Ντέρμπι στις… καθυστερήσεις για τον ΟΛΠ

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ντέρμπι στις… καθυστερήσεις για τον ΟΛΠ

Να ξεπεράσει άμεσα τις «φουρτούνες» που προκλήθηκαν στη διαδικασία πώλησης του 67% του ΟΛΠ καλείται το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς προχωρά η κρίσιμη διαπραγμάτευση με την Cosco για τη βελτίωση της οικονομικής προσφοράς που υπέβαλε στον σχετικό διαγωνισμό.

Μέχρι τις 20 Ιανουαρίου, όταν και θα συνεδριάσει –άνευ απροόπτου- το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου για να προχωρήσει η διαδικασία, αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει το θέμα της αποκρατικοποίησης. Και ταυτόχρονα να έχει ξεπεραστεί το εμπόδιο που σήκωσε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ με την απόφαση του να συστήσει ειδική επιτροπή που θα επανεξετάσει τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του Οργανισμού.

Πρόκειται για τη σύμβαση με την οποία έχει παραχωρηθεί στον Οργανισμό η εκμετάλλευση και διαχείριση των λιμενικών εγκαταστάσεων στον Πειραιά μέχρι το 2052 και η οποία θα πρέπει να αλλάξει καθώς το δημόσιο δεν θα κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ.

Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ χαρακτηρίζουν την απόφαση του ΔΣ του ΟΛΠ ως μια κίνηση άνευ ουσίας, που δεν θα αναστείλει ούτε θα καθυστερήσει τη διαδικασία, αλλά μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στην κρίσιμη διαπραγμάτευση με την Cosco, καθώς η κινεζική εταιρεία «οπλίζεται» με επιχειρήματα για να μην ανεβάσει την προσφορά της. Πρόκειται για μια κίνηση τακτικής που ως στόχο έχει να «τορπιλίσει» τη διαδικασία, αναφέρουν στο insider.gr.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης έχει εγκριθεί από τα συναρμόδια υπουργεία. Μάλιστα, οποιαδήποτε απόφαση για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης θα πρέπει να «περάσει» από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ, βασικός μέτοχος του οποίου είναι το ελληνικό δημόσιο, το οποίο εκπροσωπείται από το ΤΑΙΠΕΔ.

Καλά πληροφορημένες πηγές αφήνουν να εννοηθεί ότι πίσω από την απόφαση του ΔΣ του ΟΛΠ βρίσκεται η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας. Εξάλλου, ο υπουργός, Θοδωρής Δρίτσας, δεν έχει κρύψει ότι διαφωνεί με την πώληση του ΟΛΠ και δεν δίστασε, μάλιστα, να δηλώσει ότι η μία και μοναδική προσφορά για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Πάντως, πηγές από το υπουργείο σημειώνουν ότι η σύμβαση παραχώρησης σε επίπεδο κυβέρνησης έχει ολοκληρωθεί. Τονίζουν όμως ότι υπάρχουν περιθώρια αλλαγών τα οποία όμως δεν πρόκειται να επηρεάσουν την οικονομική προσφορά.

Και στο βάθος… Θριάσιο και ΟΛΘ

Και όλα αυτά συμβαίνουν όταν από την επιτυχία η μη της συμφωνίας με την Cosco εξαρτώνται και άλλοι διαγωνισμοί όπως της ΓΑΙΑΟΣΕ για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο αλλά και αυτός για την πώληση του ΟΛΘ.

Ειδικά για τον πρώτο διαγωνισμό, το ενδιαφέρον αυξάνεται και κάθε μέρα εμφανίζονται νέοι ενδιαφερόμενοι όπως τα ΕΛΤΑ, τα οποία εξετάζουν το ενδεχόμενο να κατέβουν στον διαγωνισμό πιθανότατα σε κοινοπραξία με... κινεζική εταιρεία. Αν όμως δεν ολοκληρωθεί ομαλά η πώληση του ΟΛΠ, υπάρχει περίπτωση το μεγάλο ενδιαφέρον που παρουσιάζεται αυτή τη στιγμή να μείνει θεωρητικό. «Θριάσιο χωρίς Cosco στον ΟΛΠ δεν υπάρχει», δήλωσε χαρακτηριστικά στο insider.gr στέλεχος εταιρείας που θα υποβάλλει προσφορά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider