Υπουργείο Υποδομών: Προτεραιότητα τα οδικά έργα Αττικής, ποιες επεκτάσεις «παίζουν» - Καθυστερήσεις στο Μετρό Αθήνας

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Υπουργείο Υποδομών: Προτεραιότητα τα οδικά έργα Αττικής, ποιες επεκτάσεις «παίζουν» - Καθυστερήσεις στο Μετρό Αθήνας
attiki odos geniki
Τα νέα οδικά έργα που θα δώσουν «ανάσες» στο οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής, και μέσω του μοντέλου των Πρότυπων Προτάσεων, εντάσσονται στις επόμενες μεγάλες προτεραιότητες του υπουργείου, δίχως όμως να διαφαίνονται άμεσα εξελίξεις. Η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ελληνικό και ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα. Οι θεσμικές αλλαγές και η χρηματοδότηση. Τι συμβαίνει με Μετρό, Αττική Οδό, Εγνατία και έργα Θεσσαλίας.

Τα νέα οδικά έργα που θα δώσουν «ανάσες» στο οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής, και μέσω του μοντέλου των Πρότυπων Προτάσεων (επεκτάσεις Αττικής Οδού σχεδόν 1,5 δισ., οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα ύψους 500 εκατ. ευρώ), εντάσσονται στις επόμενες μεγάλες προκλήσεις – προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δίχως όμως να διαφαίνονται εξελίξεις σε πολύ άμεσο χρονικό ορίζοντα, καθώς απαιτούνται θεσμικές αλλαγές αλλά, κυρίως, εξασφάλιση χρηματοδότησης ή μάλλον, καλύτερα, η μικρότερη δυνατή συμβολή από πλευράς του Δημοσίου.

Προκλήσεις τα νέα οδικά έργα Αττικής

Ο Νίκος Ταχιάος ιεράρχησε τις νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, αναφέροντας ότι η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής, αποτελεί πλέον προτεραιότητα. Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε νομοθετική παρέμβαση για τις πρότυπες προτάσεις προκειμένου να προχωρήσουν, με το μικρότερο δυνατό κόστος για το Δημόσιο οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, τόσο προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, όσο και στο τμήμα Ελευσίνα – Οινόη.

«Οι επόμενες προκλήσεις είναι να δούμε έργα που είναι απαραίτητα για τους πολίτες και ειδικά της Αττικής. Χρειάζονται έργα για το κυκλοφοριακό, έρχεται νομοθετική παρέμβαση για τις Πρότυπες Προτάσεις, για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και τον άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα και εργαζόμαστε προς αυτόν τον στόχο με τον μικρότερο δυνατό κόστος για το Δημόσιο», ανέφερε χτες χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, στο πλαίσιο χτεσινής ενημερωτικής συνάντησης.

Ο υφυπουργός, σε σχέση με τις περίφημες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αναφέρθηκε κυρίως σε αυτήν της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό μέσω της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης, που θεωρείται κρίσιμη λόγω της ανάπτυξης μιας νέας «πόλης» στα νότια προάστια (τμήμα της Πρότυπης Πρότασης που έχουν υποβάλει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ), αλλά και στον οδικό άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα (σχέδιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) που εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσει την κίνηση στον Κηφισό, ιδίως όσον αφορά στα φορτηγά.

Ο κ. Ταχιάος δεν έκανε αναφορά στις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, αν και θεωρούνται απαραίτητες από την αγορά, και μένει να φανεί αν αυτό ήταν τυχαίο, είναι εκτός σχεδιασμού ή μένουν πίσω.

«Στρεφόμαστε πλέον σε έργα που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών της Αττικής. Αποτελεί κοινό τόπο ότι η Αττική κυκλοφοριακά έχει φτάσει στα όριά της και ότι απαιτούνται νέες υποδομές. Με νομοθετική παρέμβαση που θα προωθήσουμε άμεσα, τροποποιούμε το πλαίσιο των προτύπων προτάσεων. Σκοπός μας είναι να λύσουμε κάποιες αδυναμίες που εντοπίσαμε. Επί της αρχής, η δυνατότητα υποβολής πρότυπων προτάσεων θα περιοριστεί μόνο σε έργα Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και σε Παραχωρήσεις. Γνωρίζουμε από τους τίτλους των προτάσεων που έχουν υποβληθεί ότι πρόκειται για το έργο της επέκτασης της περιφερειακής του Υμηττού προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και το οδικό τμήμα Ελευσίνα – Οινόη που αφορά στην αποσυμφόρηση του Κηφισού. Είναι έργα που μας ενδιαφέρουν και ο στόχος μας είναι να εξετάσουμε τις πρότυπες προτάσεις, με παράλληλο κριτήριο την ελαχιστοποίηση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου».

Τα προβλήματα με τις Πρότυπες Προτάσεις

Σύμφωνα με τον ίδιο, η νομοθετική παρέμβαση γίνεται για τεχνικούς λόγους. Σημείωσε ότι δεν θα γίνονται δημόσια έργα με τη μορφή προτύπων προτάσεων παρά μόνο ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις, ενώ θα παραμένει το όριο για έργα άνω των 200 εκατ. ευρώ κατ’ ελάχιστο.

«Δεν έχουμε ακόμα πρόσβαση στους φακέλους με τις Πρότυπες Προτάσεις, έχουμε μόνον τους τίτλους, επί της αρχής ενδιαφέρουν το υπουργείο. Για τα οδικά έργα στην Αττική οι εταιρίες έχουν μελετήσει το αντικείμενο και πρέπει να επιλέξουμε λύσεις που θα πάνε με γρήγορους χρόνους. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου θα πρέπει να είναι τέτοια που επιτρέπει ο δημοσιονομικός χώρος, κατά συνέπεια οι Πρότυπες Προτάσεις θα αξιολογηθούν σε αυτή τη βάση», είπε ο υφυπουργός Υποδομών.

Επίσης, πέραν του γεγονότος ότι η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου θα πρέπει να μείνει χαμηλά μια άλλα αλλαγή αφορά στο ότι δεν μπορούν ο υφυπουργός και ο γενικός γραμματέας να αποτελούν μέλη της επιτροπής αξιολόγησης, αυτά θα είναι υπηρεσιακοί παράγοντες. Η υλοποίησή αυτών των έργων πάντως, σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, έχει μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, προβλέπεται στον ερχόμενο σχεδιασμό και για τα επόμενα 5-10 χρόνια. «Δεν είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για συγκεκριμένα έργα στην Αττική», είπε ο κ. Σταϊκούρας.

Μείζον θέμα το χρηματοδοτικό

Αναφορά έκανε ο κ. Ταχιάος και για την επέκταση της Λ. Κύμης (με αναδόχους ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat) που παραμένει «παγωμένη» (εκκρεμεί και συζήτηση προσφυγής του Δήμων στο ΣτΕ), επιβεβαιώνοντας ότι δεν έχει βρεθεί η χρηματοδότηση για το έργο.

Σε σχέση με τα έργα και τις χρηματοδοτήσεις παρέμβαση έκανε ο υπουργός, Χρ. Σταϊκούρας. Όπως σημείωσε το επόμενο χρονικό διάστημα θα έρθει νομοθετική διάταξη για την αύξηση της εθνικής χρηματοδότησης (ΠΔΕ) των έργων σε ποσό άνω των 500 εκατ. ευρώ από περίπου 320 εκατ. ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα. «Θα έχουμε επιπλέον χρήματα για έργα, να τρέξουν πιο γρήγορα, αλλά και για όσα προέκυψαν από φυσικές καταστροφές όπως ήταν ο Daniel. Τα 600 εκατ. ευρώ είναι από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα θα καλυφθούν από άλλες πηγές».

Όπως μάλιστα υπενθύμισε, δεν υπάρχει Ταμείο Ανάκαμψης για νέα έργα (για το υπουργείο το RRF προβλέπει πόρους 2,5 δις ευρώ), άρα πρέπει να βρεθούν νέα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως για παράδειγμα, ανέφερε, το αυξημένο ΠΔΕ, το ΕΣΠΑ (ο κ. Ταχιάος πάντως σημείωσε ότι το ΕΣΠΑ για τις μεταφορές, μαζί με δρόμους, Μετρό κ.α., μειώθηκε στα 2,24 δις ευρώ από 8-10 δις ευρώ προηγουμένως), τα ευρωπαϊκά προγράμματα (π.χ. CEF για τον σιδηρόδρομο), την ΕΤΕπ (στον βαθμό που δεν «χτυπάει» το χρέος και το έλλειμμα), ενώ προφανώς ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις, άρα ο ιδιωτικός τομέας, θα παίξουν σημαντικό ρόλο.

Κατά τον κ. Σταϊκούρα ένα μείζον θέμα είναι η προώθηση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης (όπως π.χ. ο Ε 65, ο ΒΟΑΚ, για τον οποίον είπε ότι θα προλάβουμε τις ημερομηνίες) ώστε να πάνε με βάση τα χρονοδιαγράμματα.

Τι συμβαίνει με τα έργα στη Θεσσαλία

Σε σχέση με τα έργα στη Θεσσαλία, που ανέτρεψαν προϋπολογισμούς και προτεραιότητες, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο κινητοποιούνται πολλοί πόροι (οικονομικοί, τεχνικοί, ανθρώπινο δυναμικό) ενώ σημείωσε ότι είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα.

Πάντως, όπως σημείωσε, εντός των ημερών θα καλυφθούν οι πιστώσεις από το υπουργείο Οικονομικών, ενώ οι εργολαβίες έχουν περάσει από το Τεχνικό Συμβούλιο του υπουργείου. «Πιστεύουμε μέχρι τις αρχές Φθινοπώρου θα έχουν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα ύψους 1,4 δισ. ευρώ. Στους διαγωνισμούς θα συμμετάσχουν εταιρείες που έχουν την αντίστοιχη ικανότητα», ανέφερε ο ίδιος.

Πρόκειται για Οδικές Υποδομές περίπου 900 εκατ. ευρώ που αφορούν στην αποκατάσταση ζημιών σε δρόμους και γέφυρες, με πλήθος έργων σε περισσότερες από 1.000 θέσεις. Επίσης, αφορούν σε σιδηροδρομικά έργα, ύψους 463 εκατ. ευρώ, που αφορούν στην μόνιμη αποκατάσταση των καταστροφών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στον κύριο άξονα, στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και στο τρενάκι του Πηλίου. Οι σχετικοί διαγωνισμοί θα υλοποιηθούν μέσα στο καλοκαίρι και λογικά θα έχουμε αναδόχους το φθινόπωρο. Πάντως, για τα σιδηροδρομικά υπάρχει μια επιπλέον παράμετρος. Αν οι διαγωνισμοί, στο σύνολό τους ή εν μέρει, προκηρυχθούν από το υπουργείο, καθώς επικρατούσε μια τέτοια πρόθεση, ή αν εμπλακεί τελικά και ο φορέας ΟΣΕ. Λογικά θα υπάρχουν ανακοινώσεις προσεχώς αν τελικά οι διαγωνισμοί βγούνε από το υπουργείου ή μοιραστούν με τον ΟΣΕ.

Η παράδοση Αττικής Οδού και Εγνατίας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Επίσης σημειώθηκε ως μεγάλη πρόκληση το handover της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού (σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αμφότερες οι συμβάσεις). «Εμείς θα έχουμε διασφαλίσει την λειτουργία στο ενδιάμεσο διάστημα με τέτοιο τρόπο ώστε να τρέχει παράλληλα η μετάβαση στον νέο παραχωρησιούχο» είπε ο κ. Ταχιάος για την Αττική Οδό και πρόσθεσε ότι «δεν μιλάμε για παράταση της παραχώρησης».

Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι συνεχείς οι επαφές με όλους τους εμπλεκόμενους, γίνονται συναντήσεις με υφιστάμενο και νέο παραχωρησιούχο αλλά και την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ – Υπερταμείου. Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο ενώ μόλις προχτές ο κ. Περιστέρης, στη διάρκεια της Γ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ανέφερε ότι προβλεπόμενος χρόνος παραλαβής του έργου είναι το τέλος α’ τριμήνου 2025.

Για την Εγνατία Οδό σημείωσε ότι είναι σημαντικό να προχωρήσει η διαδικασία, καθώς πρέπει να γίνουν τα έργα (π.χ. στο Χαλάστρα-Εύζωνοι, αναβάθμιση σε τμήματα του άξονα, βαριά συντήρηση κ.α.). Όπως ειπώθηκε, μέσα στο καλοκαίρι θα έρθει ο κυρωτικός νόμος που θα ψηφιστεί από την Βουλή και θα λύνει όλα τα ζητήματα ώστε στις αρχές του 2025 να γίνει η παράδοση του δρόμου στον νέο παραχωρησιούχο.

