Του Γιάννη Κοτζιά*
Ο κλάδος της φιλοξενίας είναι μια ταχέως εξελισσόμενη αγορά, όπου στόχος πλέον είναι η «διαφοροποίηση της εμπειρίας». Στο πνεύμα αυτό, η ανάπτυξη των αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων στην Ελλάδα αποτελεί μια από τις κυρίαρχες τάσεις στον κλάδο της φιλοξενίας στη χώρα.
Τα καταλύματα βραχυπρόθεσμης μίσθωσης κερδίζουν κάθε χρόνο όλο και μεγαλύτερο κομμάτι των επισκεπτών σε κάθε χώρα κατακτώντας αδιαμφισβήτητα τον τίτλο της Νέας Πολυτελούς Φιλοξενίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι το καλοκαίρι του 2022, σημειώθηκε αύξηση κατά 22% στις χώρες της Ευρώπης, ξεπερνώντας το καλοκαίρι του 2019, με την Αθήνα να έχει πάνω από 120% αύξηση σε σχέση με πέρυσι. Το καλοκαίρι του 2022, η Ευρώπη σημείωσε μεγάλη αύξηση ύψους 3,5% στις κρατήσεις για διαμονή μικρών διαστημάτων σε καταλύματα του καλοκαιρινούς μήνες, ξεπερνώντας ακόμα και τα στατιστικά του 2019, σύμφωνα με το AirDNA, εταιρεία που παρέχει δεδομένα για τον κλάδο της βραχυπρόθεσμης ενοικίασης.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αύξηση των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει τα δεδομένα στον Ελληνικό τουρισμό. Πως όμως μπορεί να συμβεί αυτή η «αναβάθμιση» και ποια τα στοιχεία που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι ενδιαφερόμενοι, ώστε να αντεπεξέλθουν στις σύγχρονες απαιτήσεις αλλά παράλληλα να βγουν κερδισμένοι; Τα ελληνικά αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα χαρακτηρίζονται από τη διαφορετική χωρητικότητα και τη θέση τους, που είναι απαραίτητο «συστατικό» του προϊόντος, ξεχωρίζουν για τη μοναδική σχεδιαστική τους φιλοσοφία και στόχο, που επικεντρώνεται γύρω από την παροχή αναβαθμισμένων ανέσεων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες του σήμερα. Όπως όλα δείχνουν, ο επαγγελματισμός και η παροχή πλέον σύγχρονων και ολοκληρωμένων λύσεων για τον εξοπλισμό των σπιτιών μπορούν να αποτελέσουν το «κλειδί» της επιτυχίας.
Ο τουρισμός έχει ανάγκη από ευθύνη και σοβαρότητα, γι’ αυτό και πλέον σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν εταιρείες που προφέρουν πλήρη διαχείριση των ακινήτων με σκοπό να δώσουν έντονα την αίσθηση της ασφάλειας και της φιλοξενίας σε κάθε επισκέπτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ακίνητα πρέπει να τηρούν υψηλά κατασκευάστηκα, διακοσμητικά και τεχνολογικά standards για να τα αναλάβουν οι εταιρείες διαχείρισης.
*Ο κ. Γιάννης Κοτζιάς είναι General Operations Manager της Phaedrus Living