Λίγες ημέρες επιπλέον υπομονή θα πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι που σχεδιάζουν να υποβάλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αερολιμένος Καλαμάτας «ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ», για έως 40 έτη. Τούτο καθώς, η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ («Υπερταμείο») αποφάσισε να παρατείνει εκ νέου την ημερομηνία υποβολής έως τις 15 Δεκεμβρίου 2022 (αντί 30/11 προηγουμένως).
Θεωρητικά, ενδιαφέρον αναμένεται να δείξουν εγχώρια και ξένα σχήματα που γνωρίζουν από τέτοιες δουλειές ή έχουν λόγο να ποντάρουν στην περιοχή (από Fraport Greece, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, GMR, TEMES ή άλλες αεροπορικές εταιρείες αλλά και άλλους ξένους ομίλους διαχείρισης αεροδρομίων. Πρακτικά, θα μάθουμε σε λίγες εβδομάδες.
Ποιο είναι το asset
Ο Διεθνής Αερολιμένας της Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος» αποτελεί πύλη του αεροπορικού τουρισμού στη νότια Πελοπόννησο. Επί του παρόντος, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά αεροδρόμια που διαχειρίζεται το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της ΥΠΑ και θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για την ευρύτερη περιοχή. Η ανάθεση της παραχώρησης του Αερολιμένα αποτελεί προϋπόθεση για την περαιτέρω επέκταση και τουριστική ανάπτυξη. Ο Αερολιμένας βρίσκεται 9 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης της Καλαμάτας και λειτουργεί από το 1959. Βρίσκεται στα νότια της Περιφέρειας Πελοποννήσου και το τμήμα πολιτικής αεροπορίας διοικείται από την ΥΠΑ.
Ο Αερολιμένας είναι κοινής χρήσης και εξυπηρετεί πολιτικές και στρατιωτικές δραστηριότητες. Ο διάδρομός του έχει μήκος 2.700 μέτρα και πλάτος 45 μέτρα. Υπάρχει επίσης ένας παράλληλος τροχόδρομος. Η υφιστάμενη περιοχή του χώρου στάθμευσης των πολιτικών αεροσκαφών (πίστα) είναι 22.100 τ.μ. περίπου και ο τερματικός σταθμός επιβατών έχει εμβαδόν 2.520 τ.μ. περίπου.
Η ετήσια επιβατική κίνηση το 2019 ανήλθε σε 340.000 επιβάτες. O Αερολιμένας παρουσιάζει έντονη εποχικότητα και διεθνή τουριστική κίνηση που οφείλεται στο υψηλό τουριστικό ενδιαφέρον της ευρύτερης περιοχής που περιλαμβάνει πολλά αξιοθέατα, παραλίες, γήπεδα golf και σημαντικότατες επενδύσεις υψηλού επιπέδου στον τουριστικό τομέα. Η εγχώρια κίνηση αντιπροσωπεύει μόνο το 10% του συνόλου των επιβατών και βαίνει μειούμενη από την επιταχυνόμενη αύξηση της διεθνούς κυκλοφορίας. Ο Αερολιμένας αποτελεί επίσης μια σημαντική στρατιωτική αεροπορική βάση που διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην περιοχή, μαζί με το τμήμα αεροπορικής εκπαίδευσης που διαχειρίζεται η Πολεμική Αεροπορία.
Προβλέπεται ότι η Σύμβαση Παραχώρησης θα περιλαμβάνει διατάξεις που θα αντικατοπτρίζουν τυχόν υποχρεώσεις του Παραχωρησιούχου καιτου ΕΔ, που απορρέουν από τη σύμβαση για τη δημιουργία στον Αερολιμένα ενός διεθνούς κέντρου πτητικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας, που συνήφθη μεταξύ του ΕΔ και της Ισραηλινής εταιρείας Elbit Systems Ltd.
Ο διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη οι ενδιαφερόμενοι που καλύπτουν συγκεκριμένα τεχνικοοικονομικά κριτήρια καλούνται να καταθέσουν φακέλους. Στη συνέχεια το Υπερταμείο, αφού τους αξιολογήσει, θα προκρίνει όσους καλύπτουν τα κριτήρια, και θα τους δοθεί το δικαίωμα να συμμετάσχουν στη δεύτερη και τελική φάση, κατά την οποία θα υποβάλουν τις δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές τους. Σε αυτή τη φάση θα προσδιοριστούν κατόπιν διαβούλευσης η ακριβής διάρκεια της παραχώρησης και οι προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης. Μέσω της παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας επιδιώκονται «η αναβάθμιση, ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση των υποδομών του αεροδρομίου».