Εκτός χρονοδιαγράμματος η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας

Αναφορά έγινε και για τα ευρύτερα χρονοδιαγράμματα και τα προβλήματα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε πως «δεν προχωρά με τους ρυθμούς του χρονοδιαγράμματος και όταν η πολιτική εισέρχεται σε ένα έργο τότε δημιουργεί πρόβλημα». Κατά τον ίδιον, υπήρξαν κάποια λάθη, ακολουθήθηκε το μοντέλο των πρόδρομων εργασιών και του κύριου έργου που, όπως υποστήριξε, αποδείχθηκε λάθος στην πράξη καθώς φτάσαμε οι διαγωνισμοί να υπογραφούν σχεδόν ταυτόχρονα.

Επίσης, είπε πως ο χρόνος των οκτώ χρόνων είναι εξωπραγματικός ενώ έκανε λόγο για πολιτικές παρεμβάσεις για το χρονοδιάγραμμα. Κατά τον ίδιο, όμως, η καθυστέρηση προς το παρόν δεν μπορεί να αποτυπωθεί. Ο υπουργός ανέφερε πως τα χρονοδιαγράμματα για τους Μετροπόντικες δεν έχουν μεταβληθεί. «Βούληση μας είναι να υλοποιούμε ότι έχουμε πει στην κοινωνία είτε αυτά τα έργα είναι εντός του έτους είτε είναι σε επίπεδο 4ετίας, είτε σε μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε στα γνωστά προβλήματα με τους χώρους στο Πάρκο Ριζάρη (ολοκληρώνεται η ΤΕΠΕΜ), στα Εξάρχεια (όπου όμως γίνονται εργασίες, ενώ υπάρχει και ένα τεχνικό θέμα (με δίκτυα) στο σταθμό της Κυψέλης.

Ο σιδηρόδρομος

Σύμφωνα με το υπουργείο, το οδικό δίκτυο της χώρας σε σχέση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο είναι σε καλή κατάσταση, υπάρχει σημαντικότατη πρόοδος σε ότι αφορά την ασφάλεια των μετακινήσεων, ενώ το πρόβλημα έχει πάει στους αστικούς ιστούς.

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, η προτεραιότητα στην Ευρώπη είναι πιο πράσινες μετακινήσεις – μεταφορές, όπως ο Σιδηρόδρομος. Για το πρόγραμμα CEF 2 η Ελλάδα έχει κάνει προτάσεις για 5 έργα, χρηματοδοτικού ύψους 900 εκατ. ευρώ, ευελπιστώντας να «πετύχει» εξασφάλιση πόρων της τάξεως του 70%. Επίσης, από φθινόπωρο έρχεται και νέο χρηματοδοτικό εργαλείο CEF 3 από το οποίο ποντάρει να λάβει πόρους.

Να σημειωθεί ότι ο νέος υφυπουργός Μεταφορών, Β. Οικονόμου, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στα σχέδια για νέες επεκτάσεις Προαστιακού, όπως π.χ. η αναβάθμιση του μέσου στις γραμμές Αθήνα - Χαλκίδα και Αθήνα – Κόρινθος.

Η εικόνα στα μεγάλα έργα υποδομών και μεταφορών

Χτες, ο κ. Σταϊκούρας, κάνοντας απολογισμό του πρώτου έτους της δεύτερης κυβέρνησης Μητσοτάκη, αναφέρθηκε στα πεπραγμένα και στα έργα που προχώρησαν ή είναι σε εξέλιξη.

Ειδικότερα, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι:

- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος, Ε65: «Τον Απρίλιο του 2024, τον παραδώσαμε στην κυκλοφορία, ενιαία, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 135 χλμ. Το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, μήκους 46 χλμ., θα παραδοθεί περίπου στο τέλος του 2025.Έχει ήδη εκτελεστεί το 56% του βόρειου τμήματος του συνολικού έργου».

- Οδική Σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία: «Τον Ιανουάριο του 2024, παραδόθηκε στην κυκλοφορία, ενιαία, ο αυτοκινητόδρομος, συνολικού μήκους 49 χλμ.».

- Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: «Τον Ιούλιο του 2023, όταν επισκεφτήκαμε για πρώτη φορά τα εργοτάξια της περιοχής, η πρόοδος κατασκευής υπολείπονταν του 20%. Τέλος Ιουνίου του 2024, το ποσοστό υλοποίησης θα είναι 49,5%.Εκτιμούμε ότι, μέχρι τέλος του έτους, το ποσοστό ολοκλήρωσης θα υπερβεί το 75%. Το πολύπαθο έργο, όπως προβλέπει και η σύμβαση, θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2025».

- Μετρό Θεσσαλονίκης: «Η βασική γραμμή θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024. Συγχρόνως, ολοκληρώνεται το έργο της επέκτασης προς την Καλαμαριά, το οποίο προβλέπεται να παραδοθεί το 2ο εξάμηνο του 2025. Το τελευταίο διάστημα, υπεγράφη η Σύμβαση για τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, απελευθερώθηκαν δρόμοι που παρέμειναν κλειστοί για πολλά έτη, υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση για την υλοποίηση έργων προσβασιμότητας / μετεπιβίβασης στον σταθμό «Νέα Ελβετία», ολοκληρώθηκε η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί τη Γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης».

- Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: «Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί. Έχουν ήδη εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τη Χερσόνησο Ηρακλείου έως τον Άγιο Νικόλαο.Ταυτόχρονα, προχωρά η συμβασιοποίηση της παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο».

- Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας: «Ο μετροπόντικας “Αθηνά” ξεκίνησε από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό, και αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χλμ. μέχρι το τέλος του 2025. Ο μετροπόντικας “Νίκη” κάνει τη διάνοιξη 7,1 χλμ. από τη Βεΐκου επίσης προς τον Ευαγγελισμό, και προβλέπεται να έχει υλοποιήσει τις εργασίες μέχρι το τέλος του 1ου εξαμήνου του 2026».

- Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, στο Καστέλι: «Η πρόοδος υλοποίησης έχει ξεπεράσει το 35%».

- Περιφερειακός Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκης (Flyover): «Οι εργασίες προχωρούν, με βάση τα χρονοδιαγράμματα. Η παράδοση του έργου τοποθετείται για τον Μάιο του 2027».

- Οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα: «Η κατασκευή του ξεκίνησε».

- Οδικός Άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά: «Το έργο, μήκους 69,5 χλμ,. επανα-δημοπρατήθηκε. Έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου, έχει προχωρήσει η απόφαση κατακύρωσης και ανάθεσης της υπόψη σύμβασης, έχει ολοκληρωθεί ο προ-συμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχει ενημερωθεί η Βουλή των Ελλήνων, την προηγούμενη εβδομάδα. Ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης».

- Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου / Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη: «Προχωρά η εκπόνηση μελετών, σύμφωνα με τη σύμβαση ΣΔΙΤ. Έχει γίνει η εγκατάσταση δύο εργοταξίων και υλοποιούνται πρόδρομες εργασίες».

- Αναβάθμιση του δικτύου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Αττικής στο τμήμα Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων: «Η σύμβαση υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2023. Φορέας υλοποίησης είναι ο ΟΣΕ, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης περίπου τα δύο έτη».

- Υπογράφονται, μέσα στον Ιούλιο, 3 συμβάσεις, προϋπολογισμού περίπου 320 εκατ. ευρώ, που αφορούν: «Την υλοποίηση έργων ύδρευσης στις περιφερειακές ενότητες Πρέβεζας – Άρτας – Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας. Την κατασκευή φράγματος στην περιοχή Τσικνιά της Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου. Την υλοποίηση εγγειοβελτιωτικών έργων στις παραλίμνιες περιοχές Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και Βάλτου της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας. Το τελευταίο έργο αποτελεί ένα από τα τέσσερα σημαντικά έργα, μαζί με τα αντίστοιχα στο Ωραιόκαστρο, στο Λουτράκι και στην Ιεράπετρα, που εντάχθηκαν για χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021 – 2027».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Lamda: «Κρυμμένες» υπεραξίες 1,3 δισ. στο Ελληνικό – Τα οικόπεδα, τα γραφεία και η αναμονή για τα Malls

Η Alpha Bank στην επενδυτική βαθμίδα - Ένας ενάρετος κύκλος - Επέκταση με το σταγονόμετρο

Helleniq Energy: Άνοιγμα σε αγορές καυσίμων σε Βαλκάνια, Αφρική – «Κληρώνει» εντός 2024 για Elpedison & ΔΕΠΑ Εμπορίας

gazzetta
gazzetta reader insider insider