Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπογραφή σύμβασης για έργα προσβασιμότητας και κατασκευή Σταθμού Μετεπιβίβασης στη «Νέα Ελβετία»

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπογραφή σύμβασης για έργα προσβασιμότητας και κατασκευή Σταθμού Μετεπιβίβασης στη «Νέα Ελβετία»
Προϋπόθεση για να κατασκευαστεί ο υπαίθριος σταθμός μετεπιβίβασης ήταν να γίνουν οι απαλλοτριώσεις,

Υπεγράφη, σήμερα, στη Θεσσαλονίκη η συμπληρωματική σύμβαση για την υλοποίηση έργων προσβασιμότητας από πεζούς και οχήματα στον σταθμό Μετρό «Νέα Ελβετία» μεταξύ της «Ελληνικό Μετρό» και του αναδόχου του έργου, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου, του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρι Μπίλλια, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη και του Διευθύνοντος Συμβούλου και Αντιπροέδρου του Δ.Σ., της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», Νικόλαου Κουρέτα.

Η σύμβαση προβλέπει την κατασκευή του αδιάνοικτου τμήματος της οδού Μιχαήλ Ψελλού, μήκους περίπου 500 μ., την αναδιαμόρφωση των εκατέρωθεν κόμβων σύνδεσής της με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο και τη δημιουργία ενός σύγχρονου Σταθμού Μετεπιβίβασης αστικών λεωφορείων, ταξί και οχημάτων Ι.Χ.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 10,47 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ και αναμένεται να ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τόνισε, ότι: «Ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, αναμονής και ταλαιπωρίας των πολιτών της Θεσσαλονίκης, βρισκόμαστε σχεδόν 5 μήνες πριν από την ημέρα που η πόλη θα αποκτήσει Μετρό. Ίσως το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, αφού διαθέτει τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.

Συγκεκριμένα, η κύρια γραμμή του Μετρό, με 13 σταθμούς, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο. Αποτελεί προτεραιότητα να υπάρχει πλήρης προσβασιμότητα πεζών και οχημάτων και στους 13 σταθμούς του. Αυτό ερχόμαστε να ολοκληρώσουμε σήμερα, και για τον σταθμό της Νέας Ελβετίας, με τη σύμβαση που υπογράφει η Ελληνικό Μετρό με τον ανάδοχο του έργου».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, επεσήμανε, ότι: «Η δημιουργία του σταθμού μετεπιβίβασης στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας αποτελεί μία σημαντική παρέμβαση για την Θεσσαλονίκη, καθώς στην ουσία θα ενώσει τα δύο άκρα της πόλης. Για αυτό το λόγο άλλωστε διαθέτουμε επιπλέον 10,47 εκατ. ευρώ, με την συμπληρωματική σύμβαση που υπογράψαμε σήμερα.

Προϋπόθεση για να κατασκευαστεί ο υπαίθριος σταθμός μετεπιβίβασης ήταν να γίνουν οι απαλλοτριώσεις,

Οι Κυβερνήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη έχουν διαθέσει για το σκοπό αυτό στο Δήμο Θεσσαλονίκης το ποσό των 24,5 εκατ. ευρώ (τα 12,5 εκατ. ευρώ συνεισέφερε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τα υπόλοιπα προήλθαν από το Υπουργείο Εσωτερικών) προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις και να προχωρήσει η διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού.

Με την ευκαιρία θα ήθελα να αναφερθώ σε μία ακόμη σημαντική παρέμβαση, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, και αφορά την βελτίωση της πρόσβασης στους τρείς σταθμούς του Μετρό επί της οδού Πόντου. Δρομολογούμε συζητήσεις με τον Δήμο Καλαμαριάς προκειμένου να βελτιώσουμε, στο μέτρο του εφικτού, τις συνθήκες πρόσβασης σε αυτούς. Επιδίωξή μας είναι όλη η πόλη της Θεσσαλονίκης να επωφεληθεί από την βελτίωση που θα επιφέρει το μετρό στις συνθήκες μετακίνησης και την καθημερινότητα των πολιτών, από τα τέλη Νοεμβρίου, οπότε και πρόκειται να παραδοθεί».

Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, σε γραπτή δήλωσή της ανέφερε, ότι: «Η κατασκευή του νέου Σταθμού Μετεπιβίβασης, με τα συνοδά έργα διασύνδεσης και προσβασιμότητας για τον σταθμό του Μετρό “Νέα Ελβετία”, βάσει των τεχνικών μελετών που επιμελήθηκε ο ΟΣΕΘ, ολοκληρώνει μια ακόμα από τις παρεμβάσεις, τις οποίες πραγματοποιούμε στον τομέα των συγκοινωνιών και των μεταφορών της Θεσσαλονίκης, τα τελευταία 5 χρόνια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Μάιο του 2019 κυκλοφορούσαν στην πόλη λιγότερα από 250 λεωφορεία, ενώ σήμερα έχουμε διπλασιάσει τον αριθμό αυτό, ξεπερνώντας τα 480, μεταξύ των οποίων 110 νέα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η ανανέωση και η ενίσχυση του στόλου συνεχίζονται.

Η σύνδεση λεωφορείων, ταξί και μέσων ιδιωτικής μετακίνησης, με το Μετρό που σύντομα ξεκινάει τη λειτουργία του, αλλά και με υπηρεσίες όπως το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο που εισάγουμε προσεχώς, βελτιώνει σημαντικά την καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, δημιουργούμε τις συγκοινωνίες του αύριο, με λιγότερο θόρυβο, πλήρη προσβασιμότητα και σεβασμό προς το περιβάλλον. Συγκοινωνίες ποιοτικές και ασφαλείς, οι οποίες θα δίνουν το κίνητρο σε όλους να τις προτιμούν για τις μετακινήσεις τους».

Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

Ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, αναμονής και ταλαιπωρίας των πολιτών της Θεσσαλονίκης, βρισκόμαστε σχεδόν 5 μήνες πριν από την ημέρα που η πόλη θα αποκτήσει Μετρό.

Ίσως το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, αφού διαθέτει τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.

Συγκεκριμένα, η κύρια γραμμή του Μετρό, με 13 σταθμούς, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο.

Αποτελεί προτεραιότητα να υπάρχει πλήρης προσβασιμότητα πεζών και οχημάτων και στους 13 σταθμούς του.

Αυτό ερχόμαστε να ολοκληρώσουμε σήμερα, και για τον σταθμό της Νέας Ελβετίας, με μελέτες που υλοποίησε ο ΟΣΕΘ και με τη σύμβαση που υπογράφει η Ελληνικό Μετρό με τον ανάδοχο του έργου.

Έργο που αφορά την κατασκευή αδιάνοικτου οδικού τμήματος, στην αναδιαμόρφωση των εκατέρωθεν κόμβων σύνδεσης αυτού με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, και στη δημιουργία ενός σύγχρονου Σταθμού Μετεπιβίβασης αστικών λεωφορείων, ταξί και μέσων ιδιωτικής μετακίνησης.

Το έργο, η σύμβαση του οποίου πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, προϋπολογισμού 10,47 εκατ. ευρώ, προβλέπεται να ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με τη λειτουργία του Μετρό, τον Νοέμβριο.

Η χρηματοδότηση του έργου είναι από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, συγκεκριμένα τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία και το ΕΣΠΑ 2014 – 2020. Αυτή καταδεικνύει και την αξία των Ευρωπαϊκών κονδυλίων στην υλοποίηση σημαντικών έργων για την καθημερινότητα του πολίτη.

Στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι:

· η ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων,

· η δρομολόγηση νέων παρεμβάσεων,

· η ενίσχυση της ασφάλειας «πράσινων» υποδομών και μεταφορών,

· η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα,

· και η τόνωση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος ως προς την έγκαιρη υλοποίηση και την αναγκαία χρηματοδότηση των έργων.

Θα επαναλάβω ότι όλα αυτά βρίσκουν πλήρη αποτύπωση στη Θεσσαλονίκη.

Πόλη στην οποία, επί χρόνια, καρκινοβατούσαν εμβληματικά έργα υποδομών, υπολειτουργούσαν δημόσιες συγκοινωνίες και υφίστατο εύλογη καχυποψία της τοπικής κοινωνίας.

Σήμερα εργαζόμαστε με σχέδιο, επιμονή και μεθοδικότητα και επιτυγχάνουμε, όλοι μαζί, τους στόχους που έχουμε θέσει.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποδεικνύει με έργα και πράξεις, πως σχεδιάζει, δρομολογεί, υλοποιεί και παραδίδει στους πολίτες έργα στρατηγικής σημασίας, που βελτιώνουν την καθημερινότητά τους και αναβαθμίζουν το επίπεδο των υποδομών στις υπηρεσίες μεταφορών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider