Έως τις 5 Δεκεμβρίου έχουν χρονικό περιθώριο οι ενδιαφερόμενοι για να δηλώσουν συμμετοχή (αποσφράγιση στις 12/12/2024) στον διαγωνισμό που προωθεί ο ΟΣΕ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, ώστε να λειτουργεί ως σύγχρονος φορέας με ψηφιακές υποδομές σύμφωνα με τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025 και σε εναρμόνιση με την προτεραιότητα της ΕΕ για τη δημιουργία σύγχρονων ανταγωνιστικών σιδηροδρομικών δικτύων.
Το ύψος της σύμβασης (διάρκειας 14 μηνών) είναι αρχικού ύψους 36,695 εκατ. ευρώ, ενώ με το προβλεπόμενο δικαίωμα προαίρεσης συντήρησης ύψους 16,346 εκατ. θα ξεπεράσει συνολικά τα 55 εκατ. ευρώ (ποσά χωρία ΦΠΑ). Ειδικότερα, πρόκειται για την ανάθεση του έργου «Εγκατάσταση, παραμετροποίηση, διαχείριση, εγγύηση καλής λειτουργίας ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΟΣΕ».
Όπως πρόσφατα είχε ανακοινωθεί, το έργο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών, τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας και οργάνωσης του ΟΣΕ, την εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους και την προσφορά βελτιωμένων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό, μέσω της εισαγωγής καινοτομιών και συστημάτων νέας τεχνολογίας και της χρήσης σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων.
Παλιότερα υπήρχε πρόβλεψη για ένταξη του έργου (όπως και άλλων που αφορούσαν στον ΟΣΕ, όπως το mega ΣΔΙΤ ανάταξης δικτύου) και στο χρηματοδοτικό πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης. Πάντως, παραμένει ερωτηματικό αν το έργο, όπως και άλλα που προωθούνται ή σχεδιάζονται από τον ΟΣΕ, προχωρήσει βάσει χρονοδιαγραμμάτων καθώς για την ώρα ο Οργανισμός έχει ελλιπές Δ.Σ. αναμένοντας τον νέο πρόεδρο, ώστε να είναι σε θέση το διοικητικό συμβούλιο του φορέα να μπορεί να συνεδριάσει και να λάβει αποφάσεις.
Το έργο ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΣΕ περιλαμβάνει:
1. Σύστημα διαχείρισης εισιτηρίων, ώστε τουλάχιστον το 60 τοις εκατό των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια, και διασύνδεσης του συστήματος με υφιστάμενα Συστήματα Συλλογής Κομίστρου.
2. Υποδομές έξυπνων σταθμών περιλαμβάνοντας Κέντρα Διαχείρισης Σταθμών (ΚΔΣ) σε επιλεγμένους σταθμούς, και εξοπλισμό σε σταθμούς, στάσεις και σε κινητήριο τροχαίο υλικό.
3. Κεντρικά συστήματα και ειδικότερα:
- Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τηλεματικής και Πληροφόρησης Επιβατών,
- Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Ψηφιακής Εξυπηρέτησης, Διαχείρισης Αιτημάτων Επιβατικού Κοινού και Παραπόνων και Εφαρμογές Mobile,
- Λογισμικό Κεντρικής Διαχείρισης
- Διασύνδεση Κεντρικών συστημάτων με Υφιστάμενες Υποδομές Εξωτερικών Φορέων.
4. Μελέτες και Υπηρεσίες και ειδικότερα:
- Μελέτες και πλήρης, αναλυτικός σχεδιασμός του ολοκληρωμένου συστήματος/ μεθοδολογία υλοποίησης,
- Υπηρεσίες Εγκατάστασης, Κατάρτισης και Εκπαίδευσης, Πιλοτικής και Δοκιμαστικής Λειτουργίας,
- Υπηρεσίες Διαχείρισης Έργου καθώς επίσης και
- Υπηρεσίες Εγγύησης Καλής Λειτουργίας των συστημάτων για διετή περίοδο η οποία ξεκινά αμέσως μετά την οριστική παραλαβή του Έργου.