Της Χρυσάνθης Στέτου
Καθώς τα zoom meetings μειώνονται και η επιστροφή στην εργασιακή πραγματικότητα πλησιάζει, το dress code επανέρχεται στη συζήτηση, όμως αυτή τη φορά τα σακάκια είναι… κατά παραγγελία και λιγότερο βαρετά.
Τα bespoke ή «κατά παραγγελία» προϊόντα δείχνουν να κερδίζουν έδαφος τα τελευταία χρόνια, με τον τελευταίο χρόνο να έχει δώσει ώθηση στα ρούχα που είναι «κομμένα και ραμμένα» στα μέτρα του καταναλωτή, ο οποίος μπορεί να επιλέξει το ύφος, το χρώμα, το ύφασμα και τις γραμμές που θα έχει το ρούχο του. Ειδικά για τα σακάκια και τα κοστούμια, παρατηρείται η τάση να συνδυάζονται τα πολυτελή υφάσματα και σχέδια με πιο λιτές, σχεδόν αθλητικές γραμμές, σε μια προσπάθεια να παραταθεί η ελευθερία που προσέφερε η τηλε-εργασία σε ενδυματολογικό επίπεδο.
Στην ανδρική ένδυση, η μεγάλη ζήτηση που καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στα tailor made προϊόντα οφείλεται από τη μία στην έλλειψη επιλογών λόγω κλειστών καταστημάτων το 2020 και από την άλλη στην επιθυμία για διαφοροποίηση από τα «στυφά» κοστούμια της… σειράς. Κάτι που δεν περνάει απαρατήρητο είναι πως τα νέα κοστούμια δεν απευθύνονται απαραίτητα στο τυπικό κοινό των… τραπεζικών στελεχών, αλλά σε άνδρες που ανεξάρτητα με το επάγγελμα θέλουν να δώσουν έναν κομψό αέρα στην γκαρνταρόμπα τους, χωρίς να χάνουν το προσωπικό τους στυλ.
Βέβαια, σημαντικό ρόλο στην άνοδο των tailor made έχει παίξει το sustainability. Η οικολογική αφύπνιση και η επιθυμία για βιωσιμότητα έχει στρέψει τους καταναλωτές μακριά από τις γνωστές ready–to–wear επιλογές μαζικής παραγωγής, και προς τα brands που προσφέρουν κατά παραγγελία υπηρεσίας, ακόμα και αν καλούνται να πληρώσουν κάτι παραπάνω ή να περιμένουν λίγο περισσότερο.
Το ανοιξιάτικο menswear των luxury οίκων αντικατοπτρίζουν αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά: