«Τρέχουν» να γλιτώσουν τα πρόστιμα oι αυτοκινητοβιομηχανίες

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Τρέχουν» να γλιτώσουν τα πρόστιμα oι αυτοκινητοβιομηχανίες

Ένας αγώνας δρόμου έχει ξεκινήσει για τις αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να γλιτώσουν τα πρόστιμα που θα επιβληθούν από το 2020 σε περίπτωση που δεν πληρούν το στόχο για μείωση των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Πρόκειται για ποσά τα οποία ανέρχονται σε εκατομμύρια ευρώ αν υπολογίσει κανείς ότι το πρόστιμο υπολογίζεται στα 95 ευρώ ανά γραμμάριο και ανά αυτοκίνητο.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρέθηκαν αρκετά πίσω από τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 τους τελευταίους μήνες, με αποτέλεσμα να επιδιώκουν συντομότερα λύσεις στο συγκεκριμένο πρόβλημα, καθώς σε λιγότερο από δύο χρόνια θα ισχύσουν αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Οι μέσες εκπομπές CO2 στις 10 πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες αυξήθηκαν το 2017 στα 113,8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, όταν από το 2020 ο μέσος όρος των στόλων για τα καινούργια αυτοκίνητα πρέπει να μειωθεί στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι καταναλώσεις βρίσκονται στα 4,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα για τους κινητήρες βενζίνης και 3,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα για τους κινητήρες πετρελαίου. Σήμερα οι εκπομπές ρύπων εστιάζονται στα 130 γραμμάρια για κάθε χιλιόμετρο ή 5,6 λίτρα κατανάλωσης στα 100 χιλιόμετρα για κινητήρες βενζίνης και 4,9 λίτρα για 100 χιλιόμετρα για κινητήρες πετρελαίου. Φυσικά δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι οι συγκεκριμένες τιμές στα πολυτελή αυτοκίνητα έχει μειωθεί αρκετά δείχνοντας ότι γίνεται εξαιρετικά καλή δουλειά.

Όσον αφορά τα SUV και crossovers, τα οποία είναι πιο βαριά και λιγότερο αεροδυναμικά και επομένως λιγότερο αποδοτικά από τα sedans ή τα hatchback πέρσι είχαν μέσες εκπομπές CO2 στα 117,9 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο για τα πετρελαιοκίνητα, ενώ για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ο μέσος όρος ήταν στα 123,4 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Πάνω σε αυτό τον τομέα γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια μείωσης των ρύπων, καθώς συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό η πώλησή τους σε όλες της χώρες της Ευρώπης.

Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που στρέφονται ταχύτατα προς μια σειρά τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των ηλεκτρικών οχημάτων. Άλλωστε εκτός από την ευαισθητοποίησή τους για ένα καθαρότερο περιβάλλον, τα όρια εκπομπών των ρύπων τα επόμενα δυο χρόνια μειώνονται δραστικά, με αποτέλεσμα μια επικείμενη μη συμμόρφωσή τους θα δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα επιβίωσης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider