«Ραντεβού» από Απρίλιο για το στρατηγικό σχέδιο Συγκοινωνιών – Μέσων Μεταφοράς

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Ραντεβού» από Απρίλιο για το στρατηγικό σχέδιο Συγκοινωνιών – Μέσων Μεταφοράς
Από τον επόμενο μήνα και μετά ξεκινούν ενημερώσεις και νέες ενέργειες από το αρμόδιο υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την περαιτέρω στρατηγική – ολιστική αναβάθμιση των Συγκοινωνιών της Αθήνας και γενικότερα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τις επενδύσεις και τις παρεμβάσεις σε Λεωφορεία, Ηλεκτρικό, Μετρό.

«Ραντεβού»… από τον Απρίλιο (και μετά) δίνουν το αρμόδιο υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η κοινωνία, οι εμπλεκόμενοι – ενδιαφερόμενοι φορείς και ευρύτερα η αγορά με θέμα την περαιτέρω στρατηγική αναβάθμιση των Συγκοινωνιών της Αθήνας και γενικότερα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ).

Βάσει όσων μόλις πρόσφατα ανέφερε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αλλά και… εξειδίκευσε, εν μέρει, ο αναπληρωτής υπουργός, Κ. Κυρανάκης, βάσει του σχεδιασμού της κυβέρνησης, στις αρχές Απριλίου αναμένεται να ανακοινωθεί το ολιστικό πρόγραμμα για τα ΜΜΜ της πρωτεύουσας και του Λεκανοπεδίου. Αυτό που πλέον αναμένουν οι πολίτες και όλοι οι εμπλεκόμενοι είναι μία συνολική παρουσίαση των νέων παρεμβάσεων στο πεδίο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ώστε, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, «έως το 2027 η εικόνα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα είναι τελείως διαφορετική». Αυτό θα αφορά και σε νέα λεωφορεία καθώς και προσλήψεις νέων οδηγών. Θα γίνουν νέες παρεμβάσεις στις γραμμές του Μετρό 2 και 3 ενώ θα αναβαθμιστεί η Γραμμή 1.

Εάν δεν αλλάξει κάτι στον προγραμματισμό, θα γίνει γνωστό το πλήρες στρατηγικό πλάνο για ΗΣΑΠ, Μετρό, λεωφορεία, με όλες τις επενδύσεις (νέους συρμούς, ανατάξεις, λεωφορεία κ.λπ.) με στόχο να έχουμε υψηλότερες συχνότητες και μεγαλύτερη αξιοπιστία στα Μέσα Μεταφοράς. Προφανώς, στη συνέχεια θα ανακοινώνονται τα επόμενα βήματα, οι ενέργειες και οι στόχοι. Να θυμίζουμε ότι ο ίδιος ο ΟΑΣΑ προωθεί ενέργειες για την χάραξη μακροπρόθεσμης στρατηγικής πολιτικής, ήτοι την κατάρτιση του Στρατηγικού Σχεδίου 2025-2035 των εταιρειών (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ).

Στο «μενού» Μετρό, Ηλεκτρικός

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι στο ευρύτερο πλέγμα εντάσσονται το δίκτυο του Μετρό (Γραμμές 2,3) και του Ηλεκτρικού (Γραμμή 1), που φαίνεται να έχουν αυξημένη βαρύτητα στην προσπάθεια αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους πολίτες, αλλά μάλλον έχουν και αυξημένα… προβλήματα, όπως και περιορισμένους πόρους. Η αναζήτηση χρηματοδότησης για οκτώ συρμούς του μετρό συνεχίζεται, ώστε μαζί με τους επτά «αεροδρομιακούς», να δώσουν «ανάσες», μεγαλύτερη συχνότητα και καλύτερη ποιότητα στο Μετρό και ιδίως στην επιβαρυμένη Γραμμή 3 (Πειραιάς – Αεροδρόμιο). Βέβαια, η ΣΤΑΣΥ έχει να αντιμετωπίσει και πλήθος άλλων προβλημάτων – παρεμβάσεων, από την έλλειψη κλιματισμού έως τις σκάλες, τις γραμμές κ.α..

