«Ο κούκος αηδόνι» στοίχισαν στη Γερμανία οι νέοι πλωτοί τερμαστικοί σταθμοί υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς το κόστος τους πλέον είναι τρεις φορές υψηλότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό.
Οι εγκαταστάσεις εκτιμάται ότι θα κοστίσουν 9,7 δισεκατομμύρια ευρώ για την περίοδο από το 2022 - όταν πρόκειται να ξεκινήσουν οι πρώτες μονάδες - έως το 2038, όπως υπογράμμισε η εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας, Μπεάτε Μπάρον από το Βερολίνο την Παρασκευή.
«Αυτά τα κόστη θα αντισταθμιστούν στη συνέχεια με τα έσοδα από τα τέλη επαναεριοποίησης, τα οποία φυσικά θα αρχίσουν να ρέουν μόνο όταν τεθούν σε λειτουργία. Φυσικά δεν μπορούμε να δούμε το μέλλον και φυσικά θα μπορούσαν να αλλάξουν τα πάντα» πρόσθεσε σύμφωνα με το Bloomberg.
Το κόστος των σταθμών στους οποίους επενδύει η Γερμανία για να αντικαταστήσει το ρωσικό φυσικό αέριο, ήταν ήδη υπερδιπλάσιο από τα 3 δισ. ευρώ στον αρχικό προϋπολογισμό του προγράμματος στις 20 Νοεμβρίου, σύμφωνα με εκτιμήσεις που έδωσε ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ.
Το Βερολίνο έχει ναυλώσει πέντε πλωτούς τερματικούς σταθμούς LNG, με δύο να μπαίνουν σε λειτουργία τον χειμώνα, ωστόσο, η έναρξη των εισαγωγών στις αρχές αυτού του μήνα κινδυνεύει να εκτροχιαστεί λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων.
Μόλις λειτουργήσουν, οι εγκαταστάσεις θα μπορούν να καλύπτουν περίπου το 33% της τρέχουσας ζήτησης φυσικού αερίου της Γερμανίας, αλλά το καύσιμο θα έχει επίσης κόστος, με τις τιμές του να αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα.