Φτάνει τελικά η ώρα των υπογραφών ανάμεσα σε ΕΡΓΟΣΕ και ΑΒΑΞ (με Alstom) για το έργο της κατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, ύψους 58,7 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, ο σιδηροδρομικός φορέας απέστειλε στον κατασκευαστικό όμιλο πρόσκληση για την υπογραφή της συμβάσεως του έργου καλώντας τον στα γραφεία του στις 24 Νοεμβρίου ώστε να «κλείσει» αυτή η εκκρεμότητα.
Πρόκειται για το έργο «Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS 1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτήριου γραμμής στο Σ.Σ. Σοφάδων», για το οποίο πρόσφατα μόλις το insider.gr είχε αποκαλύψει ότι θα «περάσει» από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής (όπως και έγινε την περασμένη Τρίτη), μαζί με άλλα έργα.
Οι εργασίες που θα γίνουν, συνοπτικά είναι οι εξής:
- Υλοποίηση συστήματος ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος Καλαμπάκα.
- Κατασκευή των απαραίτητων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.
- Κατασκευή υποδομής και επιδομής σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σοφάδων, όπου θα κατασκευαστεί γραμμή υπέρβασης (δηλαδή παρακαμπτήριος) μήκους 650 μέτρων.
- Κατασκευή αποβάθρας στην περιοχή των Σοφάδων για την εξυπηρέτηση του κοινού, αντίστοιχων διαστάσεων με την υφιστάμενη και εγκατάσταση σε αυτήν φωτισμού και δυο ανελκυστήρων στην υφιστάμενη πεζογέφυρα.
- Ανακαίνιση και μικρής κλίμακας επισκευές στα υφιστάμενα κτήρια των Σταθμών Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας.
- Εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στις αλλαγές του Σταθμού Παλαιοφαρσάλου με τροφοδότησή τους από την Εναέρια Γραμμή Επαφής κ.λπ.
Προσωρινός Μειοδότης ανακηρύχθηκε η εταιρεία ΑΒΑΞ, με μέση τεκμαρτή έκπτωση 11,20%, και με συνολική προσφορά 52,2 περίπου εκατομμύρια ευρώ. Οι προθεσμίες περάτωσης του έργου είναι κι εδώ αντίστοιχες, δηλαδή 36 μήνες για την περίοδο Τ1 της κατασκευής και 36 μήνες για τη δεύτερη περίοδο Τ2 της συντήρησης.
Το έργο της Πελοποννήσου - Τα 141 εκατ. των ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος
Όπως είχαμε αναφέρει, από την ίδια Επιτροπή «πέρασε» ένα ακόμα σιδηροδρομικό, η «Κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στη νέα γραμμή Κιάτο-Πάτρα, και στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο», με προϋπολογισμό 141 εκατομμυρίων και χρηματοδότηση του έργου μέσα από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014 – 2020. Και για αυτό το έργο λογικά δεν θα αργήσει η σχετική πρόσκληση για υπογραφές προς ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος.
Η σύμβαση του έργου περιλαμβάνει τις εξής εργασίες:
- Κατασκευή 28,8 χιλιομέτρων διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από την είσοδο της Σιδηροδρομικής Στάσης της Ροδοδάφνης και μέχρι μετά το πέρας του υπογείου έργου (Cover and Cut) του Ρίου.
- Κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος
- Κατασκευή 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών σε Ψαθόπυργο, Αραχωβίτικα και Ρίο.
- Κατασκευή 2 Κτιρίων Εξυπηρέτησης Ηλεκτρο-Μηχανολογικών εγκαταστάσεων στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας της Παναγοπούλας
- Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
- Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης, κ.λπ.
Προσωρινός Μειοδότης είναι η ένωση οικονομικών φορέων «ΤΕΡΝΑ - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ», με μέση τεκμαρτή έκπτωση 8,29% και με συνολική προσφορά ύψους 129,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η συνολική προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου, είναι για την περίοδο Τ1 της κατασκευής οι 36 μήνες και για τη δεύτερη περίοδο Τ2 της συντήρησης οι 36 μήνες.