Κυρώσεις στη Ρωσία: 8.000 πολυτελή αυτοκίνητα μπλόκαρε η Ευρωπαϊκή Ένωση σε λιμάνι του Βελγίου

8.000 πολυτελή αυτοκίνητα που προορίζονταν για εξαγωγή στη Ρωσία μαζεύουν σκόνη στο λιμάνι Zeebrugge του Βελγίου, λόγω των κυρώσεων της ΕΕ για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Τα μπλοκαρισμένα αυτοκίνητα δεν θα φτάσουν ποτέ στους παραλήπτες τους και αναμένεται να πουληθούν σε άλλες αγορές.
Κυρώσεις στη Ρωσία: 8.000 πολυτελή αυτοκίνητα μπλόκαρε η Ευρωπαϊκή Ένωση σε λιμάνι του Βελγίου

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι σκληρές διεθνείς κυρώσεις κατά της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία σχεδιάστηκαν με τέτοιον τρόπο ώστε να ακρωτηριάσουν πρωταρχικά την οικονομία της χώρας και να τιμωρήσουν τον Πούτιν και τους συνεργάτες του.

Διαβάστε ακόμα: Ουκρανοί ολιγάρχες - Ανταγωνίζονται τους Ρώσους σε απάτες, διώξεις και οικονομικές απώλειες από τον πόλεμο

Ωστόσο, η πολυπλοκότητα του φάσματος των κυρώσεων φαίνεται να επηρεάζει επίσης τη λειτουργία αρκετών ευρωπαϊκών κρατών που πολλές φορές δυσκολεύονται να καθορίσουν την πρακτική εφαρμογή των μέτρων σε σχέση με το εκάστοτε εθνικό νομικό καθεστώς.

Εικόνα

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, περίπου 8.000 πολυτελή αυτοκίνητα με προορισμό τη Ρωσία έχουν κολλήσει στο λιμάνι του Zeebrugge στο Βέλγιο, καθώς οι αρχές δυσκολεύονται να εφαρμόσουν τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιβάλλοντας τις απαιτούμενες κυρώσεις κατά της Ρωσίας. Η μαζική συσσώρευση αυτοκινήτων στο λιμάνι περιλαμβάνει χιλιάδες πολυτελή οχήματα που έφτασαν από την Ασία την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου και περιλαμβάνουν μερικά από τα νεότερα μοντέλα Cadillac, Mercedes και Lexus.

Τα αυτοκίνητα που έχουν κολλήσει στο λιμάνι υποτίθεται ότι θα αποστέλλονταν στη Ρωσία, ωστόσο, τα νέα μέτρα απαγορεύουν την εξαγωγή στη χώρα οχημάτων αξίας άνω των 50.000 ευρώ. Αξιωματούχοι του λιμανιού Zeebrugge ισχυρίζονται ότι περισσότερα από 1.000 κοντέινερ καθ' οδόν προς τη Ρωσία έχουν μπλοκαριστεί ώστε να υποβληθούν σε περεταίρω ελέγχους.

Το Zeebrugge είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια μεταφόρτωσης οχημάτων στην Ευρώπη, απ’ όπου διοχετεύονται περισσότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως. Επιπροσθέτως, εκτός το Zeebrugge πολλοί άλλοι εξαγωγικοί κόμβοι σε όλη την Ευρώπη αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα.

«Υπάρχει μεγάλη σύγχυση. Χρειαζόμαστε μια λίστα από τις αρχές με τα πλοία που πρέπει να προσέξουμε», δήλωσε η Isabelle Ryckbost, γενική γραμματέας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), εμπορικού φορέα που ελέγχει τα μεγαλύτερα λιμάνια της ΕΕ. «Οι αλυσίδες ανεφοδιασμού έχουν ήδη διαταραχθεί μαζικά και οι καθυστερήσεις για τον έλεγχο των πλοίων και των προϊόντων που απαγορεύονται αυξάνουν την πίεση». Ο ESPO ζήτησε επίσης από την ΕΕ να αναπτυχθεί περισσότερο προσωπικό στα καίρια σημεία ελέγχου αλλά και να διατεθούν περισσότεροι πόροι ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.

Εικόνα

Η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει ήδη πληγεί σοβαρά από την πανδημία του κορονοϊού και την έλλειψη ημιαγωγών, δυσκολεύεται πλέον να αντιμετωπίσει τον πόλεμο της Ουκρανίας. «Τα οχήματα μπλοκαρίστηκαν λόγω κυρώσεων, αλλά υπάρχει μια σειρά από άλλα προϊόντα που έχουν κολλήσει εδώ, τα οποία υπόκεινται σε διαφορετικές κυρώσεις», δήλωσε ο Marc Adriansens, διευθυντής του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων του λιμανιού. «Τα αυτοκίνητα πιθανότατα θα μείνουν εδώ για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς αναμένεται να πουληθούν σε διαφορετικές αγορές», συμπλήρωσε ο Adriansens.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