«Θριάσιο ΙΙ»: Θέμα χρόνου ο νέος διαγωνισμός για το logistic center των 1.450 στρεμμάτων

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Θριάσιο ΙΙ»: Θέμα χρόνου ο νέος διαγωνισμός για το logistic center των 1.450 στρεμμάτων
Στον ΟΣΕ αναμένουν το τελικό χρονοδιάγραμμα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού, με νέους όρους.

Την… τελική ημερομηνία περιμένουν στον ΟΣΕ για την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού για την παραχώρηση και εκμετάλλευση της έκτασης των 1.450 περίπου στρεμμάτων στο Θριάσιο, το γνωστό project «Θριάσιο ΙΙ». Το πότε ακριβώς θα «βγει» ο διαγωνισμός βέβαια είναι απόφαση του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με στελέχη του χώρου να επισημαίνουν ότι οι εξελίξεις αναμένονταν για τον Οκτώβριο, κάτι τέτοιο δεν συνέβη, αλλά λογικά ο νέος διαγωνισμός είναι πλέον θέμα χρόνου.

Μάλιστα, το υπουργείο προ ημερών προχώρησε και στην έγκριση νέας διενέργειας ανοιχτού Διεθνούς Διαγωνισμού για την «ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης για τη Λειτουργία, Συντήρηση, Εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. Θριασίου Πεδίου», δίνοντας ένα ακόμα «σήμα» προς την κατεύθυνση αυτή.

Όπως έχει αποκαλύψει το insider.gr πριν από αρκετούς μήνες, το υπουργείο αλλά και ο ΟΣΕ, υπό τον επικεφαλής του κ. Σπ. Πατέρα, «έχουν βάλει μπρος» τη διαδικασία της εκ νέου προκήρυξης του project, με νέους όρους και δεδομένα.

To Θριάσιο ΙΙ αφορά ακίνητο έκτασης 1.500 περίπου στρεμμάτων περίπου, κυριότητας ΟΣΕ, όμορο της έκτασης που είναι γνωστή ως «Θριάσιο I» (η σύμβαση έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair) στο οποίο έχουν κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.

Στόχος είναι να γίνει το μεγαλύτερο logistics center της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης, μετατρέποντας την περιοχή σε ένα τεράστιο εμπορευματικό hub.

Στο υπουργείο και στον ΟΣΕ επεξεργάζονται τρόπους και μοντέλα για να γίνουν ελκυστικότεροι οι όροι του διαγωνισμού ώστε αυτός να έχει αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας αλλά παράλληλα κεφαλαιοποιώντας τη δυναμική και την αξία των σιδηροδρομικών επενδύσεων με τον βέλτιστο τρόπο. «Ως εκ τούτου, εξετάζονται διαφορετικές λύσεις μεταξύ των οποίων η ενίσχυση του σιδηροδρομικού/μεταφορικού έργου ώστε να προκύψουν πρόσθετα έσοδα που θα αποτελέσουν πόλο έλξης για ιδιώτες επενδυτές», είχε αναφέρει παλιότερα στο insider ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει να ολοκληρώσει/συμπληρώσει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης. Το ακίνητο στο «Θριάσιο ΙΙ» διαθέτει πολλαπλές σιδηροδρομικές γραμμές, ηλεκτροκίνηση, αποθήκες, κτίρια διοίκησης κ.α.

Να σημειωθεί ότι έχει προηγηθεί και σχετική διαβούλευση με σκοπό να διαμορφωθεί σύμβαση παραχώρησης η οποία θα είναι ελκυστική για την πραγματοποίηση της επένδυσης και παράλληλα θα είναι συμβατή και θα ικανοποιεί την επιχειρηματική στρατηγική του κυρίου του έργου της ΟΣΕ. Επίσης, η Ελλάδα έχει αναλάβει την υποχρέωση να ολοκληρώσει το ταχύτερο δυνατόν την διαδικασία ανάθεσης σύμβασης παραχώρησης για την λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση του ΕΣΣΣΔΙ, η οποία (υποχρέωση) είχε τεθεί ως όρος για την συγχρηματοδότηση εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης της κατασκευής του ΕΣΣΣΔΙ, με διακινδύνευση σε περίπτωση μη επίτευξης του ανωτέρω όρου, την πιθανή απαίτηση επιστροφής των διατεθέντων πόρων και κονδυλίων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Θριάσιο ΙΙ»: «Ξεκλειδώνει» ο νέος διαγωνισμός για το mega project

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider