Γιατί «στέρεψε» από προσφορές το αρδευτικό ΣΔΙΤ «Ταυρωπού» στην Καρδίτσα – Έρχεται νέα προσπάθεια

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί «στέρεψε» από προσφορές το αρδευτικό ΣΔΙΤ «Ταυρωπού» στην Καρδίτσα – Έρχεται νέα προσπάθεια
Μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών, δεν υποβλήθηκε καμία. Το θέμα του τεχνικού προβλήματος στο σύστημα. Νέα ευκαιρία στις 20 Σεπτεμβρίου για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΧΡ. Δ. Κωνσταντινίδης, METLEN – Intrakat – Μεσόγειος, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ.

Χωρίς την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών ολοκληρώθηκε η περίοδος στην οποία οι υποψήφιοι κατασκευαστικοί όμιλοι είχαν τη δυνατότητα να «δώσουν το παρών» στην τελική φάση του διαγωνισμού «Αποκατάσταση και Εκσυγχρονισμός των δικτύων Άρδευσης του Τοπικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων (Τ.Ο.Ε.Β.) Ταυρωπού» (στην περιοχή της Καρδίτσας), μέσω ΣΔΙΤ εκτιμώμενης αξίας 128 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για ένα από τα έργα που σχεδιάζει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, για τα οποία προβλέπονταν η κατάθεση προσφορών εντός Σεπτεμβρίου, και το οποίο διεκδικούσαν οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΧΡ. Δ. Κωνσταντινίδης, METLENIntrakat – Μεσόγειος και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ. Μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών δεν υποβλήθηκε καμία.

Ωστόσο, εξ όσων φαίνεται, θα έχουν μια ακόμα ευκαιρία για την υποβολή προσφορών καθώς, το αρμόδιο υπουργείο αποφάσισε τον εκ νέου ορισμό της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τις 20 Σεπτεμβρίου, μια και προέκυψε… τεχνικό πρόβλημα. Όπως προκύπτει, δεδομένης της ιδιαίτερης σημασίας που έχει η υλοποίηση του έργου, και δεδομένου ότι «προέκυψαν τεχνικές δυσχέρειες για την κατά τα προβλεπόμενα στην Πρόσκληση Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των ενδιαφερομένων στο ΕΣΗΔΗΣ και να ομαλοποιηθεί η διαδικασία υποβολής των προσφορών», αποφασίστηκε η μετάθεση της διαδικασίας για τις 20/09/2024. Πάντως, να αναφέρουμε ότι είχε προηγηθεί ήδη 3-4 φορές η μετάθεση του σχετικού χρονικού οροσήμου.

Το φράγμα Ταυρωπού θα εξυπηρετήσει την άρδευση των αγροκτημάτων Αρτεσιανού, Γεωργικού, Καναλίων, Καρδίτσας, Καρδιτσομαγούλας, Κρύας Βρύσης, Λοξάδας, Μακρυχωρίου, Μητρόπολης, Μυρίνης, Παλαιοκκλησίου, Προδρόμου, Ρούσσου, Σταυρού, Φαναρίου, Φράγκου, καθώς και μέρος των αγροκτημάτων Αγ. Αναργύρων, Αγ. Θεοδώρων και Ξινονερίου της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας. Η συνολική εξυπηρετούμενη έκταση του έργου ανέρχεται σε 115.000 στρέμματα και βρίσκεται υπό την αρμοδιότητα του ΤΟΕΒ Ταυρωπού.

Το Αρδευτικό δίκτυο Ταυρωπού αποτελείται από τα έργα μεταφοράς και διανομής του νερού (κεντρικός προσαγωγός, πρωτεύον και δευτερεύον δίκτυο) και τα δίκτυα εφαρμογής (τριτεύον δίκτυο). Για την υλοποίηση του έργου δεν υφίσταται ανάγκη για απαλλοτριώσεις γης. Η διάρκεια της σύμβασης ΣΔΙΤ θα ανέρχεται σε είκοσι πέντε (25) έτη ενώ προβλέπεται 4ετής περίοδος κατασκευής.

Συνοπτικά, το αντικείμενο της Σύμβασης Σύμπραξης αφορά στην υλοποίηση των εξής:
(i) του κεντρικού προσαγωγού,
(ii) του πρωτεύοντος και δευτερεύοντος αρδευτικού δικτύου (δίκτυα διανομής),
(iii) του τριτεύοντος δικτύου,
(iv) των απαραίτητων Η/Μ εγκαταστάσεων και εξοπλισμού για την σωστή λειτουργία του δικτύου και τέλος,
(v) των επεμβάσεων που θα κριθούν απαραίτητες για τη βελτίωση/αναβάθμιση των έργων υδροληψίας συμπεριλαμβανομένης κατάλληλης διάταξης απομάκρυνσης εσχαρισμάτων στην είσοδο του δικτύου.

Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει με ίδια ή/και δανειακά κεφάλαια του ανάδοχου. Εξετάζεται εντούτοις η πιθανή συμμετοχή του Δημοσίου Φορέα στη χρηματοδότηση της κατασκευαστικής αξίας του έργου, με την καταβολή ποσού, το όποιο εκτιμάται ότι δεν θα υπερβαίνει το 30% της κατασκευαστικής αξίας του έργου, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), και το οποίο θα προέρχεται από ευρωπαϊκή ή/και εθνική χρηματοδότηση. Ο δημόσιος φορέας, μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου, θα καταβάλλει περιοδικές πληρωμές διαθεσιμότητας, οι οποίες, έχουν ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία λαμβάνοντας υπόψη ενδεικτική συμμετοχή του δημοσίου στη χρηματοδότηση σε ποσοστό κατά μέγιστο 30% (ήτοι 34,2 εκατ. ευρώ, ως μέγιστη ενδεικτική χρηματοδοτική συμβολή Αναθέτουσας Αρχής, προ ΦΠΑ), έως το ποσό των 105,4 εκατ. ευρώ, προ ΦΠΑ. Σε περίπτωση μη συμμετοχής του Δημοσίου Φορέα στη χρηματοδότηση του κόστους κατασκευής του Έργου, το συνολικό ποσό των πληρωμών διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου σε όρους καθαρής παρούσας αξίας, εκτιμάται ενδεικτικά στα 128,75 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ, κατά μέγιστο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υποδομές: Με ποιες mega επενδύσεις – αναπλάσεις – αναπτύξεις «αλλάζει όψη» η Θεσσαλονίκη

Trade Estates: Εντός στόχων επενδύσεις και μεγέθη – Τα projects, το placement, το discount

Μια τράπεζα πλέον – Αναβαθμίσεις και ομόλογα - Καθυστέρηση με το καλημέρα 

gazzetta
gazzetta reader insider insider