Η Walmart πέτυχε άλλη μια χρονιά ισχυρών πωλήσεων και κερδών, με τις ανταγωνιστικές τιμές της να αποτελούν ολοένα και πιο ισχυρό πόλο έλξης για τους καταναλωτές, ωστόσο φέτος φαίνεται πως θα έρθει αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε πως τα έσοδα αυξήθηκαν περίπου 4% το τέταρτο τρίμηνο ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 20% στις ΗΠΑ. Τα καθαρά κέρδη ήταν 5,3 δισ. δολ, μειωμένα κατά 4,4% από πέρυσι, αλλά ξεπέρασαν τη συναινετική πρόβλεψη των 5,2 δισ. δολαρίων. Είναι χαρακτηριστικό πως τα τριμηνιαία έσοδα της εταιρείας με έδρα το Αρκάνσας υπολείπονταν για πρώτη φορά σε σχέση με εκείνα της αντιπάλου Amazon. Ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής στον κόσμο ανέφερε έσοδα 681 δισ. δολαρίων για ολόκληρο το έτος, αυξημένα κατά 5,1%, ή 32,9 δισ. δολάρια, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, η Walmart αναμένει τα κέρδη ανά μετοχή να κυμαίνονται από 57 σεντς έως 58 σεντς, πολύ κάτω κάτω από τα 64 σεντς που περίμεναν οι αναλυτές της FactSet. Επίσης, αναμένει αύξηση 3% έως 4% στις πωλήσεις, ανεβάζοντας το νούμερο στα 166,35 δισ. δολάρια έως 167,97 δισ. δολάρια. Οι αναλυτές με την σειρά τους προβλέπουν πωλήσεις 167,05 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με το FactSet.
Για το έτος, η Walmart αναμένει κέρδη ανά μετοχή από 2,50 έως 2,60 δολάρια. Αυτό είναι χαμηλότερο από τα 2,77 δολάρια που προβλέπουν οι αναλυτές.
Η μετοχή υποχωρεί 8% πριν το άνοιγμα της Wall Street.
Σε συνέντευξή του στο CNBC, ο Οικονομικός Διευθυντής Τζον Ντέιβιντ Ρέινι περιέγραψε τα πρότυπα καταναλωτικών δαπανών ως «σταθερά» και ανέφερε ότι δεν έχουν παρατηρήσει απότομες αλλαγές. Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι «δεν υπάρχει βεβαιότητα στο γεωπολιτικό τοπίο».
Περίπου τα δύο τρίτα όσων πουλά η Walmart κατασκευάζονται, καλλιεργούνται ή συναρμολογούνται στις ΗΠΑ. Ωστόσο, εάν ισχύσουν οι δασμοί στις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά, είπε ότι η Walmart «δεν πρόκειται να μείνει εντελώς ανεπηρέαστη».
«Ζούσαμε σε ένα δασμολογικό περιβάλλον τα τελευταία επτά ή οκτώ χρόνια και θα κάνουμε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε», είπε. «Θα συνεργαστούμε με προμηθευτές. Θα κλίνουμε στην ιδιωτική μας επωνυμία. Θα μετατοπίσουμε την προσφορά όπου χρειάζεται για να προσπαθήσουμε να εκμεταλλευτούμε το χαμηλότερο κόστος που μπορούμε στη συνέχεια να μετακυλίσουμε στους καταναλωτές» τόνισε.
Οι συγκρίσιμες πωλήσεις, μια μέτρηση του κλάδου γνωστή και ως πωλήσεις στο ίδιο κατάστημα, αυξήθηκαν κατά 4,6% για τις επιχειρήσεις της Walmart στις ΗΠΑ και 6,8% για το Sam's Club, εξαιρουμένων των καυσίμων.