Έρχονται οι αλλαγές στους servicers
Στα μέσα Σεπτεμβρίου αναμένεται να δοθεί στη διαβούλευση το νέο σχέδιο νόμου για τους Servicers, ένα σχέδιο νόμου που θα εναρμονίσει την ελληνική νομοθεσία με την κοινοτική οδηγία και θα θέτει μια νέα τομή στη λειτουργία των εταιρειών διαχείρισης κόκκινων δανείων.
Ποια θα είναι αυτή; Ο τρόπος που θα λειτουργούν απέναντι στους δανειολήπτες. Όλα θα τα διέπει ένα κώδικας που στόχο έχει να εξαλειφθούν όπου και όταν υπάρχουν συμπεριφορές οι οποίες οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις τις δύο πλευρές.
Τα κέρδη πάντως των servicers παραμένουν υψηλά και ξεπερνούν τα 600 εκατ. ευρώ (για τους τέσσερις μεγάλους) σε πακέτα διαχείρισης 90 δισ. ευρώ.
Tέλος Σεπτεμβρίου κληρώνει για την Eurobank
Ο Σεπτέμβριος είναι μήνας εξελίξεων. Αυτές που αφορούν τη Eurobank και το ΤΧΣ οδηγούνται για το τέλος του τρέχοντος μήνα. Θα είναι μια διαδικασία μάλλον εύκολη αναφέρουν πολλοί.
Aεροπορικός πυρετός
Ο πυρετός στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια δεν έχει τέλος και η τάξη θα αργήσει να μπει.
Πρόκειται για το κομφούζιο που έχει προκληθεί στις πτήσεις από το τεχνικό πρόβλημα που προέκυψε στα συστήματα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας σε Μεγάλη Βρετανία και Ιταλία προχθές, προκαλώντας μεγάλες καθυστερήσεις και ακυρώσεις, σε όλη την Ευρώπη. Τα πιο επιβαρυμένα λόγω αυξημένου τουρισμού αεροδρόμια είναι αυτά που αντιμετωπίζουν και μεγαλύτερο πρόβλημα στην παρούσα φάση.
Και η δεύτερη ματιά παρούσα
Κάτω από το πρίσμα μιας δεύτερης ματιάς οδηγούνται και οι διοικήσεις οργανισμών και ας μην έχουν λήξει οι θητείες. Όπου φυσικά δεν έχουμε να κάνουμε με ανεξάρτητες αρχές ή με θέσεις οι οποίες έχουν εγκριθεί από τη Βουλή των Ελλήνων. Επομένως όπου υπάρχει πολύ δημοσιότητα προσώπων για θετικές συμπεριφορές, να ξέρουμε πως κάποιες δεύτερες και τρίτες σκέψεις υπάρχουν πίσω από αυτήν την δημοσιότητα.
Εξαντλείται το «Σπίτι μου»
Kάθε προσδοκία ξεπέρασε η ανταπόκριση των νέων 25 έως 39 ετών για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα «Σπίτι μου» που υλοποιεί η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ). Η κυβέρνηση προχώρησε σε διπλασιασμό του προϋπολογισμού του προγράμματος, φτάνοντας το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, προκειμένου να ενταχθούν επιδοτηθούν επιπλέον 5.000 δάνεια. Το των υπαγωγών ενεργών αιτήσεων για το πρόγραμμα που διαχειρίζεται για τη Δ.ΥΠ.Α. η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα HDB, ανέρχεται στα 650 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας ήδη το 85% του προϋπολογισμού της Δ.ΥΠ.Α. που πλέον ανέρχεται στα 750 εκατ. ευρώ.
Ασφάλεια και αυξημένες προμήθειες
Ενισχύονται τα μέτρα ασφαλείας από τις τράπεζες αφού η μία μετά την άλλη βάζει πρόσθετα μέσα ασφαλείας στις περιπτώσεις των υψηλότερων online συναλλαγών.
Ας πούμε πως ήταν δίκαιο και έγινε πράξη και ας μην γκρινιάζουμε για τους παραπάνω κωδικούς που είναι απαραίτητοι.
Παράλληλα όμως να τα λέμε και αυτά κάποιες τράπεζες λίγο λίγο τσιμπάνε κάποιες προμήθειες κυρίως εκείνες των πληρωμών προς τρίτους. Ε... ίσως θα πρέπει μεγαλύτερη φειδώ σε τέτοια θέματα τέτοιες περιόδους.
Τα «βλέμματα» των traders
Υπό μία έννοια, το ενδιαφέρον των traders έχει στραφεί και στο rebalancing των δεικτών MSCI, στο κλείσιμο της συνεδρίασης της Πέμπτης 31 Αυγούστου 2023, με την Τράπεζα Πειραιώς, ως γνωστόν, να εισέρχεται στον δείκτη MSCI Greece Standard και την Τέρνα Ενεργειακή να αφαιρείται και να πηγαίνει στον small cap. Επίσης, αναμένουν νεότερα στις αρχές Σεπτεμβρίου τόσο από… τη ΔΕΘ, όσο και από το μέτωπο της αξιολόγησης του ελληνικού αξιόχρεου από τον καναδικό DBRS. Βάλτε και ότι βλέπουν και διεργασίες, μεταξύ άλλων, σε Τράπεζες, Κατασκευές, Ενέργεια, στη Μυτιληναίος, σε νέες εισαγωγές στο ΧΑ (Optima κ.α.), στην Aegean (warrants) κ.α., οπότε η αγορά έχει να περιμένει σημαντικά νέα δεδομένα, αν και πάντα παίζει ρόλο το διεθνές κλίμα. Αλλά να περιμένουμε να δούμε πώς θα κυλήσουν τα πράγματα σε διάφορα μέτωπα και επανερχόμαστε.
Τα υπουργικά ταξίδια στη Θεσσαλονίκη
Στη Θεσσαλονίκη πάνε συχνά πυκνά τα στελέχη του υπ. Υποδομών και Μεταφορών, και μάλιστα στο υψηλότερο επίπεδο, κάνοντας το ταξίδια Αθήνα – Θεσσαλονίκη να θυμίζει την… κλασική αθηναϊκή διαδρομή γραμμή Παγκράτι – Κολιάτσου. Βλέπετε, η κυβέρνηση δείχνει μια ευαισθησία για τα έργα στην περιοχή, υπάρχει το Μετρό που κάποια στιγμή το 2024 θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία, όλο και θα προκύψουν θέματα και αναστάτωση από το έργο της υπερυψωμένης αρτηρίας (Fly Over) που πρέπει να αντιμετωπιστούν (έρχονται και εκλογές για την Αυτοδιοίκηση), έχει και ο ΟΑΣΘ και οι συγκοινωνίες τις «τρύπες» του, γίνονται και κάποιες άλλες υποδομές στην πόλη και τριγύρω, οπότε, δείχνουν προσοχή στη Θεσσαλονίκη. Και μην ξεχνάμε, έρχεται και η ΔΕΘ.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.