Μανώλης Καραμολέγκος: Τι είδε στη Nutree ο «γκουρού» της αρτοβιομηχανίας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μανώλης Καραμολέγκος: Τι είδε στη Nutree ο «γκουρού» της αρτοβιομηχανίας
Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Nutree από την αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος. Η ταυτότητα της εταιρείας και οι συνέργειες. Το άνοιγμα της Καραμολέγκος στην αγορά των σνακ και τα επόμενα βήματα.

Πλώρη ώστε να μετεξελιχθεί σε έναν ευρύτερο όμιλο τροφίμων, ανοίγοντας και νέους καταναλωτικούς «ορίζοντες» πέρα από τον παραδοσιακό κλάδο του ψωμιού, έχει βάλει η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος με σημαντικό αποτύπωμα στον κλάδο της διατροφής στη χώρα μας. Προς αυτή δε την κατεύθυνση, προχώρησε στην εξαγορά ποσοστού πλειοψηφίας της εταιρείας Nutree - ένα ελληνικό brand με σημαντική διεθνή παρουσία που ειδικεύεται στη δημιουργία υγιεινών σνακ από υγιεινές και υψηλής διατροφικής αξίας πρώτες ύλες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, η Καραμολέγκος απέκτησε το 60% της Nutree με το ύψος του τιμήματος να μην γίνεται γνωστό, ενώ όραμά της, όπως επισημαίνουν πηγές της εταιρείας, είναι να καταστεί πρωτοπόρος και στον κλάδο του υγιεινού σνακ, αφουγκραζόμενη τις νέες καταναλωτικές ανάγκες που επιτάσσει ο σύγχρονος τρόπος ζωής.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος δεν αποκλείει και επιπλέον επενδυτικές κινήσεις μέσα στο 2025, ωστόσο για την ώρα αυτό που την ενδιαφέρει είναι να εστιάσει στη δυναμική ανάπτυξη της Nutree και στις προοπτικές που δημιουργεί η εν λόγω εξαγορά.

Μια εξαγορά που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εταιρεία Καραμολέγκος. Οι ωμοφαγικές μπάρες χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά αποτελούν την κυρίαρχη παγκόσμια διατροφική τάση και την κορυφαία απάντηση στο αίτημα των καταναλωτών για προϊόντα υψηλής ποιότητας. Έτσι, οι μπάρες της Nutree εντάσσονται πλέον στην οικογένεια της Καραμολέγκος, ενισχύοντας την παρουσία της εταιρείας στον τομέα των υγιεινών σνακ.

Ποια είναι η Nutree

Η Nutree είναι μια ελληνική εταιρεία που πρωτοπορεί στον τομέα των υγιεινών σνακ και εστιάζει στη σύνθεση ωμοφαγικών μπαρών με φυσικά συστατικά. Ιδρύθηκε το 2018 από τον Αναστάση Στοφόρο και τον Φαίδωνα Μίχο, δύο φίλους που στην πορεία έγιναν και συνεργάτες. Έχοντας ζήσει και οι δύο στο εξωτερικό βίωσαν τη δυσκολία του να διατηρείς μια ισορροπημένη διατροφή σε έντονους ρυθμούς ζωής.

Ο Αναστάσης είναι ο εμπνευστής του οράματος και των συνταγών της εταιρείας. Έχει σπουδάσει Χημικός Μηχανικός στο Πολυτεχνείο Πατρών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο UCL του Λονδίνου. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα και έχοντας αποκτήσει πολυετή εμπειρία στον τομέα των τροφίμων – και συνδυάζοντας τη μεγάλη του αγάπη για τη μαγειρική – ξεκίνησε να δημιουργεί μόνος του τις πρώτες μπάρες ενέργειας. Το 2018, μαζί με τον Φαίδωνα, ίδρυσαν τη Nutree. Ο Φαίδων είναι ο άνθρωπος πίσω από το «ταξίδι» των συνταγών της εταιρείας. Είναι Μηχανολόγος Μηχανικός και έκανε μεταπτυχιακό Οικονομικών Σπουδών και Διεθνών Σχέσεων στο Columbia University της Νέας Υόρκης.

Σήμερα τα προϊόντα της Nutree βρίσκονται σε πολλά σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα, ενώ το 20% των πωλήσεών της προέρχεται από εξαγωγές. Βασικές της αγορές η Μέση Ανατολή και η Κεντρική Ευρώπη και δη Βουλγαρία, Ρουμανία, Ντουμπάι, Σαουδική Αραβία, Αγγλία, Κύπρος, Βέλγιο, Ισραήλ, Γερμανία, Ιαπωνία, Λιθουανία. Επόμενοι αγορές στόχοι για την εταιρεία, είναι σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και οι χώρες της Ασίας. Το 2023, ο κύκλος εργασιών της Nutree προσέγγισε το 1 εκατ. ευρώ.