Αλλά και η περίφημη ανακαίνιση 14 συρμών του Ηλεκτρικού έχει καθυστερήσει, με ευθύνη του αναδόχου (Ισπανική εταιρεία CAF S.A. ) με τον πρώτο πλέον βαγόνι να αναμένεται από φθινόπωρο. Εκτιμάται ότι ο πρώτος συρμός θα είναι λειτουργικός τον Νοέμβριο. Με αυτόν ως «πιλότο», θα προχωρήσει η ανακατασκευή των υπόλοιπων 13 συρμών, που θα ολοκληρωθεί σταδιακά ως το 2027.

Οι ενέργειες για τα Λεωφορεία

Γενικότερα, πάντως, ως γνωστόν, σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία, έως το φθινόπωρο του 2025 αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας περίπου 950 καινούρια οχήματα συνολικά (π.χ. κυκλοφορούν ήδη περίπου 400 νέα -κυρίως ηλεκτρικά- οχήματα). Όπως και πρόσφατα είχε αναφέρει το insider.gr έχουν γίνει εσχάτως ενέργειες στο πλαίσιο της περαιτέρω αναβάθμισης του συστήματος αστικών μεταφορών στην Αθήνα, για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ μηδενικών εκπομπών μέσω ΕΣΠΑ, αλλά και την προμήθεια 125 απλών ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων 12μ. και των παρελκόμενων τους. Για τα τελευταία, αναμένεται η αποσφράγιση των προσφορών.

Θυμίζουμε, επίσης, ότι προ ημερών έλαβαν έγκριση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων επενδυτικές προτάσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι οποίες και χαρακτηρίστηκαν ως «επενδύσεις προτεραιότητας», ανάμεσα στις οποίες βρίσκονται και 2 που έχουν σχέσεις με Λεωφορεία.

Συγκεκριμένα, εγκρίθηκαν δύο προτάσεις για ηλεκτρικά οχήματα και λεωφορεία υδρογόνου, μία πρόταση για αντλίες θερμότητας σε θερμοκήπια, καθώς και μία πρόταση για αντλίες θερμότητας σε δημοτικά κολυμβητήρια. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων ανέρχεται σε 208 εκατ. ευρώ και θα προέλθει από πόρους του Ταμείου Εκσυγχρονισμού (Modernization Fund). Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και τα λεωφορεία υδρογόνου θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση του στόλου Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αντικαθιστώντας 150 παλαιά ρυπογόνα λεωφορεία και βελτιώνοντας ουσιαστικά την καθημερινότητα των πολιτών. Επιπροσθέτως, οι προτάσεις αντλιών θερμότητας αφορούν σχήματα ενίσχυσης που θα υλοποιηθούν μέσω προσκλήσεων σε ενδιαφερόμενους και θα ενισχύσουν την παραγωγική διαδικασία του πρωτογενούς τομέα.

Ταυτόχρονα σε εξέλιξη βρίσκονται και οι «αφίξεις» των 300 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, με τα πρώτα 50 να έχουν παραληφθεί, ενώ πάνω από τα μισά εξ αυτών εκτελούν ήδη δρομολόγια. Τα υπόλοιπα βρίσκονταν στο αμαξοστάσιο και ολοκληρώνονται οι απαραίτητες διαδικασίες για να βγουν στους δρόμους το επόμενο διάστημα. Αναφορικά με τα 200 λεωφορεία 12 μέτρων της Menarini (πρώην Industria Italiana Autobus), αυτή καθυστέρησε, όμως, πρώτα θα ξεκινήσουν να έρχονται τον Απρίλιο και τα τελευταία από τον Ιούλιο. Αρα, αναμένονται στην κυκλοφορία το φθινόπωρο. Στους δρόμους έχουν «βγει» μεέσω της συμφωνίας με την Εθνική Leasing, ακόμη 100 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Εως το καλοκαίρι, αναμένεται η ένταξη των υπολοίπων 200 οχημάτων πετρελαίου του δεκαετούς leasing στον στόλο.

Ωστόσο, όπως και άλλες φορές έχουμε αναφέρει, ανάμεσα στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Συγκοινωνίες είναι η έλλειψη οδηγών. Στην εξίσωση μπαίνουν και οι παραιτήσεις κάποιων από αυτούς που προσλαμβάνονται, δημιουργώντας προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων. Να θυμίσουμε ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε αρκετές φορές αναφερθεί όχι μόνο στην έλλειψη πόρων, αλλά και… προσωπικού – οδηγών.

Οι… στύλοι της ΟΣΥ

Μια και ο λόγος για Λεωφορεία, η Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ) μόλις προ ημερών προκήρυξε και διαγωνισμό την αλλαγή – αντικατάσταση, αποκατάσταση και συντήρηση των χιλιάδων στύλων των στάσεων στο δίκτυό της, άνω των 11 χιλ. σε αριθμό. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η διενέργεια ελέγχου καταλληλόλητας αρχικού και περιοδικού του υλικού θέσης, ήτοι των στύλων πληροφόρησης στο δίκτυο της ΟΣΥ Α.Ε. και η επισκευή ή αντικατάσταση αυτού, ανάλογα με την τεχνική του κατάσταση ή εξαιτίας της επέλευσης γεγονότων κατά την διάρκεια ισχύος της σύμβασης με στόχο τη διατήρηση της ασφαλούς και απόλυτα λειτουργικής κατάστασης του.

Στην υπάρχουσα κατάσταση το Υλικό Θέσης που είναι τοποθετημένο στο οδικό δίκτυο της ΟΣΥ διακρίνεται σε τρία (3) είδη στύλων πληροφόρησης: 1. Στύλος σήμανσης στάσης λεωφορείου και πληροφόρησης ονομασίας στάσης καθώς και διερχόμενων λεωφορειακών γραμμών, 2. Στύλος σήμανσης - πληροφόρηση τόξου πορείας (ενημέρωση οδηγού για στροφή) λεωφορείου και 3. Στύλος σήμανσης – πληροφόρηση απαγόρευσης στάσης – στάθμευσης οχήματος, λόγω διέλευσης λεωφορείου.

Το πλήθος του παραπάνω αναφερόμενου Υλικού Θέσης, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το αρχείο κωδικών στάσεων της ΟΑΣΑ, ανέρχεται σε 9.052 στύλους στάσεων, σε 900 στύλους τόξου πορείας και σε 1.100 στύλους απαγόρευσης στάθμευσης - στάθμευσης.

Οι στύλοι που θα αντικατασταθούν καθώς και όσοι θα επισκευαστούν θα προκύψουν μετά την διενέργεια του αρχικού ελέγχου καταλληλότητας που θα εκπονήσει ο Ανάδοχος και θα εγκρίνει η Ο.ΣΥ. Α.Ε.. Ειδικότερα, αφορά: στην αντικατάσταση έως 500 στύλων σήμανσης στάσης λεωφορείου και πληροφόρησης ονομασίας στάσης καθώς και διερχόμενων λεωφορειακών γραμμών, στην αντικατάσταση έως 110 στύλων σήμανσης - πληροφόρηση τόξου πορείας (ενημέρωση οδηγού για στροφή) λεωφορείου και της πινακίδας αυτών, στην αντικατάσταση μέχρι 90 στύλων σήμανσης - πληροφόρηση απαγόρευσης στάσης – στάθμευσης οχήματος και της πινακίδας αυτών, λόγω διέλευσης λεωφορείου, στην επισκευή-βαφή του στύλου και στην τοποθέτηση αυτοκόλλητης νέας ψηφιακής εκτύπωσης πληροφοριών σε πάνελ (μέχρι 8.552 στύλους), στην επισκευή-βαφή του στύλου σήμανσης - πληροφόρηση τόξου πορείας (ενημέρωση οδηγού για στροφή) λεωφορείου, (μέχρι 990 στύλους), στην επισκευή-βαφή του στύλου σήμανσης - πληροφόρηση απαγόρευσης στάσης – στάθμευσης οχήματος, λόγω διέλευσης λεωφορείου (μέχρι 810 στύλους).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κομισιόν: Πράσινο φως σε 47 στρατηγικά έργα για τις κρίσιμες πρώτες ύλες – Στη λίστα και η επένδυση της Metlen για το γάλλιο

Στα «τάρταρα» οι μισθοί στο Δημόσιο: Αδικημένοι οι εργαζόμενοι υψηλών προσόντων - Καλοπληρωμένες οι γυναίκες

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider