Έρχονται οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Έρχονται οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Εντός των ερχόμενων ημερών αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ τα πρώτα ταμπελάκια που θα ενημερώνουν για τη «μόνιμη μείωση τιμής» συγκεκριμένων προϊόντων. Ξεκινά σταδιακά η εφαρμογή του μέτρου για τη συγκράτηση της ακρίβειας στα είδη πρώτης ανάγκης. Ποιες εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν και με ποια προϊόντα. 

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τις πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «μόνιμη μείωση τιμής» που έχει θεσπίσει το υπουργείο Ανάπτυξης με στόχο τη συγκράτηση της ακρίβειας στα είδη πρώτης ανάγκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις αμέσως επόμενες ημέρες αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στα ράφια τα πρώτα ειδικά ταμπελάκια που θα ενημερώνουν τους καταναλωτές ότι συγκεκριμένο προϊόν φέρει μείωση τιμής κατ’ ελάχιστο 5% για χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών. Παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν ακόμη και σήμερα οι καταναλωτές να δουν τα πρώτα ταμπελάκια να φιγουράρουν σε ορισμένα σούπερ μάρκετ.

Μετά την υπογραφή των σχετικών υπουργικών αποφάσεων από τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Σκρέκα, το εν λόγω μέτρο έχει ήδη τεθεί σε ισχύ εδώ και αρκετές μέρες, ωστόσο η πλευρά των σούπερ μάρκετ είχε ζητήσει ένα χρονικό περιθώριο έως 20-25 ημερών προκειμένου να τρέξουν όλα τα διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν στην ειδική σήμανση που θα τοποθετηθεί δίπλα στα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Ποιες εταιρείες προχωρούν σε μειώσεις

Το σήμα για μειώσεις τιμών δίνουν πρώτες οι βιομηχανίες τροφίμων και όχι άδικα, δεδομένων των ισχυρών ανατιμήσεων που έχουν καταγραφεί σχεδόν σε όλο το φάσμα των ειδών διατροφής εδώ και αρκετούς μήνες.

Ήδη από τον Σεπτέμβριο και σχεδόν ταυτόχρονα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση νέων μέτρων κατά της ακρίβειας, η Όλυμπος γνωστοποιούσε πως προχωρά σε μειώσεις τιμών στο γάλα και στα τυριά της, αφουγκραζόμενη τις δυσκολίες των καιρών. Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, η κίνηση αυτή πραγματοποιείται μετά από μια σειρά μειώσεων τιμών που ξεκίνησαν τον Απρίλιο 2023 στις κατηγορίες των γιαουρτιών, των φυτικών προϊόντων και των βουτύρων.

Σε μείωση τιμών σε όλες τις συσκευασμένες γαλοπούλες ΝΙΚΑΣ και στη σειρά έτοιμων γευμάτων ΝΙΚΑΣ «Ελληνική Κουζίνα», έχει προχωρήσει από τις 9 Οκτωβρίου η γνωστή αλλαντοβιομηχανία, «σε μια προσπάθεια να σταθεί δίπλα στους Έλληνες καταναλωτές στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που αντιμετωπίζουν σήμερα». «Παρ’ όλες τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, η εταιρεία μειώνει τις τιμές της, έχοντας την πεποίθηση ότι η επιτυχία της είναι ταυτόσημη με την ευρύτερη κοινωνική ευμάρεια», σημειώνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.

Στην προσπάθεια συγκράτησης της ακρίβειας αποφάσισε να συνδράμει και η εταιρεία Παλίρροια της οικογένειας Σουλιώτη, συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία για τη «μόνιμη μείωση τιμής». Όπως αποκάλυψε στους δημοσιογράφους η διοίκηση, στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, η Παλίρροια θα συμμετέχει στο μέτρο με δέκα συνολικά κωδικούς, με τους εννέα να φέρουν μείωση τιμής κατά 5% και έναν κωδικό με μείωση τιμής κατά 10%. Το μέτρο θα αρχίσει να «τρέχει» από 1ης Νοεμβρίου.

Σχεδόν δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η συμμετοχή της βιομηχανίας τροφίμων Γιώτης. «Όπως πράξαμε με το "καλάθι του νοικοκυριού" το προηγούμενο διάστημα, έτσι και σήμερα, θα σταθούμε δίπλα στους καταναλωτές σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), Ιωάννης Γιώτης, μετά από σχετική συνάντηση που πραγματοποίησε με τον υπουργό Ανάπτυξης. Και μπορεί η δήλωση του κ. Γιώτη να μην ήταν ως επικεφαλής της εταιρείας Γιώτης, ωστόσο κρίνεται βέβαιο ότι η εταιρεία θα συμμετέχει στην πρωτοβουλία της «μόνιμης μείωσης τιμής» προκειμένου να δώσει το σήμα στις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου τροφίμων.

«Στόχος είναι να καταφέρουμε τουλάχιστον 500 κωδικοί προϊόντων να έχουν μείωση στο ράφι», δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

Πώς θα εφαρμόζεται η «μόνιμη μείωση τιμής»

Όπως ορίζει η σχετική τροπολογία, οι επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων δύνανται να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «μόνιμη μείωση τιμής» εφόσον αποστείλουν μέχρι την 30ή Νοεμβρίου 2023 έγγραφη δέσμευση προς το υπουργείο Ανάπτυξης που περιλαμβάνει:

α) τον μοναδικό κωδικό (barcode), την επωνυμία, το είδος και το περιεχόμενο του προϊόντος, εκφρασμένου σε κατάλληλη μονάδα μέτρησης

β) την αντισυμβαλλόμενη επιχείρηση

γ) δέσμευση για τη μείωση της τιμής πώλησης στις επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων και άλλων προϊόντων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (σούπερ μάρκετ), των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90 εκατ. ευρώ, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, διαχειριστικής περιόδου, σε σχέση με αυτήν της τελευταίας προμήθειας, μέχρι τη 19η Σεπτεμβρίου 2023, εξαιρουμένων των προωθητικών ενεργειών, κατά τουλάχιστον 5%, για τους επόμενους 6 μήνες από τον χρόνο της αποστολής της έγγραφης δέσμευσης.

Τα προϊόντα με μόνιμη μείωση τιμής επισημαίνονται με ευκρινές ειδικό σήμα στο ράφι.

Σε περίπτωση μη τήρησης της έγγραφης δέσμευσης, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Η χρήση του ειδικού σήματος σε προϊόντα που δεν συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «μόνιμη μείωση τιμής» τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 2.000 ευρώ ανά κατάστημα και ανά κωδικό προϊόντος, ενώ η αντιποίηση της πρωτοβουλίας ή η απομίμηση του ειδικού σήματος τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος και ανά κατάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο της «μόνιμης μείωσης τιμής» έχει ισχύ μέχρι την 31η Μαΐου 2024.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σούπερ μάρκετ: Μάχη με τον χρόνο και τα… διαδικαστικά για τα μέτρα κατά της ακρίβειας

Σούπερ Μάρκετ: Άνοδος τζίρου 9,8% στο οκτάμηνο - Κερδίζουν έδαφος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Εγένετο «καλάθι» οπωροκηπευτικών στα σούπερ μάρκετ – Τα 33 φρούτα και λαχανικά

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider