Η πρώτη συγχώνευση ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ και στην Ελλάδα είναι πλέον γεγονός, μετά τη συμφωνία στην οποία προχώρησαν τα διαδικτυακά σούπερ μάρκετ CareMarket.gr (συμφερόντων Νίκου Ευαγγελάτου και Στέφανου Μαματζή) και το yoda.gr (συμφερόντων Γιάννη Χήτου και Βασίλη Στασινούλια) με στόχο τη δημιουργία του μεγαλύτερου αμιγώς onlinesupermarket σε πελατολόγιο και όγκο πωλήσεων, αλλά και με μερίδιο αγοράς που θα ξεπερνά το 25%.
Η συμφωνία προβλέπει την προοδευτική από κοινού λειτουργία των δύο εταιρειών, τη διατήρηση της πλατφόρμας του Caremarket.gr, ως βασικού brand του νέου σχήματος και την ανάληψη του management από το yoda.gr, το οποίο διατηρεί και την πλειοψηφία στη νέα εταιρεία που δημιουργείται με ποσοστό 80%. Ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, διευθύνων σύμβουλος του yoda.gr, με αφορμή τη συμφωνία τόνισε ότι η ανάπτυξη της online αγοράς στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα σημαντική τα τελευταία χρόνια ενώ η συνένωση του caremarket με το yoda.gr δημιουργεί σίγουρα νέα δεδομένα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας eRetail Audit της Convert Group, η οποία καταγράφει σε πραγματικό χρόνο στοιχεία πωλήσεων των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, οι συνολικές ηλεκτρονικές πωλήσεις για το 2017 του λιανεμπορίου τροφίμων, εκτιμώνται σε 37 εκατ. ευρώ, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 50% που καταγράφηκε στην αγορά είναι ιδιαίτερα υψηλός και αντίστοιχος με αυτόν αγορών του εξωτερικού. Οι σχετικές προβλέψεις προσδιορίζουν ότι το 2020 το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα θα ξεπεράσει το 1%, με πωλήσεις της τάξης των 180-200 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, τα προϊόντα που επιλέγουν να αγοράσουν πλέον οι καταναλωτές από online σουπερμάρκετ αρχίζουν να παρουσιάζουν όλο και μικρότερες διαφορές σε σχέση με τις αγορές σε φυσικά καταστήματα, ενώ το μέσο «καλάθι» στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ καταγράφεται ιδιαίτερα υψηλό στα 88,5 ευρώ, δεδομένα που καταδεικνύουν τη δυναμική προοπτική της αγοράς για τα επόμενα χρόνια.
Στόχος της κοινής πλέον πλατφόρμας του caremarket και του yoda είναι, όπως ανακοινώθηκε, η περαιτέρω αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους πελάτες, η διεύρυνση του κωδικολογίου και η αξιοποίηση του κοινού κέντρου αποθήκευσης και διανομής.