Τζίρος 140 εκατ. ευρώ για την Καραμολέγκος

Ξεδιπλώνοντας την αναπτυξιακή της στρατηγική για την επόμενη μέρα, η Καραμολέγκος χαρακτηρίζει το 2024 ως μια χρονιά στην οποία θα πρέπει να διατηρηθεί μια σταθερότητα του κόστους, ανάπτυξη των ποσοτήτων πώλησης, καθώς και να δοθεί έμφαση σε νέα καινοτόμα προϊόντα με διατροφική αξία. Παράλληλα, όπως αναφέρεται στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις, οι τιμές από την στιγμή που υπάρχει αποκλιμάκωση του κόστους των πρώτων υλών σίγουρα θα βαίνουν πτωτικές.

Το 2023 ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 139,93 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 6,09% έναντι του 2022 και η οποία προήλθε από αύξηση τιμών κατά 2% ενώ από αύξηση όγκου το 4,09%.

Η ιστορία της Καραμολέγκος ξεκίνησε το 1950 από έναν μικρό φούρνο στη Σαντορίνη. Ο Ηλίας Καραμολέγκος μαζί με την οικογένεια του δημιουργούν γεύσεις που γίνονται ιδιαίτερα αγαπητές τόσο από τους ντόπιους όσο και από τους επισκέπτες του νησιού. Ο Μανώλης και η Μαρία, τα παιδιά της οικογένειας, βοηθούν στο φούρνο, μαθαίνοντας όλα τα μυστικά της ζύμης και της τέχνης του ψωμιού.

Με το σεισμό του 1956 η Σαντορίνη ερημώνει. Οι κάτοικοι φεύγουν μαζικά και, μερικά χρόνια αργότερα, το ίδιο κάνει και η οικογένεια Καραμολέγκου. Εγκαθίστανται στην Αγία Παρασκευή και ανοίγουν εκεί έναν μικρό φούρνο.

Με τον καιρό, με κόπο και επιμονή, ο φούρνος έγινε αρτοβιομηχανία και απέκτησε τη σημερινή νομική της μορφή με την επωνυμία «Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος ΑΕ». Ήταν στις 7 Νοεμβρίου 1989. Τα προϊόντα της φτάνουν, πια, σε σούπερ μάρκετ και άλλους φούρνους, ενώ το 1991 η αρτοβιομηχανία μεταφέρεται στο Κορωπί, όπου εδρεύει μέχρι και σήμερα. Στις 7 Ιανουαρίου 1999 η εταιρεία εισέρχεται στην οργανωμένη αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, από την οποία τελικά εξήλθε 23 χρόνια αργότερα και δη στις 5 Ιουλίου 2022.

Τα επόμενα χρόνια και με στόχο τη χρήση των πιο σύγχρονων τεχνολογιών στην αρτοβιομηχανία, η Καραμολέγκος πραγματοποιεί μεγάλες επενδύσεις σε εξοπλισμό και αυτοματοποιεί την παραγωγή με τη χρήση ρομποτικών μηχανών κλειστού τύπου.

Η έδρα της εταιρείας και η κύρια χώρα δραστηριότητας της είναι η Ελλάδα, όπου πραγματοποιείται και το 95% του κύκλου εργασιών της, ενώ ο όμιλος δραστηριοποιείται και στη Ρουμανία. Σήμερα ο όμιλος διαθέτει τα προϊόντα και εμπορεύματά του μέσω δικού του δικτύου διανομής στους Νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Ηρακλείου, Λαρίσης και Ιωαννίνων και μέσω αντιπροσώπων διανομέων στην υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ στη Ρουμανία οι παραδόσεις γίνονται απευθείας στις κεντρικές αποθήκες των πελατών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Eurostat: Σχεδόν 4.000 ευρώ δαπανούν ετησίως οι Ευρωπαίοι για κατανάλωση τροφίμων και ποτών

Οικογένεια Στεργίου: Τζίρος 56 εκατ. ευρώ, νέο εργοστάσιο και 66 χρόνια πορείας για τα γνωστά σνακ που βρίσκονται παντού

Κτήμα Γεροβασιλείου:  Τζίρος 12 εκατ. ευρώ και σχέδια διαδοχής – Ποιες επενδύσεις «τρέχουν»

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider