Αλλάζουν τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αλλάζουν τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ
Ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, νέες καταναλωτικές συνήθειες και ανταγωνισμός των μεγάλων αλυσίδων φέρνουν αλλαγές στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Νέες συνθήκες διαμορφώνονται στον εγχώριο κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και την «μάχη» των αλυσίδων για ένα μερίδιο από την πίτα των 9,4 δισ. ευρώ δημιουργούν νέο τοπίο στην αγορά.

Παράλληλα συνεχείς είναι οι ανακατατάξεις στον χάρτη του λιανεμπορίου, με μεγάλες αλυσίδες να συγχωνεύονται και άλλες να διευρύνουν το δίκτυο καταστημάτων τους.

Ραγδαία αύξηση στις online αγορές

Στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στρέφονται τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές, κυρίως για να εξοικονομήσουν χρόνο αλλά και για εκμεταλλευτούν τις προσφορές που γίνονται διαδικτυακά. Οι περισσότερες παραδοσιακές αλυσίδες διαθέτουν πλέον και e-shop ενώ στο παιχνίδι έχουν μπει και νέοι παίκτες που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στις διαδικτυακές πωλήσεις, όπως e-fresh.gr, yoda.gr.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το 2018 σημείωσε αύξηση 47,5% καθώς διαμορφώθηκε σε 28,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) έναντι 19,5 εκατ. ευρώ το 2017 και 14,8 εκατ. ευρώ το 2016.

Αν και σε σύγκριση με τον συνολικό τζίρο του κλάδου το μερίδιο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι κάτω από 1%, η ραγδαία αύξηση που παρατηρείται δημιουργεί περαιτέρω προσδοκίες.

Σύμφωνα με έρευνα της Convert Group η αξία της μέσης απόδειξης στα ελληνικά ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ προσδιορίζεται στα 88,6 ευρώ (με ΦΠΑ). Το 65% των προϊόντων που επιλέγουν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές είναι τρόφιμα και ποτά ενώ ποσοστό 35% μη τρόφιμα. Συγκεκριμένα σε ποσοστό 17% αγοράζουν προϊόντα καθαρισμού σπιτιού, 12% καφέ και είδη πρωινού,11% είδη υγιεινής βρεφών, όπως πάνες και μωρομάντιλα και 11% ποτά, αλκοολούχα και μη.

Αναφορικά με το προφίλ των καταναλωτών που αγοράζουν διαδικτυακά, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Νέες τεχνολογίες και αυτόματα ταμεία

Έναν εναλλακτικό τρόπο πληρωμής, από τα παραδοσιακά ταμεία προσφέρουν τα αυτόματα μηχανήματα που έχουν κάνει ήδη την εμφάνιση τους και στην ελληνική αγορά. Σε αυτά οι καταναλωτές σκανάρουν στο ειδικό μηχάνημα τα προϊόντα που έχουν αγοράσει και στη συνέχεια πληρώνουν με μετρητά ή κάρτα εξοικονομώντας χρόνο.

Ήδη αυτόματα ταμεία λειτουργούν στο κατάστημα Σκλαβενίτης, μέσα στο εμπορικό κέντρο Αvenue (από την περίοδο που ήταν ακόμα Carrefour) καθώς και στα ανακαινισμένα ΑΒ Βασιλόπουλος σε Ελληνικό και Θεσσαλονίκη. Οι δύο αλυσίδες, οι οποίες είναι και οι ηγέτιδες στον κλάδο, αναμένεται το επόμενο διάστημα να εφαρμόσουν το συγκεκριμένο μοντέλο και σε άλλα καταστήματα. Μάλιστα στο μέλλον η πληρωμή θα γίνεται ακόμη πιο εύκολα, στα πρότυπα των ΗΠΑ και άλλων χωρών της Ευρώπης καθώς ο καταναλωτής δεν θα χρειάζεται να περάσει καν από το ταμείο. Με το κινητό του θα μπορεί να σκανάρει τα προϊόντα από το ράφι και μέσω μιας εφαρμογής θα χρεώνεται αυτόματα ο λογαριασμός στην πιστωτική του κάρτα.

Εκτός από τα ταμεία πάντως οι νέες τεχνολογίες φαίνεται ότι μπαίνουν για τα καλά στα σούπερ μάρκετ. Ήδη στα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος του Ελληνικού και «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν νέα μηχανήματα για τη σειρά προτεραιότητας τα οποία διαθέτουν και οθόνη στην οποία προβάλλεται ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής καθώς και πόσα άτομα περιμένουν στην ουρά κάθε τμήματος.

Τα επόμενα χρόνια και όσο οι εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν στις ψηφιακές τεχνολογίες τόσο θα αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές θα κάνουν τις αγορές τους. Παράλληλα το επόμενο διάστημα αναμένονται εκ νέου ανακατατάξεις στον χάρτη του κλάδου καθώς πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι και το 2020 θα είναι χρονιά ζυμώσεων ενδεχομένως και συγχωνεύσεων στο λιανεμπόριο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider