Volkswagen: Μελετά «λουκέτο» σε εργοστάσια στην Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Volkswagen: Μελετά «λουκέτο» σε εργοστάσια στην Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της
Η βασική μάρκα του ομίλου, που κατασκευάζει τα μοντέλα Golf και Tiguan, κινδυνεύει να γίνει ζημιογόνος.

Το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας βαθύτερων περικοπών και εξεύρεσης τρόπων εξοικονόμησης πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, με παράλληλη άρση της εγγύησης απασχόλησης και πιθανή μείωση προσωπικού, φαίνεται πως εξετάζει η Volkswagen.

Πρόκειται για μια πρωτοφανή κίνηση κατά τη διάρκεια της 87χρονης ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας επί γερμανικού εδάφους, που μπορεί να επιφέρει ένα νέο πλήγμα για την κυβέρνηση του Όλαφ Σολτς. Ταυτόχρονα, μία απόφαση για «λουκέτο» θα έθετε την αυτοκινητοβιομηχανία σε τροχιά σύγκρουσης με τα συνδικάτα, αφού στα πιθανά μέτρα που εξετάζει εντάσσεται και ο τερματισμός της συμφωνίας για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Με ορίζοντα το 2026, το διοικητικό συμβούλιο διαπίστωσε ότι το έλλειμμα 5 δισ. ευρώ δεν είναι εφικτό να καλυφθεί με ήπια μέτρα. Όπως διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Μπλούμε, «το οικονομικό περιβάλλον έχει επιδεινωθεί εκ νέου και οι νέοι πάροχοι ασκούν πίεση προς την Ευρώπη», ενώ «η Γερμανία υστερεί σημαντικά σε ανταγωνιστικότητα».

Ως εταιρία, οφείλουμε να ενεργήσουμε με συνέπεια σε αυτό το περιβάλλον, καθώς η εταιρία κινδυνεύει να χάσει τους στόχους εξοικονόμησης που είχε θέσει, πρόσθεσε ο CEO σύμφωνα με τo Bloomberg. Μεταξύ των μέτρων που θα εφαρμοστούν είναι και η αναστολή της «εγγύησης απασχόλησης» για 110.000 εργαζόμενους, η οποία ανανεώνεται μέχρι τώρα ανελλιπώς από το 1994.

Η διοίκηση της VW σχεδιάζει τώρα την άρση της έως το 2029, χωρίς να αποκλείει και το ενδεχόμενο απολύσεων. «Στην τρέχουσα κατάσταση, το κλείσιμο εργοστασίων δεν μπορεί να αποκλειστεί, εάν δεν υπάρξουν γρήγορα αντίμετρα», ανέφερε το ΔΣ της VW, ενώ αναμένεται να ενημερώσει τους εργαζόμενους για τα σχέδιά της την Τετάρτη, αλλά, θα πρόκειται για το μεγαλύτερο πακέτο μέτρων που έχει δει η Volkswagen εδώ και δεκαετίες.

Η εταιρεία δυσκολεύεται να μειώσει τα κόστη, ενώ τα περιθώρια κέρδους έχουν μείνει πίσω εδώ και πολύ καιρό, με τις προσπάθειες να επιδεινώνονται εν μέσω της ραγδαίας μετάβασης στα ΕGV και της επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών. Η βασική μάρκα του ομίλου, που κατασκευάζει τα μοντέλα Golf και Tiguan, κινδυνεύει να γίνει ζημιογόνος. Η VW απασχολεί περίπου 650.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, εκ των οποίων σχεδόν 300.000 είναι στη Γερμανία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η Stellantis διαψεύδει την πώληση των Chrysler και Dodge

«Φουντώνει» ο ανταγωνισμός Huawei - Apple: Το «ανατρεπτικό» προϊόν που έρχεται λίγες ώρες μετά το νέο iPhone 16

Η Safran εξαγοράζει την Preligens έναντι 220 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider