«Ιωάννινα - Κακαβιά» – ΑΒΑΞ: Προς υπογραφή η σύμβαση 270 εκατ. για την επέκταση της Ιονίας Οδού

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Ιωάννινα - Κακαβιά» – ΑΒΑΞ: Προς υπογραφή η σύμβαση 270 εκατ. για την επέκταση της Ιονίας Οδού
Θέμα χρόνου θεωρείται πλέον η υπογραφή της σύμβασης με την ΑΒΑΞ για την κατασκευή του οδικού τμήματος, αρχικού κόστους 310 εκατ. ευρώ. «Πράσινο φως» από το υπ. Υποδομών για τη δέσμευση πόρων. Ποιο είναι το σημαντικό έργο επέκτασης της Ιονίας Οδού προς τα ελληνο-αλβανικά σύνορα.

Τον δρόμο για… υπογραφές φαίνεται να παίρνει η σύμβαση, βάσει της οποίας, θα μεγαλώσει και επεκταθεί η Ιόνια Οδός ως τα ελληνο-αλβανικά σύνορα, με το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, αρχικού εκτιμώμενου κόστους 310 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ και προαιρέσεις) και ανάδοχο κατασκευαστή τον όμιλο ΑΒΑΞ. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, για το έργο «Επέκταση Ιόνιας Οδού Τμήμα: Ιωάννινα - Κακκαβιά», έδωσε το «πράσινο φως» για τη δέσμευση ποσού 269.158.498,96 ευρώ, για την κάλυψη της δαπάνης του κυρίως έργου και των προαιρέσεων.

Έχει προηγηθεί, μεταξύ άλλων, η (από 2-10-2024) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί ένταξης του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2024, η σχετική απόφαση – πράξη (249/2024) του Ε’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έχει «ανοίξει τον δρόμο» για άμεση υπογραφή του σχεδίου της σύμβασης του εν λόγω έργου, ενώ έχει γίνει και η παρουσίασή του στη Βουλή.

Κατά συνέπεια, και με την τελευταία απόφαση του υπ. Υποδομών ο διαγωνισμός βαίνει προς ολοκλήρωση με την υπογραφή της σύμβασης με την κατασκευαστική εταιρεία ΑΒΑΞ (είχε επικρατήσει στον διαγωνισμό με προσφορά – έκπτωση 17,5%, στα 193 εκατ., δίχως προαιρέσεις). Πλέον, είναι θέμα χρόνου είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η υπογραφή της σύμβασης, ενώ κατά καιρούς πήγαζε από το υπουργείο η εκτίμηση ότι η σύμβαση θα μπορούσε να «κλείσει» και έως τα τέλη 2024, όπως εκτιμά και η διοίκηση της ΑΒΑΞ.

Ποιο είναι το έργο

Όσον αφορά στο «Ιωάννινα – Κακαβιά», το έργο, μήκους 70 χλμ., αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Το έργο περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:

  • Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (και συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.
  • Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Ειδικότερα ο αυτοκινητόδρομος έχει σχεδιασθεί με ταχύτητα μελέτης 100 km/h και με διατομή που περιλαμβάνει δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m. και 3,75m η κάθε μία και μία (1) λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30m ανά κατεύθυνση. H κεντρική νησίδα έχει συνολικό πλάτος 3,15m, συμπεριλαμβανομένων των λωρίδων καθοδήγησης και του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας (συνολικό πλάτος του αυτοκινητοδρόμου 22.25m), ενώ προβλέπονταν 5 ανισόπεδοι κόμβοι (Α/Κ Κοσμηράς-Ασβεστοχωρίου, Α/Κ Γραμμενοχωρίων, Α/Κ Πασσαρώνος, Α/Κ Ζίτσας, Α/Κ Καρυών).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ: Πώς θα γίνει ο νέος επιβατικός σταθμός του Λιμένα Σούδας

Κατασκευές - Θεσσαλία: «Αντάρτικο» των μικρότερων σχημάτων για το μοντέλο των δημοπρατήσεων

Μετρό: «Άνοιξαν πύλες» για ιδιώτες – Οι χρηματοδοτικές ανάγκες για τις επεκτάσεις και η συντήρηση

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider