Επείγουσες ενημερώσεις στους πελάτες τους στέλνουν τα λογιστικά γραφεία προκειμένου να μην πέσουν θύματα τηλεφωνικής απάτης για την υποκλοπή στοιχείων πρόσβασης στο Taxis ή σε τράπεζες. Τα 7 σημεία που πρέπει να προσέξουν οι πολίτες.
Τελειωμό δεν έχουν τα κόλπα των απατεώνων που προσπαθούν να υφαρπάξουν χρήματα από ανυποψίαστους πολίτες, υποκλέπτοντας στοιχεία πρόσβασης σε διάφορες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και κατά κύριο λόγο στοιχεία πρόσβασης στο Taxis ή σε τράπεζες.
Το τελευταίο διάστημα, σε έξαρση βρίσκονται και πάλι οι τηλεφωνικές απάτες από υποτιθέμενους λογιστές, οι οποίες είχαν πρωτοεμφανιστεί με «δόλωμα» το market pass και το ένα μετά το άλλο, τα μεγάλα λογιστικά γραφεία στέλνουν επείγουσες ενημερώσεις «alert» στους πελάτες τους.
Στο πλαίσιο αυτό, τα λογιστικά γραφεία ενημερώνουν τους πελάτες τους ότι:
- Το λογιστικό γραφείο ποτέ δεν θα ζητήσει στοιχεία πρόσβασης σε τραπεζικούς λογαριασμούς (κωδικούς e-banking). Εάν ποτέ ζητηθούν, μην τα δώσετε. Είναι απαράβατη πολιτική των λογιστικών γραφείων να μη γνωρίζουν τους κωδικούς e-banking των πελατών και το ίδιο ισχύει και για κωδικούς πρόσβασης σε email και άλλες εφαρμογές που δεν έχουν καμία σχέση με το λογιστήριο της επιχείρησης ή του φυσικού προσώπου- πελάτη του γραφείου.
- Το λογιστικό γραφείο δεν θα ζητήσει στοιχεία πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, δηλαδή τον αριθμό αυτής ή τον τριψήφιο αριθμό στην πίσω όψη της κάρτας ή ημερομηνία λήξης αυτής.
- Το λογιστικό γραφείο δεν θα ζητήσει την κατάθεση χρημάτων σε τραπεζικούς λογαριασμούς πέραν από αυτούς που ήδη γνωρίζουν οι πελάτες και αναφέρονται στα τιμολόγιά τους. Αυτονόητο είναι ότι δεν θα ζητηθεί η κατάθεση σε κάποιον λογαριασμό τράπεζας του εξωτερικού ή η κατάθεση σε λογαριασμό με ψευδονομίσματα και γενικά σε κάτι που δεν σχετίζεται με τους γνωστούς τραπεζικούς λογαριασμούς. Επίσης, κανένας φοροτεχνικός δεν θα ζητήσει να καταθέσετε χρήματα απευθείας σε προσωπικό του τραπεζικό λογαριασμό.
- Επίσης, το λογιστικό γραφείο δεν θα ζητήσει ποτέ τους κωδικούς πρόσβασης στο taxis ή σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία (ΕΦΚΑ, ΓΕΜΗ κλπ.), παρά μόνο εάν πρόκειται για νέο πελάτη του οποίου δεν έχει τους κωδικούς. Στην εξαιρετική περίπτωση που ζητηθούν, αυτό θα γίνει εγγράφως ή τηλεφωνικώς από κάποιον συνεργάτη του γραφείου, ο οποίος θα σας αναφέρει το όνομα και το επώνυμό του και τον οποίο ήδη γνωρίζετε. Το ίδιο ισχύει και για όταν ζητηθεί ο εξαψήφιος αριθμός επιβεβαίωσης κινητού ή email από την εφαρμογή του gov ή άλλης παρόμοιας εφαρμογής.
- Όσον αφορά τους κωδικούς taxis καλό θα είναι να μη δίνονται σε άτομα που δεν είναι της απόλυτης εμπιστοσύνης, διότι πλέον δίνουν πρόσβαση σε πολλά προσωπικά δεδομένα και όχι μόνο. Αποφεύγετε να τους αποθηκεύετε σε εύκολα προσβάσιμα σημεία (π.χ. στο κινητό) χωρίς να έχετε μία άτυπη απόκρυψη ή κωδικοποίηση αυτών.
- Παράλληλα, το λογιστικό γραφείο ποτέ δεν δίνει τους κωδικούς πρόσβασης σε τρίτους, παρά μόνο αν ζητηθεί εγγράφως από τον κάτοχο. Στους τρίτους συμπεριλαμβάνεται οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο πέραν του ιδίου ή του νομικού προσώπου που είναι διαχειριστής. Για παράδειγμα, δεν δίνονται κωδικοί του ενός συζύγου στον άλλον, του ενήλικου παιδιού στον γονέα ή το ανάποδο, της εταιρείας σε πρόσωπο που δεν είναι διαχειριστής αυτής και άλλα τέτοια παρόμοια παραδείγματα. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα οικονομικά ή περιουσιακά στοιχεία.
- Τα λογιστικά γραφεία τηρούν όλους τους κανόνες ασφαλείας προκειμένου οι κωδικοί πρόσβασης των πελατών τους να είναι αποθηκευμένοι σε σημείο απροσπέλαστο από άσχετους. Οι κωδικοί φυλάσσονται κωδικοποιημένοι σε ειδικά προγράμματα. Το ίδιο ισχύει και για όλα τα δεδομένα των επιχειρήσεων.