Οι Ιταλοί είναι μπροστά
Όταν συζητούσαμε για τη Μελόνι και για το μπαϊράκι που έχει σηκώσει έναντι του SSM, αναρωτήθηκα πολλές φορές γιατί οι αντιδράσεις του Επόπτη είναι τόσο μειωμένες. Μετά θυμήθηκα πόσο πολύ ισχυροί είναι οι Ιταλοί στους θεσμούς. Ακόμη και ο Enria είναι Ιταλός... Σας έχω όμως νέα. Όχι τρελά ευχάριστα.
Ακολουθεί γερμανική θητεία
Η θητεία του Enria, όπως γνωρίζετε, ολοκληρώνεται οσονούπω... Και ακούω πως είναι η σειρά των Γερμανών τώρα να αναλάβουν... Ε, και καλό δεν το λες! Αλλά πού ξέρεις. Οι Γερμανοί συχνά εκπλήσσουν. Άλλωστε έχουν πολύ παλέψει την αυτονομία των τραπεζών τους ένεκα των συνεταιριστικών sparkasse. Για να δούμε... Θα έχει ενδιαφέρον.
Άνοδος δίχως τέλος
Kαι για να κλείσουμε με τα ευρωπαϊκά, μάλλον τελικώς θα πρέπει να αναμένουμε μια καινούρια άνοδο επιτοκίων από την ΕΚΤ τον Σεπτέμβριο μιας και στην Αμερική οι σκληροπυρηνικοί μιλούν για πολλές αυξήσεις ακόμη καθώς αντιμετωπίζουν τον πληθωρισμό όπως τις πυρκαγιές: Βλέπουν διαρκώς κίνδυνο αναζωπύρωσης.
Τα μικρά και τα μεγάλα projects
Μέσα στα μικρά και στα μεγάλα projects των ελληνικών τραπεζών δεν συγκαταλέγονται τα MREL σε αυτήν τουλάχιστον τη φάση. Η μόνη τράπεζα που ενδέχεται να διενεργήσει μια μικρή κούρσα επί του θέματος, - ασφαλώς δεν γνωρίζουμε το πότε- είναι η Εθνική.
Επίσης ανάμεσα στα μικρά και στα μεγάλα projects των τραπεζών δεν συγκαταλέγονται άλλες εθελουσίες με εξαίρεση πιθανόν κάποια μικρή εξαίρεση.
Κρίσιμη εβδομάδα για το RRF
Αν κάτι τρέχει στην παρούσα φάση αυτό δεν είναι άλλο από το RRF. Λήγει στις 31/8 η προθεσμία για το αίτημα επέκτασης κατά 5,8 δισ. ευρώ περίπου με την ένταξη του Repower για την ενεργειακή κρίση/μετάβαση. Μαζί με την αναθεώρηση του «παλαιού» Σχεδίου Ανάκαμψης.
To σφυρί και η προστασία
Περίπου 10.000 ακίνητα προγραμματίζεται να βγουν στο σφυρί έως το τέλος του έτους.
Στο πλαίσιο αυτό οι τράπεζες θα κρατήσουν το πάγωμα των επιτοκίων και μετά τη λήξη του αλλά θα συνεχίσουν να επιδοτούν και τους ευάλωτους γιατί όπως φαίνεται το πρόγραμμα του φορέα κινείται με τον αραμπά. Έτσι λοιπόν οι ευάλωτοι δεν μπορούν να μείνουν χωρίς προστασία και τα κέρδη των τραπεζών είναι πράγματι αρκετά για να συντηρήσουν το momentum.
Επενδυτική βαθμίδα ναι, χαλάρωση όχι
Eπενδυτική βαθμίδα ναι... αλλά χαλάρωση όχι, σύμφωνα με τα όσα επισημαίνει και ο επόπτης μιας και πρέπει να πείσουμε πως η χώρα τηρεί τα συμφωνηθέντα. Δηλαδή τη δημιουργία υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων. Ο νέος σχεδιασμός θα φανεί στο Προσχέδιο Προϋπολογισμού της 2ας Οκτωβρίου. Αμέσως μετά θα έρθουν και οι επόπτες στην Αθήνα για να τα πουν δια ζώσης με το οικονομικό επιτελείο...
Το Χρηματιστήριο πάντως συνεχίζει ακάθεκτο
Σε ό, τι αφορά πάντως το χρηματιστήριο αυτό κινείται στη λογική της επενδυτικής βαθμίδας και αναμένει στις 20 Οκτωβρίου και την κίνηση της S&P. Θα προηγηθεί βέβαια η Moody's αλλά εκεί δεν έχουμε να περιμένουμε επενδυτική βαθμίδα.
Παράταση για το ΣΔΙΤ των φυλακών
Έως τις 13 Οκτωβρίου 2023 θα έχουν τελικά περιθώριο οι υποψήφιοι επενδυτές, κατά βάση κατασκευαστικοί όμιλοι, να δώσουν το παρών στην α’ φάση (εκδήλωση ενδιαφέροντος) του έργου «Μετεγκατάσταση Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού με ΣΔΙΤ», που προωθείται από το υπ. Προστασίας του Πολίτη μέσω της μονάδας ωρίμανσης έργων PPF του ΤΑΙΠΕΔ, υπό τον Π. Σταμπουλίδη. Τούτο, καθώς δόθηκε σχετική παράταση (αρχικά προγραμματίζονταν για τις 4 Σεπτέμβρη). Πρόκειται για το project της μετεγκατάστασης του Συγκροτήματος Σωφρονιστικών Καταστημάτων Κράτησης Κορυδαλλού στο πρώην στρατόπεδο Αμερικανικής Ευκολίας στον Ασπρόπυργο, σε μια έκταση σχεδόν 100 στρεμμάτων, μέσω ΣΔΙΤ εκτιμώμενης αξίας 617 εκατ. ευρώ κατ’ ανώτατο (χωρίς ΦΠΑ, με ΦΠΑ στα 765 εκατ.). Η συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης εκτιμάται ότι θα ανέλθει κατά μέγιστο σε τριάντα έτη (4 έτη κατασκευή). Η Αναθέτουσα Αρχή εξετάζει την πιθανή συμμετοχή της στη χρηματοδότηση της κατασκευαστικής αξίας του Έργου, με την καταβολή ποσού, το όποιο εκτιμάται ότι δεν θα υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ, μέσω του ΠΔΕ.
Στο κινητό τα δρομολόγια του ΟΣΕ;
Μια ματιά στο site του ΟΣΕ αποκαλύπτει ότι ο οργανισμός επιχειρεί συνεχώς να περάσει σε νέα τεχνολογική φάση, σε καθεστώς ψηφιοποίησης, και για ζητήματα που μπορεί να μην θεωρούνται «μεγάλα» αλλά προφανώς είναι σημαντικά. Για παράδειγμα, υπάρχουν τα δρομολόγια που δίνουν σε real time διάφορες πληροφορίες για κάθε τρένο, ώρες άφιξης/αναχώρησης κ.λπ. Αλλά πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι στον ΟΣΕ επεξεργάζονται σενάρια και μοντέλα ώστε αυτή η πληροφόρηση να έρχεται πλέον και στα κινητά μέσω συγκεκριμένης πλατφόρμας. Για να δούμε λοιπόν πώς θα γίνει.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.