Ενέργεια: Πρεμιέρα του e-εργαλείου προσωποποιημένης σύγκρισης τιμών

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ενέργεια: Πρεμιέρα του e-εργαλείου προσωποποιημένης σύγκρισης τιμών
Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το ανανεωμένο Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών (energycost) από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ). Μέσω του energycost, αντιπαραβολή και των προϊόντων φυσικού αερίου.

Μία ακόμη δυνατότητα για την έρευνα των τιμολογίων ενέργειας θα αποκτήσουν οι καταναλωτές από την επόμενη εβδομάδα, όταν αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) το ανανεωμένο Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών (energycost) για τα προϊόντα ρεύματος και φυσικού αερίου.

Όπως έχει γράψει το Insider.gr, η νέα πρωτοβουλία της ΡΑΑΕΥ έρχεται σε συνέχεια του διαδραστικού Συγκριτικού Πίνακα, όπου θα αναρτώνται σε μηνιαία βάση τα στοιχεία όλων των προϊόντων που κυκλοφορούν στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού. Ο Πίνακας επιτρέπει στους καταναλωτές να «σκανάρουν» εύκολα και γρήγορα τα διαθέσιμα συμβόλαια του συνόλου των εταιρειών. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν ανά πάσα στιγμή την εμπορική στρατηγική που ακολουθεί κάθε πάροχος και στις τρεις διαφορετικές κατηγορίες συμβολαίων.

Ωστόσο, το energycost θα παρέχει πιο προσωποποιημένη πληροφόρηση για τα νοικοκυριά και τις μικρές επιχειρήσεις, ώστε τα στοιχεία να προσαρμόζονται στο ιδιαίτερο προφίλ κατανάλωσής τους.

Εικόνα της συνολικής επιβάρυνσης

Έτσι, για παράδειγμα, ο χρήστης θα μπορεί να καταχωρίσει τη μέση μηνιαία κατανάλωσή του, ώστε να έχει εικόνα για τις συνολικές μηνιαίες επιβαρύνσεις που θα ίσχυαν στη δική του περίπτωση, αν επέλεγε κάποιο από τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Επίσης, αν έχει μετρητή για νυχτερινό τιμολόγιο, θα μπορεί να συγκρίνει το ύψος των ανταγωνιστικών χρεώσεων που έχουν προϊόντα με διπλή χρέωση (ημερήσια και νυχτερινή), με άλλα τα οποία προσφέρονται με την ίδια τιμή όλο το 24ωρο.

Όπως και στον Συγκριτικό Πίνακα, ο καταναλωτής θα μπορεί να αντιπαραβάλει προϊόντα διαφορετικών «χρωμάτων» - όπως π.χ. πράσινα και κίτρινα τιμολόγια. Από την πρώτη στιγμή που θα ενεργοποιηθεί το εργαλείο, θα περιλαμβάνει όλα τα πράσινα προϊόντα για τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, τα διαθέσιμα μπλε τιμολόγια, τα κίτρινα τιμολόγια με προαναγγελία τιμής την 1η του μήνα εφαρμογής, καθώς και όσα από τα υπόλοιπα κίτρινα τιμολόγια (ex-post) έχει «κλειδώσει» η χρέωσή τους μέχρι τότε.

Στόχος της ΡΑΑΕΥ είναι οι χρήστες να έχουν ξεκάθαρη εικόνα για το ύψος του λογαριασμού στο οποίο «μεταφράζεται» κάθε προϊόν. Γι' αυτό και εκτός από τις ανταγωνιστικές χρεώσεις, θα συμπεριλάβει και τα ρυθμιζόμενα τέλη, τα οποία αν και είναι ίδια για κάθε προμηθευτή, προστίθενται στο τελικό κόστος ενέργειας. Σε αυτό το πλαίσιο, ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να εισαγάγει επίσης το είδος της παροχής του (π.χ. τριφασικό).

Πρώτα αιτήματα στον Διαμεσολαβητή

Την ίδια στιγμή, ήδη το πρώτο «κύμα» καταναλωτών έχουν αξιοποιήσει τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή («Enomos»), με σκοπό τον εξωδικαστικό διακανονισμό αστικών διαφορών τους με προμηθευτές ή Διαχειριστές. Τα αιτήματα φτάνουν τα 50 στο Enomos, παρά το γεγονός ότι το εν λόγω εργαλείο έχει «ενεργοποιηθεί» μόλις 1,5 μήνα περίπου, από την 1η Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στα περισσότερα αιτήματα το επίδικο είναι τιμολόγια και λογαριασμοί. Έτσι, αφορούν αμφισβητήσεις του ύψους των χρεώσεων ή όρους των συμβάσεων.

Υπενθυμίζεται ότι στο Enomos παραπέμπονται παράπονα καταναλωτών τα οποία έχουν υποβληθεί στο myrae.gr και οι καταναλωτές έχουν κρίνει μη ικανοποιητικές τις διευκρινίσεις που τους παρείχαν οι προμηθευτές ή οι Διαχειριστές στους οποίους απευθύνεται το παράπονο, έπειτα από τρεις «κύκλους» απαντήσεων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider