Με βασικό όραμα «να προσφέρει ποιοτικά αρτοσκευάσματα κατευθείαν από τον φούρνο της οικογένειας», η Οικογένεια Στεργίου ΑΕ, μια εταιρεία - συνώνυμο της αγοράς των σνακ, αλμυρών και γλυκών, διεκδικεί ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και χαράσσει τη στρατηγική της επόμενης μέρας.
Με έδρα στις Αχαρνές Αττικής και με μια επιχειρηματική διαδρομή 66 χρόνων στην παραγωγή και εμπορία φρέσκων και κατεψυγμένων προϊόντων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, στρατηγική προτεραιότητα της εταιρείας αποτελεί πάντοτε η έμφαση στο προϊόν, μέσω προϊοντικών βελτιώσεων και ποιοτικών πρώτων υλών.
Αύξηση τζίρου κατά 14,27% το 2023
Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που καταχωρήθηκαν πρόσφατα στο ΓΕΜΗ, το 2023 η Οικογένεια Στεργίου παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 14,27%, στα 56,92 εκατ. ευρώ από 49,81 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022, ενώ το ενεργητικό της ανήλθε στα 49,03 εκατ. ευρώ από 41,12 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, καταγράφοντας αύξηση κατά 19,22%.
Η καθαρή θέση της εταιρείας αυξήθηκε κατά 7,04 εκατ. ευρώ στα 35,03 εκατ. ευρώ, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις -πλην δανειακών- ενισχύθηκαν κατά 3,83 εκατ. ευρώ, φτάνοντας στα 12,62 εκατ. ευρώ κατά την 31/12/2023. Έως τα τέλη της χρήσης 2023, δεν υφίστατο δανεισμός.
Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 11,19 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 24,47% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 8,99 εκατ. ευρώ από 6,48 εκατ. ευρώ το 2022. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν το 2023 στα επίπεδα των 6,54 εκατ. ευρώ έναντι 4,96 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.
Νέο εργοστάσιο στον Αυλώνα σε μια επένδυση άνω των 40 εκατ. ευρώ
Μέσα στο 2024, η εταιρεία ολοκλήρωσε τις εργασίες της νέας υπερσύγχρονης βιομηχανικής μονάδας στον Αυλώνα Αττικής. Η νέα μονάδα διαθέτει τον πλέον σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό και τεχνικές εγκαταστάσεις που επιτρέπουν μαζική αυτοματοποιημένη παραγωγή, καλύπτοντας όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας και εφοδιαστικής αλυσίδας, από την προετοιμασία και έναρξη της παραγωγής έως τη συσκευασία και εν τέλει την αποθήκευση και διαχείριση των προϊόντων της σε μια νέα πλήρως αυτοματοποιημένη ρομποτική αποθήκη.
Το νέο εργοστάσιο λειτουργεί στο Βιομηχανικό Πάρκο Αυλώνα σε μια έκταση 25.871,22 τ.μ. με παραγωγική δυναμική πάνω από 96 τόνους ζύμης το 24ωρο. Έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, αφού 35% της ενέργειας που χρειάζεται για τη λειτουργία του θα καλύπτεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ παράγει πάνω από 40.000lt προζυμιού ημερησίως που ωριμάζουν για πάνω από 24 ώρες δίνοντας έτσι στο τελικό προϊόν ένα διαφοροποιημένο γευστικό προφίλ.
Πρόκειται για ένα «έξυπνο» εργοστάσιο που ανήκει στην κατηγορία Industry 4.0, επενδύοντας σε τεχνολογίες αιχμής και ψηφιοποίηση παραγωγής μέσω διασύνδεσης συστημάτων και ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, διαθέτει την πρώτη ρομποτική αποθήκη βαθιάς κατάψυξης (-22ο C), διασφαλίζοντας έτσι ότι η αλυσίδα ψύξης δεν διαταράσσεται και το προϊόν παραδίδεται στους επαγγελματίες στην εστίαση χωρίς να υποβαθμιστεί ποιοτικά.
Η εταιρεία για την υλοποίηση της εν λόγω επένδυσης δαπάνησε πάνω από 40 εκατ. ευρώ «με στόχο τη δημιουργία και την άρτια λειτουργία της νέας παραγωγικής της μονάδας, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την υψηλή ποιότητα των παραγομένων προϊόντων της και φιλοδοξώντας να ενισχύσει την θέση της στο κλάδο διευρύνοντας τον κύκλο εργασιών της και την πελατειακή της βάση».
Σύμφωνα δε με την οικονομική έκθεση «η διοίκηση εκτιμά ότι, εξαιρουμένης κάποιας σχετικής σημαντικής (αρνητικής) εξέλιξης, μη αναμενόμενης με τα σημερινά δεδομένα, η σταθερή και εντεινόμενη αύξηση των πωλήσεων θα συνεχιστεί και το 2024, ωστόσο η έναρξη της λειτουργίας της νέας παραγωγικής μονάδας αναμένεται να επηρεάσει σε μικρό βαθμό την κερδοφορία της εταιρείας την επόμενη χρονιά».
Οι προκλήσεις
Όπως αναφέρει επίσης η διοίκηση «η εταιρεία δραστηριοποιείται στον κλάδο των τροφίμων, έναν κλάδο ο οποίος παρά τη γενικότερη καταναλωτική ύφεση δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό και η ζήτηση παραμένει σχετικά σταθερή σε αντίθεση με άλλους κλάδους, οι οποίοι έχουν δεχθεί ισχυρό πλήγμα.
Παρά ταύτα ο συγκεκριμένος κίνδυνος αξιολογείται ως αρκετά σημαντικός λόγω των γενικότερων πολιτικοοικονομικών συνθηκών, οι οποίες δύναται να επηρεάσουν τις επιδόσεις και τα αποτελέσματα της εταιρείας».
Όλα ξεκίνησαν με ένα τρίκυκλο…
Όλα ξεκίνησαν το 1958 όταν ο πατριάρχης της οικογένειας, Γεώργιος Στεργίου, άρχισε να μεταπουλά γλυκά με το τρίκυκλό του σε καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας…
Τα χρόνια πέρασαν γρήγορα, ενώ το 1999 οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρείας επεκτείνονται έξω από τον φούρνο, σε περίπτερα και σούπερ μάρκετ, αναγνωρίζοντας την ευκαιρία για τη διανομή φρέσκων αρτοσκευασμάτων στα σημεία αυτά. Η «Οικογένεια Στεργίου» είναι πλέον γεγονός με όραμα την καθημερινή διανομή φρέσκων σνακ.
Το δε 2015, μετουσιώνοντας την εμπειρία δεκαετιών, η εταιρεία εισέρχεται στην αγορά της HO.RE.CA. Χωρίς να χάσει τον αυθεντικό της χαρακτήρα, αναπτύσσει ποιοτικά αρτοποιήματα και γλυκά για τους επαγγελματίες της εστίασης και καταφέρνει να προσφέρει λύσεις σε περισσότερα από 3000 εστιατόρια, καφέ, εταιρείες catering και ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα.