Λιμένας Βόλου: Ο δρόμος προς τον ΟΛΘ και τα νομικά επεισόδια – Τα έργα αποκατάστασης ζημιών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Λιμένας Βόλου: Ο δρόμος προς τον ΟΛΘ και τα νομικά επεισόδια – Τα έργα αποκατάστασης ζημιών
Ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγής στο ΣτΕ ή την Ε.Ε. αφήνει το σχήμα της Goldair. Τα περιθώρια επιτυχίας μετά την θετική για τον ΟΛΘ απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ. Δεν ανησυχούν στο ΤΑΙΠΕΔ. Έρχεται ο ανάδοχος για τα έργα αποκατάστασης ζημιών, ύψους 10 εκατ. ευρώ.

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας ή και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως και από παλιά είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα πράξει, ενδέχεται ή και σχεδιάζει να απευθυνθεί η πλευρά της Goldair στον απόηχο της απόφασης της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), με την οποία απορρίφθηκε η προσφυγή της Goldair, που αφορούσε στην πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) στον ΟΛΘ, που ελέγχει ο επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης.

Αυτό αναφέρουν στελέχη της κοινοπραξίας υπό την Goldair, με επικεφαλής τον Καλλίνικο Καλλίνικο, ωστόσο, αφενός μένει να επιβεβαιωθεί αυτή η πρόθεση, αν δηλαδή θα έχουμε και νέα νομικά επεισόδια, αφετέρου να φανεί πόσα περιθώρια υπάρχουν για να ανατραπεί η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, με την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ να μην δείχνει ανήσυχη για το θέμα.

Ως γνωστόν, ο ΟΛΘ, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη είχε επικρατήσει στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ δίνοντας μεγάλο τίμημα, ύψους 51 εκατ. ευρώ, σχεδόν διπλάσιο από την Goldair. Λίγους μήνες αργότερα, η Goldair, με επικεφαλής τον Καλλίνικο Καλλίνικο, στρεφόταν νομικά κατά του διαγωνισμού, έχοντας εκκινήσει δικαστικές και νομικές ενέργειες. Αρχικά απευθύνθηκε στην ΕΑΔΗΣΥ, η οποία όμως, είχε δηλώσει αναρμόδια να εκδικάσει την ένσταση, με το σχήμα να προσφεύγει στο ΣτΕ κατά του διαγωνισμού και κατά της απόφασης της ΕΑΔΗΔΥ.

Τελικά, το ΣτΕ απεφάνθη ότι η υπόθεση πρέπει να επιστρέψει στην ΕΑΔΗΣΥ που καλείται πλέον να αποφανθεί για την τύχη του διαγωνισμού, εάν δεν προκύψουν και νέα δικαστικά «επεισόδια». Πρόσφατα μόλις το insider.gr είχε αναφερθεί στο θέμα, όπως και στον σχετικό διαγωνισμό για το έργο «Αποκατάσταση λειτουργικών βαθών Λιμένα Βόλου μετά τις κακοκαιρίες Daniel & Elias». Στην «κλειστή», όσο και fast track, αυτή διαδικασία διαπραγμάτευσης συμμετείχαν 3 υποψήφιοι ανάδοχοι, οι ΤΕΚΑΛ, Γ. Πετρής Τεχνική, ΚΕΠΑ Αττικής Τεχνική. Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, σε ένα από τα προσεχή Διοικητικά Συμβούλια του ΤΑΙΠΕΔ θα επικυρωθεί και η ανάδειξη του κατασκευαστή (ανάδοχος), με σενάρια να «δείχνουν» προς την πλευρά μάλλον συγκεκριμένης εξειδικευμένης εταιρείας (ΤΕΚΑΛ;), που όμως συνεργάζεται στενά με μία από τις δύο άλλες διεκδικήτριες.

Πάντως, δεδομένου ότι σχεδόν χάθηκε ήδη το 2024 και θα απαιτηθεί χρόνος ωρίμανσης για την ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης ζημιών (ύψους 10 εκατ.), οι περαιτέρω νομικές εμπλοκές, εάν η Goldair τελικά προσφύγει στο ΣτΕ, σε πρώτη φάση δεν επηρεάζουν άμεσα κατά πολύ τα χρονοδιαγράμματα. Έτσι κι αλλιώς, η επένδυση δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει νωρίτερα καθώς ο λιμένας του Βόλου υπέστη μεγάλες ζημιές από την περσινή κακοκαιρία «Daniel» και χρειάζονται έργα αποκατάστασης και χρόνος. Εκτός αν τελευταία στιγμή η Goldair, που έχει και τη στήριξη αμερικανικών κεφαλαίων, κάνει πίσω, οπότε ανοίγει άμεσα ο δρόμος για να καταλήξει ο ΟΛΒ στα χέρια του ΟΛΘ, αν και δεν αναμένονται σύντομα υπογραφές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή σύμβαση 64,4 εκατ. για το «ψηφιακό μάτι» των Τελωνείων

HIG - Ασπρόπυργος: Στη γραμμή εκκίνησης η logistics επένδυση 300 εκατ. – «Καμπανάκι» για οδικές υποδομές

ΟΣΕ: «Βγήκε» ο διαγωνισμός ψηφιακού μετασχηματισμού

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider