Με κατά τι λιγότερους από 5 εκατομμύρια πελάτες στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα, «έκλεισε» η ΔΕΗ το 2022 καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ για το 4ο τρίμηνο του περσινού έτους, η ΔΕΗ εκπροσωπεί το 72,58% των 6,85 εκατ. ενεργών μετρητών, δηλαδή περίπου 4,96 εκατ. «ρολόγια».
Από την άλλη πλευρά, στο σύνολό τους οι ιδιώτες πάροχοι «έκλεισαν» την προηγούμενη χρονιά με τον αριθμό των εκπροσωπούμενων «ρολογιών» να κινείται κοντά στα 1,7 εκατ., φτάνοντας πιο συγκεκριμένα τα 1,69 εκατομμύρια. Έτσι, από τους ενεργούς μετρητές, το χαρτοφυλάκιό τους αγγίζει το 24,71% συνολικά.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ρεύμα: Οριακή μείωση 3% στις τιμές Μαρτίου για τα νοικοκυριά – Τα φθηνότερα τιμολόγια
Την ίδια στιγμή, τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ για το 4ο τρίμηνο επιβεβαιώνουν τις τάσεις που κατέγραψε σε πρόσφατο ρεπορτάζ του το Insider.gr, σχετικά με την εικόνα της εγχώριας λιανικής ρεύματος κατά το περσινό έτος. Όπως αναφερόταν στο σχετικό άρθρο, ένα βασικό νέο χαρακτηριστικό που αναδύθηκε το προηγούμενο έτος ήταν η σημαντική ενίσχυση των καταναλωτών που έχουν ενταχθεί στην Καθολική Υπηρεσία.
Δεύτερη κύρια αλλαγή το 2022 στη λιανική αποτέλεσε η σημαντική ενίσχυση των μετακινήσεων καταναλωτών ανάμεσα στους ιδιώτες προμηθευτές, όταν όλες τις προηγούμενες χρονιές οι συντριπτικά περισσότερες αλλαγές παρόχου αφορούσαν πελάτες της ΔΕΗ που «μετέβαιναν» σε κάποια από τις ιδιωτικές εταιρείες προμήθειας.
Απώλεια μόλις 53.000 πελατών για τη ΔΕΗ
Αντιπαραβάλλοντας τα στοιχεία του Διαχειριστή για τον αριθμό των «ρολογιών» των παρόχων στο τέλος του 2022, με τα δεδομένα για το αντίστοιχο 4ο τρίμηνο του 2021, προκύπτει ότι μέσα στην προηγούμενη χρονιά η Καθολική Υπηρεσία αυξήθηκε κατά 37.000 νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις, εκπροσωπώντας 185.500 μετρητές χαμηλής τάσης στο τέλος του 2022. Επομένως, αν επρόκειτο για «κανονικό» προμηθευτή, τότε θα ήταν ο 6ος μεγαλύτερος στη λιανική.
Η αντιπαραβολή των δύο τελευταίων τριμήνων 2022 και 2021 επιβεβαιώνει επίσης ότι έχει ανακοπεί το «κύμα» αποχώρησης από τη ΔΕΗ καταναλωτών στη χαμηλή τάση. Είναι ενδεικτικό ότι μέσα στο προηγούμενο έτος η ΔΕΗ «έχασε» μόλις 53.000 πελάτες, όταν το 2021 είχε απολέσει περίπου 255.000 καταναλωτές στη χαμηλή τάση. Επίσης, εντός 2022 οι ιδιώτες στο σύνολό τους ενίσχυσαν την πελατειακή τους βάση κατά 31.000 καταναλωτές, όταν την αμέσως προηγούμενη χρονιά είχαν «κερδίσει» 305.000 «ρολόγια» στη χαμηλή τάση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα παραπάνω νούμερα αφορούν το τελικό ισοζύγιο νέων πελατών και αποχωρήσεων. Επομένως, π.χ. η απώλεια 53.000 πελατών για τη ΔΕΗ σημαίνει ότι από την εταιρεία αποχώρησαν πέρυσι 53.000 περισσότεροι καταναλωτές στη χαμηλή τάση, από όσους έγιναν πέρυσι πελάτες της.
Τα μεγαλύτερη κέρδη και η κατάταξη
Με βάση το ισοζύγιο και αντιπαραβάλλοντας και πάλι τα στοιχεία για τα δύο τελευταία τετράμηνα του 2022 και του 2021, προκύπτει πως την προηγούμενη χρονιά «κέρδη» σε πελάτες είχαν η ZeniΘ (η οποία αύξησε κατά 50.000 περίπου το χαρτοφυλάκιό της), η NRG (αύξηση 19.000), η Αέριο Αττικής (+14.500), η ΗΡΩΝ (+14.200) και η Elpedison (+11.500). Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη αποκλιμάκωση κατέγραψαν η Volton (-36.500) και η Volterra (-12.900).
Οι μεταβολές πάντως των πελατών εντός του 2022 δεν άλλαξαν την κατάταξη των ιδιωτών προμηθευτών, με την Protergia να παραμένει στην κορυφή με 283.400 πελάτες και να ακολουθούν η Elpedison (275.000) και η ΗΡΩΝ (254.000). Αν στο χαρτοφυλάκιο της Protergia προστεθεί της Watt & Volt (163.600), η οποία εξαγοράστηκε από τη Mytilineos μέσα στο 2022, τότε το χαρτοφυλάκιο της Mytilineos ανέρχεται αθροιστικά σε 447.000.
Ακολουθεί η ZeniΘ με 252.600 πελάτες στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα στο τέλος του 2022, με τις επομένες θέσεις να καταλαμβάνουν οι NRG (183.400), Αέριο Αττικής (132.800), Volton (80.700), Volterra (25.300) και ΚΕΝ (23.900). Οι υπόλοιποι προμηθευτές εκπροσωπούσαν στο τέλος του 2022 κάτω από 10.000 πελάτες.