Οι αλλαγές που έχουν βιώσει η κοινωνία και η επιχειρηματικότητα τα τελευταία χρόνια είναι πρωτόγνωρες. Με καταλύτες την ψηφιακή επανάσταση, την κλιματική αλλαγή, την πανδημία και προσφάτως τον πόλεμο στην Ουκρανία, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με έναν καινούργιο κόσμο.
Έναν κόσμο που –λόγω των συνεχών αλλαγών αλλά και της δεκαετούς κρίσης που προηγήθηκε- χαρακτηρίζεται από δομικό έλλειμμα εμπιστοσύνης έναντι αλλά και μεταξύ των επιχειρήσεων. Και αυτό ακριβώς το έλλειμμα έναντι των πελατών τους αλλά και της κοινωνίας ευρύτερα καλούνται με τη σειρά τους να καλύψουν οι επιχειρήσεις, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις που φέρνουν τομείς όπως η ιδιωτικότητα των δεδομένων, η τεχνητή νοημοσύνη αλλά και η κυβερνοασφάλεια.
Tο «αντίδοτο» στην έλλειψη εμπιστοσύνης δεν είναι άλλο από την ουσιαστική και ταυτόχρονα στοχευμένη αλλαγή κουλτούρας και τρόπου σκέψης των διοικητικών στελεχών αλλά και των μελών του εκάστοτε οργανισμού.
Για να γίνει αυτό, πρέπει να πληρούνται συγκεκριμένες και απτές προϋποθέσεις. Σε αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η ύπαρξη κανονισμών, η συμμόρφωση σε αυτούς και η διαφάνεια στην αναφορά τους. Επιπλέον, η καθιέρωση προτύπων και διαδικασιών που ευθυγραμμίζονται στο σύνολο του οργανισμού, η εξασφάλιση πιστοποιημένων στελεχών, η ορθή εταιρική διακυβέρνηση και βέβαια ο έλεγχος όλων των παραπάνω.
Έχοντας εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη, το δεύτερο ζητούμενο που επιδιώκεται είναι η επίτευξη βιώσιμων αποτελεσμάτων. Μόνο με τον συνδυασμό των δύο μπορεί να εξασφαλιστεί η επιτυχία, και ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον υψηλού ρίσκου και διαρκώς εντεινόμενου ανταγωνισμού.
Ακολουθώντας το δαρβινικό μοντέλο της επιβίωσης εκείνων που ανταποκρίνονται καλύτερα και γρηγορότερα στις αλλαγές, οι επιχειρήσεις καλούνται να αλλάξουν άμεσα και δομικά. Με στόχο να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές, προσελκύοντας με επιτυχία το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, τα απαραίτητα κεφάλαια και βέβαια πελάτες. Προκειμένου να επιτευχθεί το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, ο όποιος μετασχηματισμός δεν αρκεί να είναι θεωρητικός ή επιφανειακός.
Και εδώ μιλάμε για έναν μετασχηματισμό που δεν στηρίζεται μονομερώς στην τεχνολογία. Μόνο αν σχεδιαστεί και επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη προσέγγισή του, που είναι στρατηγικά σχεδιασμένη, έχει επίκεντρο τον άνθρωπο και υποστηρίζεται από την τεχνολογία μπορούν να επιτευχθούν βιώσιμα αποτελέσματα.
Αυτή η Νέα Εξίσωση είναι η απάντησή μας στις ανάγκες των πελατών μας και της αγοράς.
Για εμάς στην PwC, άνθρωποι και τεχνολογία δουλεύουν χέρι-χέρι. Η Νέα Εξίσωση αφορά τον τρόπο με τον οποίο η ανθρώπινη εφευρετικότητα συνδυάζεται με την τεχνολογική καινοτομία και την εμπειρία για να προσφέρει ταχύτερα, πιο έξυπνα και καλύτερα αποτελέσματα, χτίζοντας παράλληλα εμπιστοσύνη και μειώνοντας την επισφάλεια σε όλη την αλυσίδα αξίας.
Γιώργος Κολλιδάς, Partner, Technology Leader, PwC Ελλάδας