Στο… ρελαντί οι αποκρατικοποιήσεις

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στο… ρελαντί οι αποκρατικοποιήσεις

Με αργούς ρυθμούς εξακολουθεί να πηγαίνει το πρόγραμμα αποκρατικοποίησεων παρά τις θετικές εξελίξεις που καταγράφτηκαν στα μέτωπα του Ελληνικού και της Εγνατίας Οδού τις τελευταίες εβδομάδες. Τα «καυτά» θέματα πάνε συνέχεια πίσω με αποτέλεσμα να μένουν στο κενό τόσο τα προβλεπόμενα έσοδα όσο και οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση έναντι των δανειστών.

Ειδικά όσον αφορά την Εγνατία το βήμα που ανακοίνωσε χθες Τετάρτη το ΤΑΙΠΕΔ είναι μικρό και προμηνύει πως ο δρόμος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας είναι ακόμη μακρύς. Ουσιαστικά, αυτό που ξεκίνησε είναι μια πρώτη «συζήτηση» με τους υποψήφιους επενδυτές ούτως ώστε να γίνει αντιληπτό το τι ακριβώς θέλουν προκειμένου να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ θέτει ως στόχο την ολοκλήρωση της διαδικασίας προς τα τέλη του 2017, χωρίς βέβαια να αποκλείονται νέες καθυστερήσεις.

Πίσω πηγαίνει συνεχώς και ο διαγωνισμός για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, στα πρότυπα του ΟΛΠ. Μένουν, ακόμη, να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση της συμφωνίας πώλησης του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη Socar. Σε εκκρεμότητα παραμένει και μια σειρά μικρότερων διαγωνισμών για ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ.

Από παράταση σε παράταση πηγαίνει και ο διαγωνισμός για την εταιρεία διαχείρισης τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού. Η τελευταία απόφαση για παράταση ελήφθη μετά από αίτημα ενδιαφερόμενου επενδυτή, με τη 17η Οκτωβρίου να ορίζεται ως νέα καταληκτική ημερομηνία. Το ΤΑΙΠΕΔ είχε ήδη παρατείνει μία φορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την τρίτη Οκτωβρίου ενώ ο πρώτος διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ είχε κηρυχθεί άγονος, λόγω έλλειψης επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Από την άλλη, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις με την καναδική PSP για την 20ετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το θέμα θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα για να ξεκινήσει η πώληση του 30% της εταιρείας που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Θέμα ημερών θεωρείται πως είναι και η μεταβίβαση του 5% του ΟΤΕ στο ΤΑΙΠΕΔ. Η κίνηση αυτή θα έπρεπε να είχε γίνει από τον περασμένο Ιούλιο, όμως και εδώ σημειώθηκαν καθυστερήσεις.

Τέλος, μένει το θέμα της πώλησης του 17% της ΔΕΗ, το οποίο προβλέπει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα. Πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο θέμα, καθώς στην συγκεκριμένη πώληση αντιτίθεται ο υπουργός Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης.

Στο ΤΑΙΠΕΔ πάντως κυριαρχεί η αισιοδοξία, τόσο για την πορεία του προγράμματος όσο και για την πορεία των εσόδων. «Η συνολική εικόνα είναι ότι το πολύ σημαντικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων έχει προχωρήσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Και αυτό αναγνωρίζεται από όλους. Εχουν γίνει πάρα πολλά βήματα με έναν ρυθμό που κανείς δεν περίμενε ότι θα υπάρξει με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία. Και νομίζω ότι αυτό είναι η μεγάλη εικόνα», σημείωσε σε πρόσφατη συνέντευξη του ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider