Ο Καραμανλής σβήνει την «εποχή Σπίρτζη» 

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο Καραμανλής σβήνει την «εποχή Σπίρτζη» 
O Κώστας Καραμανλής έχει ξεκινήσει μια διαδικασία ολικής διαγραφής των ρυθμίσεων και πρωτοβουλιών του προκατόχου του Χρήστου Σπίρτζη.

Δεν έχουν περάσει δύο μήνες από τότε που ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, υπό το γενικότερο κλίμα που επικράτησε στις παραλαβές των υπουργείων από τη νέα κυβέρνηση, έλεγε ότι πιστεύει στην συνέχεια του κράτους και της δημόσιας διοίκησης. Μέσα σε αυτό το διάστημα έχει ξεκινήσει μια διαδικασία ολικής διαγραφής των ρυθμίσεων και πρωτοβουλιών του προκατόχου του Χρήστου Σπίρτζη: Είτε πρόκειται για νόμους, διαγωνισμούς έργων, ακόμη και προμηθειών.

Τελευταίο αλλά και πιο… απτό κρούσμα είναι το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης που ψηφίζεται σήμερα Παρασκευή. Το συγκεκριμένο νομοθέτημα όχι μόνο καταργεί το καθεστώς των εξετάσεων για διπλώματα οδήγησης που πριν από μερικούς μήνες άλλαξε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά καταργεί και την απαγόρευση κυκλοφορίας των λεγόμενων «γουρούνων», δηλαδή των τετράτροχων μοτοσικλετών που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ετοιμάζει και άλλο ένα νομοσχέδιο που θα αλλάζει ρυθμίσεις που πέρασε ο κ. Σπίρτζης. Αυτή τη φορά για τα υδατοδρόμια όπου μέσα στον Οκτώβρη ετοιμάζεται να κατατεθεί ένα νομοσχέδιο με στόχο την αλλαγή του υφιστάμενου καθεστώτος, δηλαδή του Ν. 4568/18 που δημιούργησε ο πρώην υπουργός Υποδομών. Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο νομοσχέδιο θα βελτιώνει το θεσμικό πλαίσιο επιτρέποντας τη δημιουργία υδατοδρομίων σε μαρίνες ή ακόμη και σε σύνθετα τουριστικά συγκροτήματα. Ακόμη θα επιτρέπεται η δημιουργία υδατοδρομίων ακόμη και σε λιμάνια που έχουν ιδιωτικοποιηθεί όπως ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη, κάτι που απαγορεύεται από το νόμο όπως ισχύει σήμερα.

Το «σβήσιμο» της εποχής Σπίρτζη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν σταματά στα νομοσχέδια. Είναι δηλωμένη πρόθεση του υπουργού Κώστα Καραμανλή να προχωρήσει με διαφορετικό τρόπο η κατασκευή του Πάτρα – Πύργος που ο κ. Σπίρτζης έσπασε σε οχτώ εργολαβίες προκαλώντας την αντίδραση της αντιπολίτευσης. Ακόμη αναμένεται να σχεδιαστεί διαφορετικά και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ). Κάποιοι δεν αποκλείουν ακόμη και την αλλαγή της χάραξης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Ακόμη, σταματάει και ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συνολικού προϋπολογισμού 461 εκατ. ευρώ που είχε προκυρήξει ο κ. Σπίρτζης λίγο πριν τις εκλογές. Η νέα ηγεσία προσανατολίζεται στη διενέργεια ενός νέου διαγωνισμού για την προμήθεια 1.000 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που θα προβλέπει διαφορετικό μίγμα οχημάτων με κύριο βάρος όπου το βάρος θα δοθεί στα ηλεκτρικά οχήματα.

Πάντως, σε αυτούς που παρακολουθούν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι κινήσεις της νέας ηγεσίας δεν προκαλούν μεγάλη έκπληξη. Η Νέα Δημοκρατία είχε διαφωνήσει εντόνως ως αντιπολίτευση σε πολλές από τις πρωτοβουλίες του κ. Σπίρτζη. Εξάλλου ο ίδιος ο κ. Καραμανλής κατά την παράδοση – παραλαβή του υπουργείου ακριβώς μετά από την αναφορά του στη συνέχεια της κυβέρνησης έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως «εμείς θα εφαρμόσουμε το πρόγραμμά μας στις υποδομές».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider