Η Γερουσία των Ηνωμένων Πολιτειών υπερψήφισε το σχέδιο υποδομών αξίας 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων, ένα τεράστιο βήμα για τους Δημοκρατικούς καθώς προσπαθούν να προωθήσουν την «σαρωτική» οικονομική ατζέντα του προέδρου Τζο Μπάιντεν στο Κογκρέσο.
Η νομοθεσία, η οποία περιλαμβάνει 550 δισ. δολάρια σε νέα χρηματοδότηση για μεταφορές, ευρυζωνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, ψηφίστηκε με 69-30 ψήφους, καθώς 19 Ρεπουμπλικάνοι προσχώρησαν στους 50 Δημοκρατικούς. Ο επικεφαλής της πλειοψηφίας της Γερουσίας Τσακ Σούμερ, στράφηκε αμέσως σε ψήφισμα προϋπολογισμού που θα επέτρεπε στους Δημοκρατικούς να εγκρίνουν αυτό που θεωρούν συμπληρωματικό στο σχέδιο δαπανών 3,5 τρισ. δολαρίων χωρίς ψήφους των Ρεπουμπλικανών.
«Σήμερα, η Γερουσία κάνει ένα καθυστερημένο βήμα δεκαετιών για να αναζωογονήσει την υποδομή της Αμερικής και να δώσει στους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις, την οικονομία μας τα εργαλεία για να πετύχουν στον 21ο αιώνα», δήλωσε ο Σούμερ την Τρίτη πριν από την τελική ψηφοφορία.
Η πρόεδρος της Βουλής, Νάνσι Πελόζι, τόνισε ότι δεν θα υιοθετήσει το νομοσχέδιο για τις υποδομές ή την ξεχωριστή πρόταση των Δημοκρατικών για επέκταση του δικτύου κοινωνικής ασφάλισης έως ότου η Γερουσία ψηφίσει και τα δύο. Το Σώμα δεν πρόκειται να επιστρέψει από τις διακοπές μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου.
Θα χρειαστούν μήνες για να εγκρίνει το Κογκρέσο και τα δύο σχέδια.
Αποτυχίες δεκαετιών
Η έγκριση του νομοσχεδίου είναι το επιστέγασμα πολλών μηνών διαβουλεύσεων για τον Λευκό Οίκο και τα δύο κόμματα στο Κογκρέσο για να σφυρηλατήσουν ένα σχέδιο ανανέωσης των αμερικανικών δρόμων, των σιδηροδρόμων, των δημόσιων συγκοινωνιών, των συστημάτων ύδρευσης, των ηλεκτρικών και των ευρυζωνικών δικτύων Το Κογκρέσο για χρόνια αποτύγχανε να συμφωνήσει σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομής, το οποίο θα υποστήριζαν και οι δύο πλευρές ότι θα ενισχύσει την οικονομία και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας.
«Μετά από χρόνια ή ακόμα και δεκαετίες συζητώντας για την ανάγκη να το κάνουμε αυτό, επιτέλους τα καταφέρνουμε», δήλωσε την Τρίτη ο γερουσιαστής Ρομπ Πόρτμαν, Ρεπουμπλικάνος του Οχάιο και ο επικεφαλής διαπραγματευτής του νομοσχεδίου.