Στην ολομέλεια της Βουλής το ν/σ για το Υπερταμείο – Οι «μικρές ΔΕΗ» και οι αντιδράσεις

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στην ολομέλεια της Βουλής το ν/σ για το Υπερταμείο – Οι «μικρές ΔΕΗ» και οι αντιδράσεις
Στην Ολομέλεια της Βουλής μεταφέρεται σήμερα η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τις αλλαγές στο Υπερταμείο.

Στην Ολομέλεια της Βουλής μεταφέρεται σήμερα η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τις αλλαγές στο Υπερταμείο.

Το νομοσχέδιο που φέρνει σημαντικές αλλαγές τόσο στο Υπερταμείο όσο και στις θυγατρικές του, ενώ ανοίγει το δρόμο και για την ίδρυση του «Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου» πέρασε από την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής με τους ψήφους των βουλευτών της ΝΔ, ενώ το καταψήφισαν το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, το ΚΚΕ και η Νέα Αριστερά, ενώ «επιφύλαξη» δήλωσαν ο ΣΥΡΙΖΑ, η Ελληνική Λύση, η Νίκη, η Πλεύση Ελευθερίας και οι Σπαρτιάτες.

Κατά την συζήτηση στην Επιτροπή υπήρξαν αντιδράσεις από τους φορείς και βουλευτές της αντιπολίτευσης σχετικά με τις ρυθμίσεις για το προσωπικό αλλά και τις προμήθειες των θυγατρικών του Υπερταμείου. Πρόκειται για ρυθμίσεις που το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θεωρεί απαραίτητες για την δημιουργία «μικρών ΔΕΗ» στις οκτώ θυγατρικές, μεταξύ των οποίων τα ΕΛΤΑ και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών.

Πιο αναλυτικά το νομοσχέδιο προβλέπει:

- Τη δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα με απλή διαδικασία, με βάση αποφάσεις του διευθύνοντος συμβούλου της κάθε εταιρείας. Μέχρι σήμερα, η διαδικασία που προβλέπεται απαιτεί πολύ χρόνο, είναι εξαιρετικά γραφειοκρατική και αποτρεπτική για όποιον ενδιαφέρεται σοβαρά να διεκδικήσει μια θέση στελέχους σε κάποια από τις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου. H διάρκεια της θητείας των στελεχών (γενικών διευθυντών και διευθυντών) αυξάνεται από 3ετής σε 4ετή με δυνατότητα ανανέωσης μία φορά.

-Την ευελιξία στις αμοιβές των στελεχών των ΕΛΤΑ και των υπολοίπων φορέων εκτός Γενικής Κυβέρνησης, ενώ, στις θυγατρικές εντός Γενικής Κυβέρνησης (δημόσιες συγκοινωνίες και ΓΑΙΑΟΣΕ) οι αμοιβές θα είναι σύμφωνα με το πρότυπο του ΕΦΚΑ.

Ακόμη φέρνει πιο ευέλικτες διαδικασίες προσλήψεων του προσωπικού με περιορισμένο ρόλο του ΑΣΕΠ που πλέον θα πραγματοποιεί έλεγχο νομιμότητας της προκήρυξης εντός 10 ημερών, ενώ μέλος του θα συμμετέχει στην εξέταση ενστάσεων κατά τη διαδικασία προσλήψεων.

Το νομοσχέδιο φέρνει αλλαγές και στις προμήθειες. Ο κανονισμός προμηθειών υποβάλλεται στην ΕΑΔΗΣΥ, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να εκφράσει γνώμη εντός 60 ημερών ως προς τη συμβατότητά του με το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Τις προηγούμενες ημέρες ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών απάντησε και σε αναφορές εκπροσώπων φορέων, σχετικά με την κινητικότητα εργαζομένων μεταξύ των επιχειρήσεων που εντάσσονται στο Υπερταμείο, τους κανονισμούς του προσωπικού και τον έλεγχο των δημοσίων συμβάσεων.

Ειδικότερα, για την κινητικότητα των εργαζομένων, ο κ. Χατζηδάκης είπε πως σήμερα, στο Ν. 4512/18, προβλέπεται ότι επιτρέπεται η κινητικότητα εργαζομένων από την εταιρεία προς τις άμεσες θυγατρικές της και το αντίστροφο. Αυτό που με το νομοσχέδιο αλλάζει, είναι ότι διευρύνεται η δυνατότητα μετακινήσεων, όχι μόνο ανάμεσα στην εταιρεία και τις άμεσες θυγατρικές, αλλά και στις λοιπές θυγατρικές της. Ο υπουργός είπε ότι «συλλογικές συμβάσεις συνάπτονται (όπως έγινε στα ΕΛΤΑ) και θα συνεχίσουν να συνάπτονται. Οι εργαζόμενοι εκπροσωπούνται στα Δ.Σ των εταιρειών και θα συνεχίσουν να εκπροσωπούνται. Ο Κανονισμός Προσωπικού και σήμερα καταρτίζεται σύμφωνα με το εργατικό δίκαιο (είτε με συλλογική σύμβαση εργασίας, είτε με μονομερή πράξη του εργοδότη - επιτρέπεται και το ένα και το άλλο).

Για τον Κανονισμό Προμηθειών, ο υπουργός είπε ότι σύμφωνα με το νομοσχέδιο, κάθε εταιρεία καταρτίζει τον δικό της Κανονισμό Συμβάσεων - αλλά πάντοτε εντός του ενωσιακού πλαισίου - υποβάλλεται σχέδιο στην ΕΑΔΗΣΥ και αυτό το νέο που προστίθεται, είναι ότι η Αρχή μέσα σε 60 ημέρες θα πρέπει να εκφράσει γνώμη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στη Βουλή η τροπολογία για το έκτακτο τέλος 10 ευρώ ανά μεγαβατώρα στους ηλεκτροπαραγωγούς

Ολοκληρώνεται το Κτηματολόγιο – Πότε κλείνουν οριστικά τα Υποθηκοφυλακεία

Ακτοπλοΐα: Δεν βγαίνει η άσκηση για μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια των ΙΧ – Υψηλό το δημοσιονομικό κόστος εκτιμά η κυβέρνηση

gazzetta
gazzetta reader insider insider