H απεργία στην Boeing «θα μπορούσε να συνεχιστεί για λίγο», καθώς οι εργαζόμενοι είναι βέβαιοι ότι μπορούν να λάβουν μεγαλύτερες αυξήσεις μισθών και βελτιωμένη σύνταξη, δήλωσε ο ηγέτης του συνδικάτου τους Τζον Χόλντεν σε συνέντευξή του.
Όπως αναφέρει το Reuters, περισσότερα από 30.000 μέλη του σωματείου των εργαζομένων (IAM), που παράγουν τα κορυφαία σε πωλήσεις 737 MAX και άλλα αεροσκάφη της Boeing στο Σιάτλ και το Πόρτλαντ, ξεκίνησαν απεργία την Παρασκευή αφού καταψήφισαν με συντριπτική πλειοψηφία τις προτάσεις της εταιρείας.
Οι διαπραγματευτές της Boeing και των συνδικάτων πρόκειται να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την επόμενη εβδομάδα, σε συνομιλίες υπό την επίβλεψη ομοσπονδιακών μεσολαβητών των ΗΠΑ, αφού περισσότερο από το 94% των εργαζομένων ψήφισαν υπέρ της απόρριψης μιας αρχικής προσφοράς για νέα σύμβαση εργασίας που είχε υποστηρίξει ο Χόλντεν.
Ο Χόλντεν ανέφερε ότι οι προτεραιότητες για τα μέλη του σωματείου είναι μια μεγαλύτερη αύξηση μισθών και η αποκατάσταση ενός συνταξιοδοτικού συστήματος καθορισμένων παροχών, που έχασε το IAM κατά τη διάρκεια ενός προηγούμενου γύρου διαπραγματεύσεων με την Boeing πριν από μια δεκαετία.
«Έχουμε τη καλύτερη θέση άσκησης πίεσης και τη μεγαλύτερη δύναμη, την πιο κατάλληλη στιγμή που είχαμε ποτέ στην ιστορία μας (ως ΙΑΜ), και τα μέλη μας περιμένουν να τη χρησιμοποιήσουμε», είπε ο Χόλντεν. «Ξέρω ότι τα μέλη μας έχουν αυτοπεποίθηση. Στέκονται αλληλέγγυα και είναι έτοιμα. Έτσι (η απεργία) θα μπορούσε να συνεχιστεί για λίγο», πρόσθεσε.
Η αρχική συμφωνία περιελάμβανε αύξηση μισθού κατά 25%, κατανεμημένη σε τέσσερα χρόνια και δέσμευση της Boeing να κατασκευάσει το επόμενο εμπορικό της τζετ στην περιοχή του Σιάτλ, εάν το πρόγραμμα παραγωγής αεροπλάνων ξεκινούσε εντός της τετραετούς περιόδου της σύμβασης.
Τα μέλη του συνδικάτου, εκφράζοντας την απογοήτευση για χρόνια στάσιμων μισθών και αυξανόμενου κόστους διαβίωσης, είπαν ότι η αφαίρεση του μπόνους απόδοσης στην προσφορά της Boeing θα διαβρώσει στο ήμισυ την αρχική αύξηση του μισθού.
Η μετοχή της Boeing υποχώρησε 3,7% την Παρασκευή. Έχει υποχωρήσει σχεδόν 40% μέχρι στιγμής φέτος, μειώνοντας την χρηματηστηριακή αξία της εταιρείας κατά περίπου 58 δισεκατομμύρια δολάρια.
Μια μακρά απεργία θα μπορούσε να βλάψει περαιτέρω τα οικονομικά της Boeing, η οποία ήδη «στενάζει» λόγω του χρεών που ανέρχονται σε 60 δισ. δολάρια. Μια μακρά παύση στην παραγωγή αεροπλάνων θα επιβάρυνε επίσης τις αεροπορικές εταιρείες που πετούν αεροσκάφη Boeing και τους προμηθευτές που κατασκευάζουν ανταλλακτικά.