα του συνεργάτη για τη χρήση του καταστήματος τοποθετείται εντός του εύρους των 2.500-3.200 ευρώ.
Παράλληλα, παρέχεται αρχική εκπαίδευση τόσο του franchisee όσο και του προσωπικού που θα απασχολήσει, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για συνεχή υποστήριξη του συνεργάτη από σύμβουλο σε θέματα franchise.
Το πλάνο ανάπτυξης των My Μarket Local
Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, το πρώτο My Μarket Local λειτούργησε πιλοτικά το 2021 στην Κυψέλη, ενώ ακολούθησε η ουσιαστική ανάπτυξη του εγχειρήματος το 2022. Πρόσφατα άνοιξαν νέα My market Local στη Θεσσαλονίκη, ενώ από τις αρχές του 2024 έχουν ανοίξει 10 καταστήματα, ανεβάζοντας στα 24 τον συνολικό αριθμό των My market Local που βρίσκονται σε λειτουργία.
Η εταιρεία λαμβάνει 100 αιτήσεις ανά μήνα από ενδιαφερόμενους επενδυτές, ενώ εκτιμάται ότι συνολικά θα ανοίξουν 25 νέα καταστήματα το 2024. Στόχος δε του ομίλου είναι μέχρι τα τέλη του 2025 να λειτουργήσουν περί τα 75-80 My Μarket Local σε όλη την επικράτεια. Το εν λόγω μοντέλο καταστημάτων μπορεί να έχει διευρυμένο ωράριο, με δυνατότητα λειτουργίας και τις Κυριακές.
Το νέο concept
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως πρόσφατα τα My market Local παρουσίασαν ένα νέο concept, σε συνεργασία με την IL TOTO.
Οι πελάτες του καταστήματος στην περιοχή Ζωγράφου (Μούσκου 12), μπορούν να συνδυάζουν τις καθημερινές τους αγορές, με τον αγαπημένο τους καφέ και τα γευστικά γλυκίσματα από το κατάστημα IL TOTO, που βρίσκεται εντός του My market Local.