Οι προσπάθειες για τη συγκράτηση των υψηλών τιμών στα ελληνικά σούπερ μάρκετ βρέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, με τους εκπροσώπους των μεγάλων αλυσίδων του κλάδου και στελέχη του λιανικού εμπορίου.
Όπως δήλωσε ο υπουργός, συμφωνήθηκε πως κάθε αλυσίδα super market θα παρουσιάσει μέσα στον Οκτώβριο το καλάθι της νοικοκυράς, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται 50 διαφορετικά προϊόντα απαραίτητα για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού, προκειμένου να δοθεί η μάχη να συγκρατηθούν οι τιμές στο μέγιστο δυνατό βαθμό.
Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα την Τετάρτη ο κ. Γεωργιάδης είχε τονίσει πως δεν είναι πρόθεση της κυβέρνησης η μείωση του ωραρίου των καταστημάτων και δεν συζητείται αυτό το ενδεχόμενο.
Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, στη συνάντηση μετείχαν ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, οι οι Πρόεδροι του ΣΕΛΠΕ, κ. Αντώνης Μακρής, και της ΕΣΕΕ, κ. Γιώργος Καρανίκας, από τα σούπερ μάρκετ οι κ. κ. Γιάννης Μασούτης (ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε.), Αριστοτέλης Παντελιάδης (ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ), Λάμπρος Παπακοσμάς (ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.), Νίκος Λαβίδας (ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ) και από το ΙΕΛΚΑ, ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου, Καθηγητής, κ. Γιώργος Δουκίδης και ο Γενικός Διευθυντής, κ. Λευτέρης Κιοσσές.
Το καλάθι των 50 προϊόντων
Μετά από τη συνάντηση, ο κ. Γεωργιάδης είπε πως «η κάθε αλυσίδα super market θα παρουσιάσει μέσα στον Οκτώβριο το καλάθι της νοικοκυράς, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται 50 διαφορετικά προϊόντα απαραίτητα για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού, προκειμένου να δοθεί η μάχη να συγκρατηθούν οι τιμές στο μέγιστο δυνατό βαθμό».
Ο υπουργός υποστήριξε πως στη συνάντηση δεν τέθηκε στη συζήτηση το «πάγωμα» των τιμών, καθώς, όπως σημείωσε, «το πάγωμα δεν είναι στο δικό τους χέρι. Την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε συνάντηση με όλη τη βιομηχανία για να δούμε πως και η βιομηχανία μπορεί να συμβάλλει στη συγκράτηση των αυξήσεων των τιμών». Και συμπλήρωσε: «πιστεύω ότι όλοι έχουν καταλάβει το μέγεθος της αναγκαιότητας τα βασικά για τη διαβίωση των Ελλήνων προϊόντα να κρατηθούν στο μέγιστο δυνατό χαμηλότερο επίπεδο».
Συμπλήρωσε ότι «κάθε αλυσίδα θα παρουσιάσει και το δικό της καλάθι των 50 προϊόντων δίνοντας στον καταναλωτή την δυνατότητα να έχει πολύ χαμηλές αυξήσεις σε απολύτως απαραίτητα προϊόντα».
Ακόμα, ανέφερε ότι «οι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ θα συνεχιστούν εντατικά πάνω στο περιθώριο κέρδους στα σημαντικά -όπως λέει ο νόμος- προϊόντα για τη διαβίωση του κόσμου σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες».
Σχετικά με την επάρκεια των προϊόντων, ο κ. Γεωργιάδης είπε πως «εξετάσαμε διεξοδικά το ζήτημα της επάρκειας των προϊόντων, ένα θέμα που απασχολεί αρκετές ευρωπαϊκές χώρες υπό τις παρούσες συνθήκες, και θέλω να τους ευχαριστήσω διότι η ελληνική αγορά, όπως και κατά την περίοδο του Covid, κατάφερε να ξεχωρίσει και να μην έχει ζητήματα ελλείψεων, θα καταφέρει και τώρα να έχει πλήρη επάρκεια προϊόντων παρά τις πολύ μεγάλες διεθνείς πιέσεις σε διάφορα είδη προϊόντων.
Για τα ενεργειακά ζητήματα
Για το ζήτημα της ενεργειακής κρίσης, ο υπουργός δήλωσε «το ενεργειακό συζητήθηκε εκτενώς. Και όσον αφορά στις πρωτοβουλίες που λαμβάνουμε με μεγάλες επιδοτήσεις για την ενεργειακή εξοικονόμηση, την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, την ιδιοκατανάλωση και γενικά, για μέτρα που θα βοηθήσουν στην μείωση του ενεργειακού κόστους, αλλά και ως προς την επιδότηση που δίνει η Κυβέρνηση στο ρεύμα».
Σε ερώτηση για το εάν θα χρειαστούν να γίνουν διακοπές ρεύματος και το κατά πόσο αυτό θα επηρεάσει τη λειτουργία των σούπερ μάρκετ, ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε «η Ελλάδα δεν θα έχει κανένα ζήτημα blackout, δεν χρειάζεται καν να το συζητάμε. Είμαστε επαρκέστατα προετοιμασμένοι για αυτό. Θα είμαστε μία από τις τυχερές ευρωπαϊκές χώρες, χάρη στην καλή δουλειά της Κυβερνήσεως, που δεν θα έχουμε τέτοια ζητήματα».
Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν η σημερινή συνάντηση πρόκειται για μία «άτυπη συμφωνία κυρίων», ο υπουργός είπε πως «δεν είναι καθόλου "άτυπη συμφωνία κυρίων" και δεν είναι τίποτα που απαγορεύεται και γι’ αυτό η κάθε αλυσίδα θα κάνει τη δική της πολιτική. Άρα, δεν παραβιάζουμε καθόλου το δίκαιο του ανταγωνισμού, κάτι που δεν θα κάναμε ποτέ».