Σε υψηλούς τόνους διεξάγονται ακόμη οι συνομιλίες μεταξύ των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στο Ντιτρόιτ και του συνδικάτου εργαζομένων του United Auto Workers καθώς η απειλή συνέχισης των απεργιών είναι κάτι παραπάνω από ορατή.
Αργές διαπραγματεύσεις και στο βάθος νέες απεργίες
Και ενώ φαινόταν φως στην άκρη του τούνελ, φαίνεται πως οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του UAW με τις General Motors, Ford και Stellantis, μάλλον ναυάγησαν καθώς το συνδικάτο αναμένεται να εξαγγείλει νέες απεργίες.
Πηγή κοντά στις συνομιλίες αναφέρει, πως ο Πρόεδρος του UAW Σον Φάιν, θα διοργανώσει μια εκδήλωση στο Facebook Live για να ενημερώσει τα μέλη σχετικά με τις συνομιλίες αλλά και τις νέες απεργίες.
- Διαβάστε ακόμα - Έγραψε ιστορία ο Μπάιντεν: Συμμετείχε σε... κινητοποίηση απεργών της αυτοκινητοβιομηχανίας
Οι ιδιωτικές συνομιλίες μεταξύ του συνδικάτου και των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν γιγαντώσει τις φήμες που κάνουν λόγο για καθυστερήσεις εκ μέρους του UAW στην κατάθεση αντιπροτάσεων κάτι για το οποίο κατηγορείται το UAW και από τις GM και Stellantis. Παρόλο που το UAW, έθεσε προθεσμία την Παρασκευή πριν πραγματοποιήσει οποιαδήποτε άλλη συνάντηση υψηλού επιπέδου, οι περίπου 146.000 εργάτες αυτοκινήτων, αμφισβητούν την πρόθεσή του να βρεθεί λύση και να λήξει η απεργία.
Οι απεργοί τονίζουν πως δεν φαίνεται να υπάρχει η αίσθηση του επείγοντος προκειμένου να βρεθεί λύση καθώς ο Φάιν προσπαθεί να διαπραγματευθεί και με τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες ταυτόχρονα.
Τι ζητούν τα συνδικάτα
Από την πλευρά του ο Φάιν δηλώνει πως το συνδικάτο είναι διαθέσιμο για διαπραγματεύσεις 24 ώρες το 24ωρο και κατηγορεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες πως δεν έκαναν αντιπροτάσεις στις λύσεις που πρότεινε το UAW το καλοκαίρι. Οι προτάσεις που ήδη έχουν πέσει στο τραπέζι περιλαμβάνουν ωρομίσθιες αυξήσεις κατά περίπου 20%, χιλιάδες δολάρια σε μπόνους και βελτιώσεις στα ήδη σημαντικά πακέτα παροχών των εργαζομένων. Η Ford, από την πλευρά της, πρότεινε να αναπροσαρμόσει τις παροχές της ανάλογα με τον πληθωρισμό.
Ωστόσο, το UAW έχει απαιτήσει περισσότερα, συμπεριλαμβανομένων αυξήσεων μισθών στο ύψος του 40%, τερματισμό του συστήματος «βαθμίδας», όπου περνούν αρκετά χρόνια μέχρι οι νέοι εργαζόμενοι να λάβουν πλήρεις μισθούς, 32 ώρες την εβδομάδα εργασίας και παροχές, όπως πρόσθετο ρεπό και benefits για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Και ενώ περίπου 18.300 εργαζόμενοι, ή το 12,5% των μελών του UAW ήδη απεργούν, τις τελευταίες ημέρες γίνονται καταγγελίες για εκφοβισμούς με όπλα, ατυχήματα και βανδαλισμούς οχημάτων και περιουσιακών στοιχείων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και όσο η ένταση κλιμακώνεται και ο καιρός περνά, η παραγωγή παραμένει «παγωμένη»...