«Κλειδώνουν» οι πόροι για τον νέο σταθμό επιβατών στη Σούδα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Κλειδώνουν» οι πόροι για τον νέο σταθμό επιβατών στη Σούδα
Στην ένταξη του έργου με τίτλο «Επιβατικός σταθμός λιμένα Σούδας- Ενδιάμεση Φάση» στο Ταμείο Ανάκαμψης, που επί της ουσίας συνδέεται με την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στο συγκεκριμένα λιμένα στα Χανιά, προχώρησε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Την ένταξη του έργου με τίτλο «Επιβατικός σταθμός λιμένα Σούδας- Ενδιάμεση Φάση» στο Ταμείο Ανάκαμψης, μιας δράση που επί της ουσίας συνδέεται με την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στο συγκεκριμένα λιμένα στα Χανιά, γνωστοποίησε (στη Διαύγεια) το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με απόφαση που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης.

Το Τεχνικό Δελτίο του έργου υποβλήθηκε στις 18 Ιουνίου και ακολούθησε η θετική αξιολόγηση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης (ΕΥΣΤΑ), επί της συμβατότητας της δράσης ύψους περίπου 12,5 εκατ. (από το ΠΔΕ) με τους όρους του RRF. Προφανώς, υπουργείο ευθύνης είναι το ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ και ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.

Αντικείμενο του έργου

Όπως αναφέρεται, αντικείμενο του έργου είναι η ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στο λιμένα της Σούδας. Το κτίριο εντάσσεται στη θέση του Σταθμού Επιβατών, ως πρώτη φάση του έργου, στη βόρεια πλευρά του προκαθορισμένου περιγράμματος όπως αυτό εμφανίζεται στο επικαιροποιημένο master plan λιμένος Σούδας, αφήνοντας τον υπόλοιπο χώρο για την μελλοντική του ολοκλήρωση. Το κτίριο οργανώνεται σε τρείς περιοχές συνθέτοντας ένα ενιαίο λειτουργικό σύστημα, σε καθολική ανάπτυξη με εσωτερική οργάνωση και εξυπηρετήσεις που παραπέμπουν σε αντίστοιχες διατάξεις αεροδρομίων (TERMINAL):

α. τη βάση (χώροι υποδοχής, χώροι επικύρωσης - check in, γραφειακοί χώροι, τουριστικά γραφεία, τελωνείο, τουριστική αστυνομία, χώροι υγιεινής, βοηθητικοί χώροι καθώς και χώροι προσβάσεων και κινήσεων), αποτελεί ένα ευκρινές πεδίο διαχωρισμού των ισόγειων λειτουργιών ενός τερματικού σταθμού. Οργανώνεται σε έναν εσωτερικό δρόμο κινήσεων και γύρω από το υπερκείμενο εσωτερικό αίθριο, έχοντας άμεση αντιληπτική του χώρου.

β. το κέλυφος (χώροι αναμονής σε στάθμη ορόφου, με δυνατότητα διμερούς διαχωρισμού επιβατών εσωτερικού - κρουαζιέρας, καθώς και δυνατότητα ένταξης χώρων ελέγχου μετάλλων και αντίστοιχων χώρων υγιεινής) αποτελεί μια κοίλη ανάπτυξη μιας ενιαίας γραμμικής κτιριακής δομής, ως ένας ενιαίος εσωτερικός χώρος, στραμμένος στο λιμάνι. Περιλαμβάνει εσωτερικό μεσοπάτωμα, με χρήση αναψυκτήριου και με άμεση πρόσβαση από τη στάθμη ισογείου, χωρίς να παρενοχλείτε η λειτουργία της αναμονής.

γ. το belvedere, ως ένα υπαίθριο δώμα εκτόνωσης του ορόφου, μόνον για τους επιβάτες αναχώρησης, ανοιχτό στη θέα και στο κόλπο, ελεγχόμενης ροής και πρόσβασης, ως δυνατότητα αξιοποίησης του οπτικού πεδίου του λιμανιού. Το κτίριο αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο, Α΄ όροφο και μεσοπάτωμα.

Προβλέπεται η πλήρης κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων εργασιών (στατικών, αρχιτεκτονικών και ηλεκτρομηχανολογικών) και η παράδοση του έτοιμου για λειτουργία.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Απριλίου η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ ανέλαβε την ωρίμανση και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, με Δικαιούχο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως Υπουργείο Ευθύνης. Όπως είχε και τότε ανακοινωθεί, το έργο αφορά στην ανέγερση νέου σταθμού επιβατών στον λιμένα Σούδας Χανίων Κρήτης, σύμφωνα με το Master Plan που έχει εκπονηθεί και έρχεται σε συνέχεια σχετικού πανελλήνιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, που περιλαμβάνει χώρους εξυπηρέτησης των επιβατών ακτοπλοΐας και κρουαζιεροπλοίων, καθώς και κτίρια διοίκησης και χώρους ελέγχων Schengen. Το σύνολο του προϋπολογισμού ανέρχεται στο ποσό των 12.915.840,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και σύμφωνα με τον ορίζοντα υλοποίησης, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέταρτο τρίμηνο του 2025.

Όπως λέγεται στην αγορά, ετησίως διακινούνται 2.450.000 επιβάτες ακτοπλοΐας, ενώ στον τομέα της κρουαζιέρας ο προορισμός των Χανίων φαίνεται ότι έχει μπει στις κορυφαίες επιλογές των εταιρειών κρουαζιέρας με πολυτελή κρουαζιερόπλοια και με επιβάτες υψηλής κοινωνικής και εισοδηματικής τάξης κατά μέσο όρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 μέσω της κρουαζιέρας στα Χανιά αφίχθησαν 222.404 επιβάτες με 135 πλοία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μαρίνα Καλαμαριάς - ΤΑΙΠΕΔ: Αναβάθμιση μέσω ήπιας δόμησης – Το condo hotel, οι μισθωμένες κατοικίες, οι ελεύθεροι χώροι

Εκπλήξεις από το digital της ΕΤΕ - Κληρώνει για Eurobank - Ισραηλινό ενδιαφέρον για ελληνική εταιρεία

Attica Bank: Στη Βουλή η σύμβαση για συγχώνευση με Παγκρήτια και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου έως 735 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider