Ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική αποκτά η τάση της «συστέγασης» μεταξύ κορυφαίων παικτών του λιανεμπορίου τα τελευταία χρόνια, καθώς το ένα μετά το άλλο ηχηρά ονόματα του retail αποφασίζουν να μοιραστούν τους ίδιους χώρους με άλλα γνωστά brands, προκειμένου να δρέψουν τα οφέλη που δύναται να προσφέρει η λύση της γειτνίασης.
Με τον κλάδο του retail να βρίσκεται σε τροχιά πλήρους μετασχηματισμού στη σκιά ολοένα και περισσότερων προκλήσεων, η λύση της συνύπαρξης αποδεικνύεται αρκετά συμφέρουσα. Και αυτό γιατί η υιοθέτηση ενός project που προσομοιάζει με εμπορικό κέντρο και αποτελείται από 2-3 διαφορετικά retail brands οδηγεί σε μείωση του λειτουργικού κόστους, με επίκεντρο τα κόστη των ενοικίων, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει τα εμπορικά… ερεθίσματα για τους καταναλωτές, οι οποίοι μπορούν πιο εύκολα, πιο γρήγορα αλλά και πιο στοχευμένα να κάνουν τις αγορές τους σε έναν χώρο που φιλοξενεί όχι μόνο ένα κατάστημα, αλλά περισσότερα.
Ποιοι «συγκατοικούν» με ποιους
Τον περασμένο Νοέμβριο ο πρόεδρος του ομίλου Fourlis, Βασίλης Φουρλής, παρουσίασε στους δημοσιογράφους το ανανεωμένο κατάστημα ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο που έχει πλέον μετατραπεί σε εμπορικό πάρκο και «φιλοξενεί» δίπλα του καταστήματα Πλαίσιο, Intersport και Holland & Barrett. Καθώς δε Intersport και Holland & Barrett είναι brands που αναπτύσσει ο όμιλος Fourlis, η πλέον σημαντική «συγκατοίκηση» αφορά στη συνύπαρξη στους ίδιους χώρους με το Πλαίσιο. Τα καταστήματα ΙΚΕΑ, Πλαίσιο, Intersport και Holland & Barrett στο αεροδρόμιο συστεγάζονται σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, απασχολώντας πάνω από 300 εργαζόμενους.
«Στόχος μας είναι να λειτουργήσουν συνεργειακά οι πωλήσεις των καταστημάτων και να αποτελέσουν έναν εμπορικό μαγνήτη για το καταναλωτικό κοινό», σημείωνε χαρακτηριστικά τότε ο κ. Φουρλής. Ο επικεφαλής του ομίλου Fourlis, υπέρμαχος της ιδέας της γειτνίασης, έχει αναπτύξει μια ακόμη σημαντική συνεργασία τα τελευταία χρόνια, η οποία ακουμπά και τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Ο λόγος για την ύπαρξη καταστήματος Holland & Barrett σε υπό-κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος. Ήδη, η εν λόγω συνεργασία μετρά τρία σημεία και δη στα ΑΒ Βασιλόπουλος της Νέας Ερυθραίας (στο 20χλμ Εθν. Οδού Αθηνών-Λαμίας), Ελληνικού (Λ. Βουλιαγμένης 43-45) και Πυλαίας (στο 11χλμ Εθν. Οδού Θεσσαλονίκης Γεωργικής Σχολής Αεροδρομίου).
Από την πλευρά της και η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος έχει επίσης αναπτύξει μια σημαντική συνεργασία με άλλο brand του retail και δη την πολωνική αλυσίδα ένδυσης Pepco. Η λύση δε της κτηριακής «συνύπαρξης» μεταξύ των δύο πλευρών μετρά ήδη 1,5 χρόνο.
Ωστόσο, οι Πολωνοί της Pepco δεν αποτελούν μόνο «γείτονες» της ΑΒ Βασιλόπουλος, αλλά αντίθετα έχουν επιλέξει να μοιράζονται την ίδια στέγη και με καταστήματα του leader του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και δη του ομίλου Σκλαβενίτης, όπως ισχύει στην περίπτωση της Αργυρούπολης στην Αττική. Εκεί στους ίδιους χώρους, υπάρχει και κατάστημα της έτερης πολωνικής αλυσίδας ένδυσης Sinsay, καθώς και κατάστημα Public + home. Να σημειωθεί εδώ ότι Pepco και Sinsay έχουν αποφασίσει να «γειτνιάσουν» σε αρκετές περιοχές, ενώ όπως ανακοινώθηκε τις προηγούμενες ημέρες, στο νέο mega Public + home στο Ίλιον που ξεκίνησε πρόσφατα τη λειτουργία του, προσεχώς αναμένεται να οδηγήσει και νέο κατάστημα Sinsay.