«Πίσω από κάθε μπύρα κρύβονται άνθρωποι και ο κόσμος πρέπει να τους γνωρίσει. O κόσμος πρέπει να γνωρίσει εμάς και τις συνταγές μας». Με αυτά τα λόγια επιχείρησε να συστήσει πρόσφατα στο κοινό την πρωτοβουλία για το σήμα του επισκέψιμου ζυθοποιείου ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, Σοφοκλής Παναγιώτου.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που προωθείται σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής και εγχώριας ζυθοποιίας, τη στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου, παρέχοντάς τους νέες ευκαιρίες για την επέκταση της δραστηριότητάς τους, καθώς και τον εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Προϋποθέσεις
«Ένα σήμα του επισκέψιμου ζυθοποιείου που θα μπορούσε να το πάρει ο καθένας θα ήταν λάθος», εξήγησε χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιώτου, σημειώνοντας πως τη δεδομένη στιγμή είναι λίγα τα ζυθοποιεία που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Αυτές αφορούν στις ελάχιστες απαιτούμενες προδιαγραφές των προσφερόμενων υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας και εστίασης καθώς και όλες τις απαιτούμενες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ικανοποίηση συγκεκριμένων όρων προσβασιμότητας που θα διασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση όλων.
«Οι προϋποθέσεις έχουν να κάνουν με την ανάγκη ένα επισκέψιμο ζυθοποιείο να καταστεί μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Για να γίνει αυτό απαιτείται η διασφάλιση της προσβασιμότητας, των εγκαταστάσεων, της ύπαρξης χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος», ανέφερε συνοπτικά η αρμόδια υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη.
Σύμφωνα με την ίδια, το σήμα του επισκέψιμου ζυθοποιείου «έρχεται να παντρέψει δημιουργικά τον κόσμο του εγχώριου ζύθου συνολικά, από την παραγωγή των σιτηρών έως την επεξεργασία τους στις ζυθοποιητικές εγκαταστάσεις και την παραγωγή της ελληνικής μπύρας με αυτόν της φιλοξενίας. Με τον τρόπο αυτό ερχόμαστε στην πράξη να ενισχύσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις, ενθαρρύνοντάς τες στην αναζήτηση νέων δρόμων ανάπτυξης».
«Ο ζυθοτουρισμός είναι το στοίχημά μας. Το σήμα του επισκέψιμου ζυθοποιείου είναι μόνο η αρχή. Μπορούμε να δημιουργήσουμε τους δρόμους της μπύρας – μια πρωτοβουλία που μπορεί επίσης να ενταχθεί στο τουριστικό προϊόν», ανέφερε ο κ. Παναγιώτου, εκφράζοντας την ανάγκη η Ελλάδα να είναι μια χώρα «ποιοτικού τουρισμού».
Ο οινοτουρισμός δείχνει το δρόμο...
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, σε συνέχεια της δράσης των ανοικτών ζυθοποιείων που «τρέχει» από το 2018 και με γνώμονα την εμπειρία από τη μακρόχρονη λειτουργία των επισκέψιμων οινοποιείων, ζητήθηκε από το υπουργείο Τουρισμού η θέσπιση του σήματος του επισκέψιμου ζυθοποιείου.
«Η επιτυχία των επισκέψιμων οινοποιείων είναι ένας οδικός χάρτης που πρέπει να ακολουθήσουμε και στη ζυθοποιία», σημείωσε ο κ. Παναγιώτου, με την κυρία Ζαχαράκη να συμπληρώνει πως το σήμα του επισκέψιμου οινοποιείου το έχουν ήδη λάβει περί τις 100 επιχειρήσεις.
Έπονται και νέα σήματα
Η θέσπιση του σήματος του επισκέψιμου ζυθοποιείου αποτελεί την αρχή μια σειράς δράσεων του υπουργείου Τουρισμού για την ενίσχυση του αγροτουρισμού και την ανάδειξη μοναδικών προορισμών με δραστηριότητα στον πρωτογενή τομέα. Πέραν των στοχευμένων δράσεων για την αναβάθμιση και προώθηση του σήματος του επισκέψιμου οινοποιείου, το υπουργείο προχώρησε στη θέσπιση νέων σημάτων που να αφορούν σημαντικές κατηγορίες παραγωγικών μονάδων της χώρας μας, όπως το σήμα του επισκέψιμου ελαιοτριβείου και το σήμα του επισκέψιμου τυροκομείου, το οποίο πρόσφατα τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.
Σημαντικό εργαλείο στην κατεύθυνση αυτή είναι το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μέσω του οποίου περισσότερα από 17 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε δράσεις προώθησης του αγροτουρισμού, όπως, μεταξύ άλλων, η δημιουργία του πρώτου δικτύου Αγροτουρισμού και Γαστρονομικού τουρισμού καθώς.