Το Συλλογικό Σήμα της ΕΕ του ΣΕΒΕ-Συνδέσμου Εξαγωγέων «MACEDONIA THE GREAT» παρουσίασε σήμερα στη Βουλή ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδης, σε κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου. Στη συνεδρίαση, παρέστη ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων, Ευστάθιος Κουτσοχήνας, Νομικός Σύμβουλος του Συνδέσμου Εξαγωγέων και Παναγιώτης Μαρμαρίδης, μέλος του Συνδέσμου Εξαγωγέων.
Ο κ. Γεωργιάδης, ενημέρωσε ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων μέσω του ΕΣΠΑ έχει χρηματοδοτήσει τη δημιουργία αυτής της προσπάθειας για το μακεδονικό σήμα και υπογράμμισε ότι το μακεδονικό σήμα αποτελεί για εμάς ένα πολύ μεγάλο όπλο για την κατοχύρωση της πνευματικής ιδιοκτησίας και της ονομασίας προέλευσης των προϊόντων που παράγονται στη Μακεδονία και εξάγονται στα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Επισήμανε ότι το υπουργείο θεώρησε εξ αρχής ότι είναι μια σημαντική υποχρέωση μας για να υπερασπιστούμε την Μακεδονία και την ελληνικότητά της ως προς τις εμπορικές της χρήσεις να δημιουργηθεί αυτό το σήμα, δήλωσε πολύ ευχαριστημένος από την πρόταση που έχει ετοιμάσει ο ΣΕΒΕ και τόνισε ότι η κυβέρνηση και το κράτος δούλεψαν μεθοδικά ώστε να στηρίξουν την προσπάθεια του σήματος.
«Οι επιχειρήσεις που παράγουν και εξάγουν προϊόντα από τη Μακεδονία στον υπόλοιπο κόσμο πρέπει να κάνουν χρήση του σήματος έτσι ώστε αυτό να αποκτήσει διεθνή υπόσταση. Και από κει και πέρα είναι στην ευχέρεια όλων μας να το ρυθμίσουμε όπως πρέπει και να κάνουμε μια δουλειά που πιστεύω ότι έπρεπε να την είχαμε κάνει πριν από αρκετά χρόνια» είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδος, Συμεών Διαμαντίδης, παρουσιάζοντας το συλλογικό σήμα «MACEDONIA THE GREAT» αφού ενημέρωσε ότι η χώρα μας έσπασε το 2022 νέο ρεκόρ εξαγωγών προϊόντων και υπηρεσιών (τουρισμός, μεταφορικό συνάλλαγμα και το ναυτιλιακό συνάλλαγμα) φτάνοντας στο 40% του ΑΕΠ, ξεπερνώντας χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία, τόνισε ότι απαιτήθηκε να δημιουργηθεί το σήμα αυτός καθώς στο εξωτερικό όταν γίνονταν αναφορά σε «μακεδονικά προϊόντα» αφορούσε προϊόντα της Βόρειας Μακεδονίας. Έτσι οι επιχειρήσεις δεν ήθελαν να ονομάζουν τα προϊόντα τους «μακεδονικά», διότι αν ονόμαζαν «μακεδονικά» τα ελληνικά προϊόντα, στο εξωτερικό θα υπήρχε παρανόηση και θα διαφήμιζαν τη γείτονα χώρα.
«Αν εμείς λοιπόν δεν κάναμε κάτι, τα επόμενα πέντε χρόνια, δεν θα υπήρχε το όνομα Μακεδονία πάνω σε ελληνικά μακεδονικά προϊόντα. Έτσι δημιουργήσαμε το MACEDONIA THE GREAT και το κατοχυρώσαμε στο Alicante, μετά από πολλές ενστάσεις που υποβλήθηκαν και τις οποίες κερδίσαμε όλες. Φτάσαμε μέχρι τα ευρωπαϊκά δικαστήρια, όμως το σήμα αυτό πλέον είναι κατοχυρωμένο για τις ελληνικές επιχειρήσεις, που παράγουν στη Μακεδονία ή προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στη Μακεδονία», ενημέρωσε ο κ. Διαμαντίδης.
Προσέθεσε ότι ο πρώτος στόχος είναι να το πάρουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που παράγουν ή προσφέρουν στη Μακεδονία και προς τον σκοπό αυτό, ξεκινάει διαφημιστική εκστρατεία και εκδηλώσεις ώστε να διεθνοποιηθεί το σήμα.
«Ο στόχος μας είναι στο εξωτερικό, όταν βλέπει κάποιος το σήμα αυτό να καταλαβαίνει ότι αυτό είναι ένα ελληνικό προϊόν από την ελληνική Μακεδονία, το ίδιο και τα εκατομμύρια τουρίστες. Πάμε λοιπόν να αποκαταστήσουμε αυτή την αδικία. Δεν μπορούσαμε άλλο να εθελοτυφλούμε. Είμαστε αποφασισμένο να διεθνοποιήσουμε το σήμα σε χώρες όπως η Αμερική, ο Καναδάς και η Αυστραλία», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Διαμαντίδης και κατέληξε «τα προϊόντα της Μακεδονίας πρέπει να πάρουν τη θέση που τους αξίζει. Λέμε εμείς ότι η Μακεδονία είναι μία και τα προϊόντα της είναι ελληνικά. Αυτό είναι το σλόγκαν μας».
«Η χώρα μας διαθέτει αρκετά διεθνούς φήμης τοπωνύμια τα οποία εμπεριέχουν πάρα πολλά χρόνια ιστορίας και παράδοσης και μπορούν να αξιοποιηθούν, ώστε να αποτελέσουν μια στέρεη βάση για την ανάπτυξη μιας συνολικής στρατηγικής προώθησης των προϊόντων και εν γένει της κουλτούρας μας στο εξωτερικό. Δεν είναι τυχαίο ότι σε αντίστοιχες κινήσεις έχουν προβεί, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, χώρες που πρωτοπορούν στον τομέα του marketing, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, με την καταχώριση συλλογικών σημάτων τη γεωγραφική ένδειξη για ενώσεις παραγωγών που φημίζονται για συγκεκριμένα προϊόντα. Προκειμένου λοιπόν, κι εμείς να εκμεταλλευτούμε στα πλαίσια μιας γενικότερης στρατηγικής το εργαλείο αυτό, θα μπορούσαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Συνδέσμου Εξαγωγέων και άλλοι συλλογικοί φορείς της χώρας, όπως επιμελητήρια, ενώσεις παραγωγών κλπ, αξιοποιώντας σημαντικά τοπόσημα της περιοχής τους», ανέφερε ο κ. Κουτσοχήνας.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