Περισσότεροι από 30.000 εργαζόμενοι της Boeing στις περιφέρειες του Σιάτλ και του Όρεγκον των ΗΠΑ, ψήφισαν την Πέμπτη με ποσοστό 96% υπέρ μίας απεργίας σταματώντας την παραγωγή των περισσότερων από τα αεροσκάφη της εταιρείας, αφότου απορρίφθηκε από το προσωπικό το νέο πλάνο συμβάσεων εργασίας που πρότεινε η διοίκηση.
Αυτό έρχεται να προσθέσει σε μία περίοδο αρκετά δύσκολη για την Boeing που βρίσκεται αντιμέτωπη με χρόνιες καθυστερήσεις στην παραγωγή και αυξανόμενα χρέη και προσπαθεί να αποκαταστήσει την φήμη της έπειτα από αρκετά ζητήματα ασφαλείας που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια.
«Η απεργία μας ξεκινά τα μεσάνυχτα», δήλωσε ο πρόεδρος Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής (IAM), Joe Holden, σε συνέντευξη τύπου. Ακόμη, την χαρακτήρισε ως απεργία κατά «άδικων εργασιακών πρακτικών», υποστηρίζοντας πως οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Boeing έχουν βιώσει «διακρίσεις, καταναγκαστικές ερωτήσεις, παράνομη παρακολούθηση και αθέμιτες υπόσχεσεις παροχών».
Η πρώτη απεργία των εργαζομένων της εταιρείας εδώ και 16 χρόνια λαμβάνει χώρα εβδομάδες αφότου ανέλαβε καθήκοντα, τον Αύγουστο, ο νέος διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ για να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στην εταιρεία, αφού μια πόρτα είχε αποσπασθεί εν πτήσει από ένα σχεδόν καινούριο αεροωθούμενο 737 MAX.
Βάσει των κανόνων της Διεθνούς Ένωσης Μηχανικών και Εργατών Αεροδιαστημικής (International Association of Machinists and Aerospace Workers, IAM), τουλάχιστον τα δύο τρίτα των συνδικαλισμένων εργαζομένων έπρεπε να ψηφίσουν υπέρ μιας απεργίας ώστε αυτή να πραγματοποιηθεί και να απορριφθεί η σύμβαση. Οι εργαζόμενοι της Boeing ψήφισαν σε ποσοστό 96% υπέρ της απεργίας και σε ποσοστό 94,6% υπέρ της απόρριψης της συμφωνίας.
Η συμφωνία περιλάμβανε μια γενική αύξηση μισθών 25% και νέα προνόμια ως προς την υγειονομική περίθαλψη και την συνταξιοδότηση, ενώ το σωματείο αποζητούσε αυξήσεις της τάξεως του 40%. Οι εργαζόμενοι διαμηνύουν ότι μία τέτοια συμφωνία δεν καλύπτει το αυξημένο κόστος διαβίωσης.
Ακόμη, η διοίκηση επιχείρησε να δώσει ένα επιπλέον κίνητρο στους εργαζόμενους να συμφωνήσουν με την επαναφορά της κατασκευής του Boeing 787 Dreamliner στην περιοχή του Σιάτλ, από την Νότια Καρολίνα.
Μολονότι η ηγεσία της IAM συνέστησε την περασμένη Κυριακή να δεχθούν τα μέλη της τη σύμβαση, πολλοί εργαζόμενοι απάντησαν οργισμένα, υποστηρίζοντας το αρχικό αίτημα για μισθολογική αύξηση 40% και εκφράζοντας τη λύπη τους για την απώλεια ενός ετήσιου πριμ.